Maxzz Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 ZWOLLE - SWZ heeft zeventien satellietschotels laten verwijderen van huurhuizen aan de Nicolaihof in Zwolle. Ze waren tegen de regels aangebracht. SWZ ging niet over één nacht ijs; pas na vier brieven en een persoonlijk bezoek werd ingegrepen. In de huurcontracten van de huizen aan de Nicolaihof in Holtenbroek staat opgenomen dat een aanvraag ingediend moet worden wanneer een huurder een satellietschotel wil ophangen. Hoewel eigenaar SWZ geen enkele aanvraag heeft ontvangen, hingen op zeker moment zeventien schotels tegen de gevels van het straatje in het jongste deel van Holtenbroek. Buurtbewoners die bij de corporatie klaagden over aantasting van de openbare ruimte hadden een punt, zegt een woordvoerster van SWZ. "Er was een beetje een wildgroei aan schotels ontstaan. We begrijpen dat daar behoefte aan is, maar esthetisch kon het niet." SWZ besloot de betrokken huurders te vragen om de schotels te verplaatsen naar een plekje dat niet zo duidelijk zichtbaar is vanaf de openbare weg. Viermaal verzond de woningstichting een brief met die vraag naar de zeventien betreffende huurhuizen, en bovendien belde een medewerker bij alle huizen aan om de bewoners ook mondeling te informeren. Vijftien van de zeventien huishoudens kozen eieren voor hun geld. Twee weigerden hun schotels van de gevels te halen, waaropSWZ aankondigde dat zelf te doen, waarbij de rekening voor de bewoners was. Op de dag dat medewerkers zich met een gereedschapskist in de Nicolaihof meldden - een maand later dan aangekondigd, omdat de corporatie rekening hield met de ramadan - gaf één bewoner alsnog toe, maar de laatste dwarsligger hield zijn poot stijf. Daarop schroefde een SWZ-medewerker vrijdagmiddag eigenhandig de laatste satellietschotel van de muur. Het probleem van satellietschotels die zonder toestemming worden geplaatst - meestal om Arabische tv-zenders te ontvangen - speelt op meer plekken, zegt de SWZ- woordvoerster. "In Breecamp-oost gaan we nu een zelfde traject in als in Holtenbroek. Daar gaat het om drie schotels die een andere plek moeten krijgen." De corporatie studeert op een methode om schotelproblemen in de toekomst te voorkomen. Bron: De Stentor http://www.destentor.nl/regio/zwolle/10016638/Satellietschotels-van-gevels-Holtenbroek-geschroefd.ece Groeten Maxzz ------------- Vu Duo met Pli 1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb
Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 De corporatie studeert op een methode om schotelproblemen in de toekomst te voorkomen. Interessant dat ze daarop moeten "studereren" terwijl een GSO oplossing voor de hand ligt. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
theparasol Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Er is helemaal geen schotelprobleem want voor plaatsen daarvan is niet eens toestemming nodig. Kunnen ze net in contract zetten wat ze willen. Dat is afgelopen jaren vaak genoeg gebleken. Die schotel die uiteindelijk illegaal verwijderd is door de SWV en ook nog eens op kosten van de klant, waanzin! Als ze mij dat kunstje geflikt hadden (eigen rechter spelen!) dan mogen ze hun handelswijze uitleggen op luttenbergweg 5 te Zwolle.
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Er is helemaal geen schotelprobleem want voor plaatsen daarvan is niet eens toestemming nodig. Kunnen ze net in contract zetten wat ze willen. Dat is afgelopen jaren vaak genoeg gebleken. Die schotel die uiteindelijk illegaal verwijderd is door de SWV en ook nog eens op kosten van de klant, waanzin! Als ze mij dat kunstje geflikt hadden (eigen rechter spelen!) dan mogen ze hun handelswijze uitleggen op luttenbergweg 5 te Zwolle. zelfs al heb je het gelijk qua wetgeving, eigen rechter spelen, zoals jij impliceert mag nooit Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
theparasol Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Ik speel geen eigen rechter... toevallig staat de rechtbank op luttenbergweg 5
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 aha, dat is dan een erg korte rechtgang ludieke actie, schroef een schotel aan het gerechtsgebouw Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Maxzz Geplaatst: 6 december 2011 Auteur Geplaatst: 6 december 2011 Er staat in het bericht niet dat er geen schotels geplaatst mogen worden, maar dat dit eerst aangevraagd dient te worden. Ik ken de situatie niet, maar als de schotels wettelijk op een correcte manier geplaatst zijn, zie ik niet waarom dit niet zou kunnen. Ik zou, als ik daar woonde, eerst een aanvraag indienen om te kijken of ik toestemming zou krijgen. Mocht dit niet mogelijk blijken, dan zou ik de schotel "illegaal" ophangen en de reactie van de woningbouwvereniging afwachten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de woningbouwvereniging hier in zijn recht staat, maar nogmaals.... ik ken de situatie ter plekke niet Groeten Maxzz ------------- Vu Duo met Pli 1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb
theparasol Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Nou ik zit hier ook in een huurhuis en beterwonenvechtdal heeft me geen strobreed in de weg gelegd. Heb netjes aangevraagd en kreeg een a4 opgestuurd met tips hoe ik de schotel het beste kon afmonteren en dat het niet op prijs gesteld werd als er door kozijnen heengeboord werd. Enfin, ben nog blij dat ik de adviezen opgevolgd heb, het was iets meer werk maar vorig jaar zijn alle kozijnen vervangen door kunststof maar geen gedonder met bekabeling. Dat het er niet uitziet, sorry maar ik erger me ook wel aan dingen zoals bumper aan bumper geparkeerde auto's, 30 km borden, drempels, slecht onderhouden groenpercelen.
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 raar hè als je het vraagt mag het, als je iemand uitdaagd krijg je problemen Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Sverige Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Ik zou ook een dwarsligger zijn (het zijn overigens de dwarsliggers die de rails bij elkaar houden ) Je hebt gewoon het recht een schotel te plaatsen... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
lord anubis Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Ter info: Idd, heb je het recht om een schotel te plaatsen mits deze niet tegen andere regels in gaan. Een ervan kan zijn dat niets voor de rooi lijn geplaatst mag worden. Zo zijn er nog andere regels. Dus plaats je hem achter de rooilijn, simpel toch. Humax iCord - Onbekende Schotel van 120cm - merkwaardig goed werkende naamloze LNB + 2 Alp's - Powercam Pro HD
edkedk Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 Tsja...hadden ze maar gewoon een aanvraag moeten indienen (die overigens niet geweigerd mag worden)... Kunnen ze alsnog doen.
Pino Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Er is helemaal geen schotelprobleem want voor plaatsen daarvan is niet eens toestemming nodig. Kunnen ze net in contract zetten wat ze willen. Dat is afgelopen jaren vaak genoeg gebleken. Die schotel die uiteindelijk illegaal verwijderd is door de SWV en ook nog eens op kosten van de klant, waanzin! Als ze mij dat kunstje geflikt hadden (eigen rechter spelen!) dan mogen ze hun handelswijze uitleggen op luttenbergweg 5 te Zwolle. Dit is pertinent niet juist. Een schotel aan de gevel is wel degelijk verboden zonder toestemming. Triax 78 Multiblock
Phoenixx Geplaatst: 24 december 2011 Geplaatst: 24 december 2011 Meestal is het omgekeerd , als je netjes vraagt voor plaatsing hoor je na 3 weken dat het wordt afgekeurd en als je niets zegt en hem gewoon plaatst is de kans groot dat er niets van gezecht wordt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen