Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Zonet is er een nieuw model in de 300 serie aangekondigd en wel de luxe versie van de A300: de C300

Hij ondersteunt dezelfde bestandsformaten als de A300, dus ook geen 3D. Er zijn nog verder geen spelers die dit goed ondersteunen, daarvoor moeten we tot volgend jaar wachten. Meer uitgebreide info op de bekende hardware sites en bij de fabrikant.

Opvallend verschil t.o.v. de A300 is dat ik geen Usb-3 slave functie zie. Niet echt noodzakelijk omdat de hardeschijf snel gewisseld kan worden...

Een verschil met de C-200 is onder meer een kleuren display, nu standaard ruimte voor een 2.5" en 3.5" harddisk en daarbij een slimline blu-ray speler. Je mist dan weer de bediening/navigatie toetsen op de kast. Verder is hij iets hoger.

De afstandsbediening is ook van het rf type, dus je hoeft niet te richten. Er is ook een IR ontvanger aanwezig, dus geschikt voor universele afstandsbedieningen.

Technische info >>klik<<

Vergelijking diverse modellen >>klik<<

Een blik op de interface

syabas-popcorn-hour-c-300 (2).jpg

syabas-popcorn-hour-c-300.jpg

syabas-popcorn-hour-c-300 (1).jpg

aangepast door winwiz
Meer technische info bekend en verwerkt

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Het OS is compleet anders opgebouwd... Dus softwarematig zit er heel veel verschil in. De 200 series zijn gebaseerd op HTML en de 300 serie op Flash (inclusief de Popbox V8)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Andere display en andere processor er in. En flopcorn heeft een C-300 gemaakt. Echter zie ik geen flinke verschillen met de C-200.

De popcorn's zijn 1 van de best ondersteunde mediaplayers kunnen de meeste fabrikanten nog een puntje aan zuigen.

Geplaatst:

heb nog een A-100 en c-200 en die doen het goed,

de kast heeft een facelift ondergaan, maar verder zie ik niet in waarom hij mijn c-200 zou vervangen.

toch leuk winwiz voor deze post... :whistle:

Geplaatst:

Voor de satters is wel belangrijk dat de C300 de TS opnames van de dreambox kan afspelen met ondertitels bv van de BBC.

Op dit moment is de timeout nog te lang (titels blijven te lang in beeld) maar dat wordt wel opgelost.

Het is me ook nog niet duidelijk welke bron de C300 gebruikt (DVB of teletext) maar daar kom ik nog wel achter.

Geplaatst:

Zonet is er een nieuw model in de 300 serie aangekondigd en wel de luxe versie van de A300: de C300

Hij ondersteunt dezelfde bestandsformaten als de A300, dus ook geen 3D. Er zijn nog verder geen spelers die dit goed ondersteunen,

Jawel, maar dat zijn x86 mini barebones met bijv. een Nvidia ION grafische chip. Met Windows als OS heb je dan de maximale 3D mogelijkheden die Nvidia met zijn drivers kan bieden.

Geplaatst:

Jawel, maar dat zijn x86 mini barebones met bijv. een Nvidia ION grafische chip. Met Windows als OS heb je dan de maximale 3D mogelijkheden die Nvidia met zijn drivers kan bieden.

De ION chipset in niet in staat om alle codecs hardwarematig te versnellen. Deze zijn meestal gekoppeld aan een (veel te trage) Atom processor. Kortom, dan heb je een diashow.....

Geplaatst:

De popcorn's zijn 1 van de best ondersteunde mediaplayers kunnen de meeste fabrikanten nog een puntje aan zuigen.

De C-200 ondersteunt niet alle video formaten. En de support van flopcorn ZUIGT enorm! Of men is een enorme "fan boy" van flopcorn of men heeft het product niet "grondig" getest.

Geplaatst:

De C-200 ondersteunt niet alle video formaten. En de support van flopcorn ZUIGT enorm! Of men is een enorme "fan boy" van flopcorn of men heeft het product niet "grondig" getest.

We hebben het hier over de C300 en niet over de C200. Er is geen enkele media speler die alles ondersteunt. 99% van de video bestanden die ik heb (bijna 10 TB) worden perfect afgespeeld, en dat gaat van oude mpg tot complete 1 op 1 Blu-ray rips... ik ondervind geen enkel probleem. Ik heb behoorlijk wat collega's die tijden zaten te rommelen met htpc's en inmiddels zijn overgestapt naar de A/C200 en ik hoor alleen maar "dat had ik veel eerder moeten doen of wat een gemak geen geklooi meer met codecs dat alles weer out of sync loopt".

Op de C300 zal ook genoeg aan te merken zijn (zeker in het begin) maar als de ontwikkeling net zo loopt als de C200 heb je gewoon een erg goede speler.

Geplaatst:

op mijn c200 geen probleem met opnames in TS, met ondertitels, lopen perfect, blue ray = perfect, avi, divx, mpg, mkv, .....

alles draait hier, dus waarom het flopcorn zou zijn????

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen