Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

AVM, heeft recentelijk twee prijzen gekregen voor hun inspanningen m.b.t. de IPv6 stack in hun Fritz!box routers. Op 17 november kreeg AVM een prijs van de Nederlandse IPv6 taskforce. Op deze webpagina van de taskforce kun je het hele verhaal lezen.

Enige dagen geleden kregen ze van de Duitse IPv6 Council een soortgelijke prijs voor "best practices". Op deze Duitse web pagina van Heise vind je het hele verhaal.

Bij AVM vond ik het volgende document (in het Duits) dat de IPv6 stack van de Fritz!box beschrijft:

IPv6_Technical_Note_de.pdf

• 2 weken later...

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Nou, dat vind ik nog eens lachen!

Als er één product een ronduit SLECHTE ipv6-ondersteuning heeft, dan is het wel de fritzbox!

Ga maar eens iets routeren achter je fritzbox, KAN NIET! Je kunt er dus ook geen eigen firewall tussenstoppen... En dat terwijl de meeste simpele op linux gebaseerde router dat allemaal wel kan (want dat is standaard ipv6-functionaliteit).

Om maar te zwijgen over het vastlopen, andere rare dingen, web config is niet vooruit te branden. Waardeloos product.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst: (aangepast)

Nou, dat vind ik nog eens lachen!

Als er één product een ronduit SLECHTE ipv6-ondersteuning heeft, dan is het wel de fritzbox!

Ga maar eens iets routeren achter je fritzbox, KAN NIET! Je kunt er dus ook geen eigen firewall tussenstoppen... En dat terwijl de meeste simpele op linux gebaseerde router dat allemaal wel kan (want dat is standaard ipv6-functionaliteit).

Om maar te zwijgen over het vastlopen, andere rare dingen, web config is niet vooruit te branden. Waardeloos product.

Nou hier werkt het gewoon heb al een tijdje ipv6 als proef van xs4all met een Fritzbox en heb daar gewoon geen probleem mee.................................ja zijn niet voor niets de beste van NL

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

fritz heeft niets aan ipv6 gedaan

fritz draait onder linux en linux heeft al meer dan 15 jaar ipv6 in de kernel

in de make menuconfig van de kernel ipv6 aanklicken vind ik geen prijs waard.

fritz trapt zowieso gpl regels en heeft al processen verloren.

zolang ik geen dsld.c in mijn handen heb wil ik niets van fritz weten

aangepast door pukje
Geplaatst:

Precies dat bedoel ik . ;)

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

hardware + linux (dus fritzbox) is wel goed alleen wordt

de hardware standaard voor anex B gemaakt (duitse markt)

voor de international markt waar ook anexA gebruikt wordt werkt

de hardware niet lekker (gemaakt voor anex B)bij langere telefoon leidingen

Geplaatst:

hardware + linux (dus fritzbox) is wel goed alleen wordt

avm heeft inmiddels veel update`s gemaakt en met suc6

Geplaatst:

Ik betwijfel of er op een standaard fritzbox linux draait WANT linux heeft al heel wat jaren goed werkende ipv6 support, inclusief routeren, terwijl dat op de fritzbox helemaal niet werkt.

Geplaatst:

Nou hier werkt het gewoon heb al een tijdje ipv6 als proef van xs4all met een Fritzbox en heb daar gewoon geen probleem mee.................................ja zijn niet voor niets de beste van NL

Dan neem jij dus genoegen met de ingebouwde "firewall", want een externe firewall kun je niet aansluiten, omdat je geen netwerk kunt doorrouteren. Ik vind zo'n ingebouwde firewall alleen niet voldoende veilig, ook mist het allerlei functies. Doordat je niet kunt doorrouteren draai je juist een van de leukigheden van ipv6 vs ipv4 de nek om. Als je zelf "iets" wilt draaien moet je met ipv4 vervelende nat-constructies maken, met ipv6 is dat niet meer nodig, daarvoor krijg je dan ook >65000 netwerken die allemaal naar jou toegerouteerd worden. Maar de fritbox herkent er daar dus maar EEN van en dat is het netwerk waar hij zelf op zit. Lekker flexibel. 65534 netwerken die je krijgt maar waar je niks mee kunt.

Ik betwijfel of er op een standaard fritzbox linux draait WANT linux heeft al heel wat jaren goed werkende ipv6 support, inclusief routeren, terwijl dat op de fritzbox helemaal niet werkt.

100% zeker op avm.de kan je de linux source downloaden

freetz.org heeft hierop verder gebouwd en natuurlijk ipv6 in kernel geactiveerd.

daarom heeft fritz de prijs niet verdiend maar linux

deze kerst dagen wil ik me verder hierin verdiepen maar

de dsld en kernel module source mis ik nog

aangepast door pukje
Geplaatst:

Een Fritzbox is natuurlijk voor de SOHO markt en daar heb je normaal maar één netwerk. Professionele routers hebben geen problemen om IPv6 netwerken te routeren.

Ik weet niet waar je de info over de verschillen tussen Annex A en Annex B vandaan hebt, maar het klopt niet.

ADSL Annex A is voor analoge verbindingen, ADSL Annex B is voor ISDN verbindingen. (Volledige naam is trouwens ITU G.992.1 Annex A of Annex B )

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Als je van de provider een /48 netwerk aangeboden krijgt, dan kun je daar inderdaad zo'n 65000 /64 netwerken van maken. De Fritz!box gebruikt er zelf twee, één voor je standaard netwerk en één voor je guest WiFi netwerk als je dat ingericht hebt.

De Fritz!box is bedoeld als SOHO router, en niet als 'echte' router in een klein of middelgroot bedrijfsnetwerk. Daar zijn heel andere producten voor, en je wil het geen consument aandoen om zo'n router te gebruiken voor zijn thuisnetwerkje.

Wat mij wel opvalt aan AVM is dat zij hun firmware steeds verder blijven ontwikkelen. Het is geen statisch product waar alleen maar bug-fix releases voor uitgebracht worden. Ik ken geen enkele andere leverancier die er een soortgelijke politiek om na houdt.

Ik meen dat de Fritz!box ook en telnet interface heeft, wellicht dat je daarmee nog andere IPv6 routerinsgzaken op zou kunnen zetten.

aangepast door grunnsat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...