Ga naar inhoud


TéléSAT: gedaan met sharen !!!......


Aanbevolen berichten

TéléSAT (van TV Vlaanderen) heeft een schrijven gestuurd naar alle abonnés waarin ze melden dat vanaf 6/12 per smartcard nog slechts 4 zenders simultaan zullen kunnen geopend worden... met "zwart beeld" zolang men er meer dan 4 open heeft !...

 

... dit betekent dus meteen het einde van de "sharing" ! :( :( :(

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites


TéléSAT (van TV Vlaanderen) heeft een schrijven gestuurd naar alle abonnés waarin ze melden dat vanaf 6/12 per smartcard nog slechts 4 zenders simultaan zullen kunnen geopend worden... met "zwart beeld" zolang men er meer dan 4 open heeft !...

 

... dit betekent dus meteen het einde van de "sharing" ! :( :( :(

welke bron heb je dat vandaan ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 kanaal kijken en 3 andere verschillende kanalen tegelijk opnemen.

Zoveel interessant spul wordt er niet tegelijk uitgezonden.

Zoals reeds gezegd, het lijkt veel, maar het is dat niet, als je denkt aan de overlap, ik neem standaard 5 minuten ervoor + 15 minuten erna.

 

bijv :

 

Terzake, met daarna een film.

Na Terzake loopt de opname van Terzake dus nog 15 minuten, terwijl die van de film ook al bezig is.

Waarschijnlijk 2 ECM's al in gebruik dus, en slechts 1 tuner in gebruik.

Als het 2 verschillende zenders zijn met overlap zijn er al zeker 2 in gebruik.

Zo zit je rap aan 4 of 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 Group S.A wil geen mededelingen doen over de techniek die men bij deze nieuwe anti-cardshare maatregelen gebruikt. Wel bevestigd men aan Totaal TV dat na TéléSAT ook CanalDigitaal enTV Vlaanderen zullen starten met de gelijke anti-cardshare maatregelen. In welke volgorde dit gaat plaatsvinden en wanneer dit gaat plaatsvinden, wil het bedrijf nog niet prijsgeven.

 

 

http://www.totaaltv....=nieuws&id=7160

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke bron heb je dat vandaan ?

 

... hier een kopie van de rondzendbrief (ter info voor degenen die de franse taal beheersen):

 

""

Chers abonnés TéléSAT,

Vous trouverez ci dessous une communication officielle de notre département Technique:

A partir du 6-12-2011 il ne sera plus possible de décoder simultanément plus de quatre chaînes par smartcard TéléSAT. Quatre chaînes veut dire, trois enregistrements simultanés avec un décodeur pendant que vous regardez une quatrième chaîne. Si seulement votre décodeur est capable de le gérer techniquement.

Si votre décodeur décode plus de quatre chaînes en même temps l’image deviendra noire. Si par après votre décodeur décode moins de quatre chaînes l’image réapparaitra au bout de quelques minutes.

Par contre, si votre décodeur n’a qu’un tuner et que vous ne l’utilisez pas pour les enregistrements, tout fonctionnera normalement. Vous ne devez rien faire.

Pour les techniciens:

Pour les décodeurs populaires non-certifiés Linux, on utilise souvent softcam CCcam.

CCcam ne traite pas les EMM’s nécessaires pour prévoir les updates de la smartcard. A cause de cela la carte reste sur la configuration default, qui vous limite à ne capter que deux chaînes. Ce qui veut dire que si vous utiliser CCcam, vous restez alors limité à deux chaînes. Nous vous conseillons alors de placer votre smartcard dans un module CI de TéléSAT et de se brancher sur la Une, la Deux ou Nederland 1 pendant une heure pour que votre smartcard puisse recevoir le nouveau logiciel.

Si vous faite appel à votre revendeur pour actualiser votre smartcard, il serait préférable que votre revendeur mette la carte dans un décodeur M7 SAT801. Dans le menu du SAT 801 le revendeur pourra lire le numéro de la version de la carte. Cela doit être i4A. Quand la carte est actualisée, le CCcam fonctionnera également avec maximum quatre chaînes.

Bien Cordialement,

Le Service Clients TéléSAT

""

... tot zover...!!!

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie grap. Als ik kijk hoe hier in de huiskamer gezapt word door de jongste en mijn vrouw, dan zullen er een heleboel klachten gaan komen.

Die zappen gemiddeld 5 tot 6 kanalen per seconde, dus mij benieuwen hoelang het gaat duren voordat we Ziggo moeten nemen!!

Ik ben van mening dat het commercieel sharen een halt toegeroepen moet worden, maar dit is niet de manier.

Nu heb ik twee volledige abbo's lopen bij C+ en een basiskaartje, dus die zijn strakjes een goede klant kwijt.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

effen rechtzetten...

ik weet niet waar jullie dat uithalen van 5 tot 6 kanalen per seconde zappen ????... Voor zover ik nog tamelijk goed mijn frans beheer is er enkel en alleen sprake van "zwartgaan' wanneer er aan 1 kaartje meer dan 4 kanalen tegelijkertijd te dekoderen !...

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij nog steeds 4 hoor en geen 5

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...