Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds kort ben ik mijn o.a. Engels zenders kwijt. Er wordt op desbetreffende LNB wel Signaalsterkte, maar geen Signaalkwaliteit gegeven. LNB voor Astra 3 is doorgemeten door de schotelboer en goed bevonden.

De andere 2, Astra 1 en 2, werken perfect. Wel heb ik Installatie type van Dubbel naar Loop 2-1 moeten zetten om weer signaal te krijgen. Alleen lukt opnemen van b.v. RTL4 niet meer als ik op het zelfde moment naar een publieke zender kijk, en omgekeerd.

Technisch ben ik een leek. Maar met een goede, logische handleiding lukt het me meestal wel.

Apparatuur: Philips DSR 7005 receiver, schotel met 3 LNB's: Astra 1, 2 en 3.

Vraag 1:Wat kan er mis zijn?

Vraag 2: Is er iemand die mij 3 schermafdrukjes kan sturen van de Antenneinstellingen van de Philips 7005 zodat ik zeker weet dat mijn instellingen goed zijn?

De receiver is overigens ook niet altijd even stabiel, b.v. opgenomen programma's zijn soms niet meer te bekijken. Altijd weer spannend of het gelukt is.

Dank en groet,

Rob

• 3 weken later...
Geplaatst:

Seniorsatter, dank voor je reactie.

Je advies heeft helaas niet geholpen. Ik heb toch maar een nieuwe LNB aangeschaft, maar helaas ook zonder succes. Sterker nog, ik heb nu helemaal geen signaalkwaliteit meer (wel signaalsterkte!).

En van de andere LNB's ben ik echt afgebleven.

Aangezien ik geregeld problemen heb met de DVR 7005 heb ik toch ook maar een andere ontvanger gekocht. Maar nog steeds geen signaalkwaliteit meer (wel signaalsterkte!).

Vanmiddag is het droog dus ga ik maar weer het dak op om te zien of er nog iets uit te richten valt.

Kan er iets met de switches gebeurd zijn? Kan een defecte 7005 schade aan de andere onderdelen aanrichten?

Dank en fijne dagen gewenst.

Rob

Geplaatst:

Om uit te sluiten of het aan je switch legt zou je 1 lnb rechtstreeks op je receiver kunnen aansluiten.

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Geplaatst:

Robo,kontroleer de conektors aan je switch, en ook die van de LNB ik vermoed dat er sluiting in een vd aansluitingen zit,let ook op dat alles waterdicht is ,want ook vocht in je aansluiting kan voor problemenzorgen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen