Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de volgende hardware besteld:

Case: SilverStone ML02 (link)

Moederbord / Processor / Grafische kaart: E35M1-I DELUXE (link)

Geheugen: Corsair XMS3 DDR3 2x4GB

Nu opzoek naar een geschikte DVB-S2 kaart.

Geplaatst:

Met jouw keuze is niets mis. Je zult erachter komen dat het een hoop experimenteren wordt. In dat geval had een iets goedkoper kastje wel een optie kunnen zijn. Werkt het allemaal zoals jij wil had je dan altijd nog een mooier kastje kunnen kopen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Ik wil het graag meteen goed. De video's die ik gezien heb op YouTube van bijvoorbeeld yaVDR of Mediaportal zijn bijzonder intressant en dit wil ik thuis ook nastreven. Ik denk dat vrouw en kinderen hier goed mee uit de voeten kunnen, wanneer dit het geval is dan is het project geslaagd :-)

Overigens ben ik van plan om er een SSD in te stappen van 60GB, te gebruiken voor het OS en timeshifting. Downloaden en films bekijken doe ik via de NAS.

Geplaatst:

Hou ons op de hoogte.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Ziet er in ieder geval mooi uit.

Laatst een test van SSD schijven gelezen in Hardware Info.

Als je voor SSD gaat neem dan minimaal 128 GB. Dit in verband met de snelheid.

Crucial (128 / 256 GB) Werd aanbevolen wegens de prijs en snelheid.

Ik zit er ook over te denken om naar HTPC over te stappen, maar dan met een TBS 6925 PCI-E DVB-S2 TV Tuner Card.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Het is zeker te laat om O kom er eens kijken... te zingen?!

Mooi spul.

Zit de processor al op het mb bij levering?

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Sterker nog, bij een E350 moederbord kan de processor er misschien niet eens af.

Geplaatst:

Yep, zonder de preciese berekening uit mijn hoofd op te kunnen hoesten. Bij gebruik als os schijf gaat men uit van gebruiksduur van 10 jaar, met dagelijks schrijfhoeveelheid naar ssd van 1 GB. Permanente timeshift op hd channel is hoeveel GB per uur........Maar er zit een groot verschil tussen de specs vande verschillende ssd's, slc/mlc. Ik heb in de verschillende ssd reviews hier nog geen specifieke aandacht voor gezien.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

slc ssd zal veel langer meegaan, maar die dingen zijn vrijwel niet te betalen. Ik heb er dus een mlc ssd in zitten en we zullen zien hoe lang deze meegaat. In het ergste geval stop ik er een extra 2,5inch hdd in voor alleen recording en timeshifting.

Ik ben overigens druk aan het bouwen, gaat alleen niet zo snel omdat mijn vrouw een weekend weg is met vriendinnen en ik nog 2 kids heb :) Tussendoor (lees: avonduren) ben ik hier mee bezig en het is al veelbelovend kan ik jullie vertellen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen