Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik word hier een beetje gek. Na jaren plezier de dreambox 7025 ervaren te hebben ben ik onlangs overgegaan op de dreambox 8000. Meteen na aanschaf wilde ik Gemini 5.1 erop flashen. Na opnieuw opstarten gaf ie op het display de ERROR melding aan. Na het serieel flashen van de Dreambox 8000 was dit melding verleden tijd. Echter blijft ie nu in de stop mode staan. Dus start ie niet door. Inmidddel heb ik het orginele image ook al erop gezet en helaas zonder succes. Waar ga ik de fout in? Hij maakt eerst verbinding via dhcp en geeft op het display BOOT # 76 (20091014) aan en vervolgens gaat ie in de stopmode. Ik ga het nog even proberen met een Open Pli image. Mochten jullie advies hebben dan hoor ik het graag. Wordt hier een beetje wanhopig.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

Bootloader 76 is al vrij oud. We zitten inmiddels op versie 84: --> KLIK <--

En ik ben niet bekend genoeg met Gemini om te zeggen of die daar ook in zit.

Edit: En die 8000 is echt een uitvinding hoor!

vGnp

aangepast door vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Bootloader 76 is al vrij oud. We zitten inmiddels op versie 84: --> KLIK <--

En ik ben niet bekend genoeg met Gemini om te zeggen of die daar ook in zit.

Edit: En die 8000 is echt een uitvinding hoor!

vGnp

Hmmmm ok. Maar als ik op m'n doosje een nieuwe image flash, dan wordt de bootloader ook vernieuwd? Of moet dit apart geflashed worden?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Dat weet ik dus niet voor Gemini. Maar je zou er eerst een officiële van Dream in kunnen zetten, en vervolgens die Gemini.

Die van Dream bevat, neem ik toch aan, ook de laatste bootloader versie: --> KLIK <--

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Heb ik zojuist gedaan. Hij geeft nu idd een hogere bootloader aan, namelijk 83. Maar dan geeft ie mijn ip aan en gaat vervolgens weer in de stop mode. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Ja terug sturen is een optie, maar ben niet echt een opgever.

Geplaatst:

Dreamup gebruiken met de rs232 kabel dan werkt hij weer

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Het werkt allemaal niet. Seriele flash werkt ook niet. Zelfs niet met orginele dmm image. Ik geef het bijna op. Ik krijg nu al een afkeer van de box.

Geplaatst: (aangepast)

Het klingt misschien gek heb hier ook een tijdje problemen gehad toen via een andere PC en het werkte weer of Labtop

wat voor melding geeft Dreamup????

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Het klingt misschien gek heb hier ook een tijdje problemen gehad toen via een andere PC en het werkte weer of Labtop

wat voor melding geeft Dreamup????

Dat wat jij zegt klopt helemaal. Ik heb op mijn Hp mini 110 waar windows 7 opdraait geen seriele poort en daarom heb ik eerst gebruik gemaakt van een pentium 1 om de dreambox 8000 serieel te benaderen. Dit deed ik omdat ik tijdens het flashen via netwerk enkele regeltjes kreeg met een BAD SECTOR. Dus hierna was mijn dreambox via het netwerk helemaal niet meer te bereiken. Elke keer dat ik vervolgens mij doos probeerde op te starten gaf ie ERROR aan.Dus uiteindelijk dreamup op m'n oude laptop geprobeerd en die gaf tijdens het benaderen van de doos en INVALID INTEGER melding aan. Uiteindelijk mijn usb naar serieel werkend kunnen krijgen op windows 7 en heb toen vervolgens wel met succes een nieuwe flash via dreamup kunnen uitvoeren. Helaas staat ie nu steeds tijdens het opstarten in de STOP MODE. Ik heb nu heel wat images al geprobeerd zonder enig succes. Dit is toch meteen een klap voor mij. Ik heb em nu al een week en nog niet eens kunnen genieten ervan. Ik heb em vandaag weer terug gebracht en ben dus in afwachting. Mijn 7025 heb ik tig keren kunnen flashen zonder enig probleem. Zonde is dit. Toch bedankt voor de reacties.

Geplaatst:

Maar doet hij het nu???????

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Als je dat van die BAD SECTORS nou eerder vermeld had: De laatste DreamUp (versie 1.3.3.9) heeft een recover bad sectors functie.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Als je dat van die BAD SECTORS nou eerder vermeld had: De laatste DreamUp (versie 1.3.3.9) heeft een recover bad sectors functie.

vGnp

Wat houd dat in?

Zou het dan met een ander versie wel werken?

Geplaatst:

vGnp

Sorry ik reageerde een beetje te snel. Dat over de recover bad sectors functie had ik ook al uitgeprobeerd. Dat zit onder de optie EXTRA. Dat heeft ook niet geholpen. Of ik mijn box nou meteen na de recovery opstart of na de recovery met een nieuwe flash. Hij blijft maar in de STOP MODE stand. Bizar!

Geplaatst:

Ah. Je hebt dat in ieder geval geprobeerd.

vGnp

Satlook Digital NIT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...