Vriendje Stokvis Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Hallo allemaal IK heb door middel van een comkabel een nieuwe open pli op mijn dreambox 500 s gezet. Ik heb deze versie gedownload van het open pli forum, de versie is van vandaag. Alles is goed gegaan en de versie staat op de box. Hierna een canal digitaal fastscan gedaan maar ik krijg zelfs op de free to air kanalen waar je toch normaal de kaart niet voor nodig hebt geen beeld Ik heb gewoon een abo bij canal digitaal maar krijg de zenders niet aan de gang. Bij softcan instellingen zie ik staan cc cam-2.1.4, en heb al diverse keren geprobeerd hem opnieuw op te starten maar beeld blijft weg Of heb ik een verkeerde cc cam ?? en moet ik een andere downloaden en waar kan ik dit via het pli menu doen of waar moet ik de bestanden handmatig instaleren. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen groeten Vriendje Stokvis
rommelaar Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Free to air kanalen moet je ook zonder de cccam kunnen ontvangen dus daar zit niet de fout. Probeer eens om de box naar kanalen te laten zoeken.Lukt dit niet dan een open Pli versie van enige dagen geleden in de box te zetten. Kan zijn dat de versie die je er nu in hebt niet goed werkt Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
icesat Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Hierna een canal digitaal fastscan gedaan maar ik krijg zelfs op de free to air kanalen waar je toch normaal de kaart niet voor nodig hebt geen beeld Ik heb gewoon een abo bij canal digitaal maar krijg de zenders niet aan de gang. Heb je wel de juiste DiSEqC instellingen gekozen? Welke instellingen gebruik je? enkele LNB, duo LNB, ... Verwissel poort A eens met poort B
Vriendje Stokvis Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 (aangepast) Goedemorgen icesat Vreemde is in de tunerinstellingen dat de satelieten wel signaal geven maar niet gelockt worden. Zou dat het probleem kunnen zijn dat ik geen beeld ontvang, en hoe krijg ik ze dan wel gelockt ? De hotbird kreeg ik wel een lock, alleen als ik dan probeer beeld te krijgen geen signaal te bekennen. Maar zal eens met die turnerinstellingen spelen, al denk ik niet dat daar het probleem zit want hij geeft bij de signaalmeter in de box op alle satelieten signaal. Groeten Vriendje Stokvis 9 december 2011 aangepast door Vriendje Stokvis
Loui (K) Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Ik zou toch nog eens kijken hoe jij de tuner insteld,volgens mij haal jij dingen door elkaar bvb astra1 19.2 en heb je hiervoor astra3 23,2 op je lmb aangesloten op die manier heb je wel signaal maar klopt je sat niet. Een voorbeeld zo jij het zou kunnen hebben LMB1 Astra1 19.2=tuner Astra3 23.2 terwijl het zo moet: LMB Astra1 19.2=Tuner Astra1 19.2 begrijp je wat ik bedoel? Ik zou daar eens naar kijken.
Vriendje Stokvis Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 Hallo allemaal. De tip die ik kreeg om de box eens zelf naar kanalen te laten zoeken i.p.v de canal digitaal fastscan deed the trick toen had ik ineens wel beeld op alle zenders. Iedereen ontzettend bedankt voor alle geboden hulp Groeten Vriendje Stokvis
rommelaar Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Fijn te vernemen en succes verder. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen