Umbra989 Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Ik heb vandaag mijn Vonet Vap11g wireless bridge binnengekregen en natuurlijk wilde ik meteen mijn Dreambox op internet aansluiten. De handleiding is simpel genoeg maar daarin staat dat je een power adapter van tussen de 1,5 en 15 volt moet aansluiten en de ethernet kabel op je pc of laptop. Netjes gedaan maar na installatie van de software wil de adapter niet gevonden worden. Dus dan maar kijken wat er mis is en wat proberen. Dus steek ik nietsvermoedend de usb kabel in mijn usb poort met als resultaat geknetter, vonken, rook en stank: laptop aan gort, moederbord opgeblazen. Je zou denken dat er in de handleiding staat dat je dit miet oet doen, sterker nog je zou verwachten dat dit beveiligd is door bijvoorbeeld een diode. Niets daarvan. Iemand ook deze ervaring? Iemand ook problemen gehad met configuratie?
grunnsat Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Het lijkt mij nogal duidelijk dat zoiets nooit mag gebeuren. Schadeclaim indienen bij de leverancier.
theparasol Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Voltage is trouwens 5~15V 1.5 watt... En door de USB kabel (power only!) en de adapter voeding tegelijk aan te sluiten kun je in deze situatie belanden.
grunnsat Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Natuurlijk mag dat niet. De USB kabel mag alleen maar 5V ontvangen van de PC, en mag nooit spanning leveren, laat staan zoveel spanning leveren dat de PC opgeblazen wordt.
sat87 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 (aangepast) Blijkbaar zijn er meerdere met problemen, wilde deze Vonet ook kopen. Toen ik bij de winkel kwam vertelde ze mij dat ze hem niet konden leveren (op hun website stonden er nog meer dan vijf op voorraad). Ze hadden de meeste defect retour gekregen. Heb toen maar in een andere zaak voor de linksys WET610 ethernet bridge gekozen. 10 december 2011 aangepast door sat87 Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west
theparasol Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Natuurlijk mag dat niet. De USB kabel mag alleen maar 5V ontvangen van de PC, en mag nooit spanning leveren, laat staan zoveel spanning leveren dat de PC opgeblazen wordt. Op apparaat staat dus de 5V van de USB in direct contact met hele voedingscircuit. Als er dan ook nog een 10V externe voedingsadapter aanhangt krijgt de pc op de usb poort een mep van 10V, dat gaat niet goedkomen en dat blijkt wel weer
grunnsat Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Dat had ik al wel begrepen, maar dat is natuurlijk een knol van een ontwerpfout. Als consument hoef je met dat soort stommiteiten geen rekening te houden. Zoals ik al schreef, een schadeclaim indienen bij de leverancier. Eventueel je rechtsbijstandverzekering inschakelen.
theparasol Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Oh absoluut een ontwerpfout, en ik heb in die knollenhandleiding van ze ook nergens een bommetje of exclamation remark gezien dat het niet tegelijk mocht dus sue-en die toko
Bangkok By Night Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 (aangepast) Voor het configureren van de Vonets moet je gewoon de bridge via usb met je pc verbinden, externe voeding is totaal overbodig..Ik heb hier 3 Vonet's in gebruik voor interne sharing, 1 ism. mijn Kathrein en de 2 andere met Openbox S10. Deze Vonet's krijgen bij mijn ontvangers voldoende stroom via de USB aansluiting wat ook hier het gebruik van externe voeding overbodig maakt. Prachtige apparaatjes trouwens die Wirless bridge's van Vonet. 11 december 2011 aangepast door Bangkok By Night Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze… VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5
Umbra989 Geplaatst: 11 december 2011 Auteur Geplaatst: 11 december 2011 (aangepast) Ik heb geprobeerd contact te zoeken met de fabrikant. Zie even onderstaande correspondentie. Zo kom je niet verder en ze zitten gewoon op een hotmail account. De leverancier aansprakelijk stellen is over het algemeen niet mogelijk, alleen de fabrikant/ontwerper kun je aansprakelijk stellen voor productfouten. Ik denk dat ik hier gewoon domme pech heb. En ja, de externe voeding is volkomen overbodig want je kunt hem direct met usb poweren. Aan de andere kant is een beveiliging supersimpel, gewoon een diode ertussen. ------------------------------------------------ *** email, msn en naam verwijderd. 11 december 2011 aangepast door Michel Zie ***
grunnsat Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Je leverancier is verantwoordelijk, die heeft het apparaat aan jou verkocht. Hij kan proberen de schade weer op zijn leverancier te verhalen, maar dat is niet jouw zaak.
sprookje Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 hallo, even een vraag: de Vonets bridge doet het niet op iedere laptop, hoe komt dat? tweede vraag: heeft iemand ervaring van het programmeren van de bridge op een openbaar netwerk op een park. ik moet hier 2 regels code ingeven via de ssid mode b.v. RCH1176 als login en b.v. 24099777 als password krijg het niet voor mekaar alvast bedankt voor jullie support! sprookje only go for the best!PLI 2x DM800HDse en 1x DM500HD 2x Multytenne schotel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen