Cybex Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Beste mensen, Ik ben me aan het verdiepen in het HTPC fenomeen. Op dit moment heb ik een VU+ Duo (boven), XTrend ET 9000 (beneden) en als mediacenter een DUNE HD Duo (beneden). Ik wil de Xtrend ET 9000 & DUNE HD Duo vervangen door een HTPC zodat ik alles in één heb. Nu heb ik niet zo heel veel verstand van het hele sat gebeuren, dus dit zal wel een 'noob' vraag zijn Als ik een HTPC maak met daarin een CI module (waar ik vervolgens een CAM in stop en daarin vervolgens weer een Canal Digitaal kaart (klopt dit jongens)), dan wordt de kaart niet ge-update? Het activeringssignaal van CD zal geen effect hebben, klopt dit? Bedankt voor het lezen! Groeten, John
MacGuinness Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Nee. Een originele kaart/cam werkt in een HTPC net zo als in een receiver. (Wat in feiten ook een computer is). 1 Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Cybex Geplaatst: 7 december 2011 Auteur Geplaatst: 7 december 2011 Toch nog een vervolg vraag. Ik ben van plan een mini-itx systeem aan te schaffen. Daarbij hoort natuurlijk ook een mini-itx kast, zoals de Origen AE M10 (link) :-) Zoals je ziet past daar nog maar net een PCI-E DVB-S2 kaart in, een CI module gaat absoluut niet passen. Is het ook mogelijk om de kaart van CD in een Smargo Smartreader (link) te stoppen? Of begrijp ik niet goed waar die Smartreader voor bedoeld is?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Nee. Een originele kaart/cam werkt in een HTPC net zo als in een receiver. (Wat in feiten ook een computer is). Volgens mij klopt dat toch niet helemaal. Neem nu de Technotrend S2-3200. Daar kun je een CI uitbreiding aanhangen, en daarin dan een CAM en daarin je smartcard. Die CI module is wel gekoppeld aan die ene tuner, als je dus meerdere tuners in je PC stopt, kan de ene tuner niet zomaar aan de CI module van de andere tuner. Bij mijn weten is dat niet zo bij een stand-alone ontvanger. Een Dreambox 8000 met 4 sattuners, daar zal elke tuner naar de kaart kunnen (afhankelijk van de CAM zullen dan 1 of meerdere zenders tegelijk kunnen gedecodeerd worden). Natuurlijk, in de situatie met één enkele tuner zal dit probleem zich niet voordoen.
MacGuinness Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Toch nog een vervolg vraag. Ik ben van plan een mini-itx systeem aan te schaffen. Daarbij hoort natuurlijk ook een mini-itx kast, zoals de Origen AE M10 (link) :-) Zoals je ziet past daar nog maar net een PCI-E DVB-S2 kaart in, een CI module gaat absoluut niet passen. Is het ook mogelijk om de kaart van CD in een Smargo Smartreader (link) te stoppen? Of begrijp ik niet goed waar die Smartreader voor bedoeld is? Die kasten zijn erg duur. Smargo kan daar voor gebruikt worden. dien je wel de juiste software voor te installeren. Kan lastig zijn als je er niet goed in thuis bent. Er zijn ook USB-CI modulen. (Past een CAM in). De juiste software hiervoor is ook lastig. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
MacGuinness Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Volgens mij klopt dat toch niet helemaal. Neem nu de Technotrend S2-3200. Daar kun je een CI uitbreiding aanhangen, en daarin dan een CAM en daarin je smartcard. Die CI module is wel gekoppeld aan die ene tuner, als je dus meerdere tuners in je PC stopt, kan de ene tuner niet zomaar aan de CI module van de andere tuner. Bij mijn weten is dat niet zo bij een stand-alone ontvanger. Een Dreambox 8000 met 4 sattuners, daar zal elke tuner naar de kaart kunnen (afhankelijk van de CAM zullen dan 1 of meerdere zenders tegelijk kunnen gedecodeerd worden). Natuurlijk, in de situatie met één enkele tuner zal dit probleem zich niet voordoen. Geen idee of dat niet kan. De cam wordt toch door de PC software aangestuurd. Mijn stelling blijft toch dat het alle twee computers zijn. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Psychosammie Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Of een losse ontvanger bijvoorbeeld van AnySee. Ik vind 300 euries voor een kastje inderdaad wat veel van het goede. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast zzzzzzz Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 (aangepast) Geen idee of dat niet kan. De cam wordt toch door de PC software aangestuurd. Mijn stelling blijft toch dat het alle twee computers zijn. De CI module van de S2-3200 hangt met een flatcable aan één van de 2 tuners. Geloof mij, ik heb zo'n configuratie een paar jaar gebruikt. Ik bleef met dat probleem worstelen, en heb er indertijd een smartwi voor gebruikt, zodat elk van de 2 tuners aan alle kanalen kon. Misschien is het anders als de module via USB aangestuurd wordt en niet aan één van je tuners hangt. 7 december 2011 aangepast door zzzzzzz
Gast zzzzzzz Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 (aangepast) Per ongeluk dubbele post. 7 december 2011 aangepast door zzzzzzz
MacGuinness Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 @Cybex http://www.***ongewenste_url***/Downloads.php#video Hier vind je een video over zelfbouw HTPC. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Gast zzzzzzz Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 @Cybex http://www.detranspo...loads.php#video Hier vind je een video over zelfbouw HTPC. Paar opmerkingen : de titel van dit topic is "HTPC met CI". Ik zie in die presentatie Oscam staan, Oscam is een softcam, en gebruikt dus geen CI module. Met een softcam ga je inderdaad niet meer de beperking hebben dat slechts één tuner tegelijk naar de CAM kan, want er is geen hardware CAM. Tweede opmerking : in de afbeelding zie ik ook al een server staan. Dat zijn dus al 2 computers die ingezet worden...
Gast zzzzzzz Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Paar opmerkingen : de titel van dit topic is "HTPC met CI", de originele vraagsteller vroeg ook naar een CI module. Ik zie in die presentatie Oscam staan, Oscam is een softcam, en gebruikt dus geen CI module. Met een softcam ga je inderdaad niet meer de beperking hebben dat slechts één tuner tegelijk naar de CAM kan, want er is geen hardware CAM. Je gebruikt de PC dan meer zoals je op een Dreambox doet, waar de software x aantal kanalen tegelijk kan decoderen (volgens de snelheid van de PC, zeg maar). Tweede opmerking : in de afbeelding zie ik ook al een server staan. Dat zijn dus al 2 computers die ingezet worden...
Cybex Geplaatst: 8 december 2011 Auteur Geplaatst: 8 december 2011 Bedankt voor de tips! Een 2e PC is geen enkel bezwaar, dus ik ga die video eens goed bekijken. Nog 1 vraagje dan: Een HTPC als vervanging van een "Dreambox", is dat aan te raden of ga ik de normale receiver missen? Het is waarschijnlijk een kwestie van gewenning?
MacGuinness Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Dat zal je zelf moeten ervaren. Ik zou zeggen snuffel eens goed door het forum en lees ook wat oudere topics. Niels Wagenaar heeft een pdf gemaakt met zijn ervaringen. SUC7! (De opvolger van succes). Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen