Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

opzet avm is gezond maar ze proppen teveel in het doosje

processor te traag

te weinig geheugen

slechte anex a/b band filtering

kortom mijn mening software goed hardware matig

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Voor de huis- tuin- en keukengebruiker zal het allemaal best aardig werken, maar om nou te zeggen, zó uitmuntend dat je er een prijs aan moet uitdelen, dat vind ik echt veel te ver gaan. Zodra je iets meer wilt dan de ingebouwde "domme" firewall, loop je al vast. De expert mode voegt twee vinkjes toe, dat is ook zoiets.

True... firewall is een minder punt in alle fritzboxen. Valt op te lossen met freetz maar op dit punt kan de orginele software nog flink verbeterd worden!

Ik heb een zyxel adsl MODEM ben de naam even kwijt. Die doet dus inderdaad niks anders dan MOduleren en DEModuleren, fantastisch. De PPPoA stream wordt door het modem uitgepakt en ingepakt in PPPoE, dus in feite praat je echt direct met je provider. Daar kunnen ze niet zoveel aan ver*****

Zakelijk ook veel met zyxel gewerkt. We hebben ze een trap in de kont gegeven. Op kritische lijnen crashde de adsl driver. Slechte support (lees geen firmware updates) voor klachten. Firewall component is bij zyxel sterk punt maar wat heb je daaraan als de klant elke ochtend de modem een powercycle moet geven?

Geplaatst: (aangepast)

True... firewall is een minder punt in alle fritzboxen. Valt op te lossen met freetz maar op dit punt kan de orginele software nog flink verbeterd worden!

in de fritz zit ook veel dubbel erin

1.een complete linux kernel

2.avm dsld component met firewall terwijl de kernel al een goede firewall heeft

als ik avm zou zijn zou ik een dsl driver component maken die een interface in de kernel maakt

en alles vanuit linux sturen

maarja dat geeft technisch laag toontje aan fritz "het is een dom linux doosje met dsl driver" bij de consument

Ik denk daar natuurlijk anders over als oud linux kernel ontwikkelaar met linus

aangepast door pukje
Geplaatst:

Zakelijk ook veel met zyxel gewerkt. We hebben ze een trap in de kont gegeven. Op kritische lijnen crashde de adsl driver. Slechte support (lees geen firmware updates) voor klachten. Firewall component is bij zyxel sterk punt maar wat heb je daaraan als de klant elke ochtend de modem een powercycle moet geven?

Dat klopt niet, het is een draytek vigor, stom van me.

Maar anyway, het probleem met AL dit soort doosjes, inclusief Fritzbox (AVM), Zyxel en Draytek enz. enz. is dat er zwaar bezuinigd wordt op de ontwikkeling van firmware en die is gewoon altijd bagger. Dan kun je maar het best zorgen dat er zo weinig mogelijk gebruik wordt gemaakt van de functionaliteit van dergelijke firmware... In mijn geval, de Vigor doet alleen her-encapsulatie van PPPoA <-> PPPoE en dat lukt 'm kennelijk vrij aardig, kan ik iedereen aanraden.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst: (aangepast)
Maar anyway, het probleem met AL dit soort doosjes, inclusief Fritzbox (AVM), Zyxel en Draytek enz. enz. is dat er zwaar bezuinigd wordt op de ontwikkeling van firmware en die is gewoon altijd bagger.

Ik heb geen moment de indruk dat er bij AVM zwaar bezuinigd wordt op de ontwikkeling van firmware. Bij iedere nieuwe versie zie je uitbreiding van functionaliteit, en dat kan ik van andere fabrikanten niet zeggen. Zo wordt het bij de komende versie firmware mogelijk om LAN poort 4 te gebruiken als guest netwerk. IK ken zo geen andere router waar dat mee kan.

Emails naar hun support afdeling worden altijd heel netjes en deskundig beantwoord, binnen heel korte tijd. En zelfs in het Nederlands!

aangepast door grunnsat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...