Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee, ik ben er mee gestopt. Gedonder met de DVB-S2 kaart icm de CI interface en daarnaast kost het enorm veel tijd om alles goed ingesteld te krijgen. Ik heb besloten dit project eerst even te laten rusten, misschien ga ik er later weer meer verder. Ik denk dat ik uiteindelijk tot de conclusie ga komen dat het niet loont om zelf een HTPC op te zetten, aangezien de meeste receivers alles al kunnen en optimaal ingesteld zijn.

Geplaatst:

. Gedonder met de DVB-S2 kaart icm de CI interface en daarnaast kost het enorm veel tijd om alles goed ingesteld te krijgen.

Hoi , Vreemd de combinat DD met ci interface werkt hier al meer dan een half jaar vlekkeloos is weleens waar de 5.5 maar kan me niet voorstellen dat de verschillen zo groot zijn geworden.

Hier gewoon de nieuwste software/drivers van de site van DD gehaald geïnstalleerd en draaien maar ook alle updates heb ik geïnstalleerd en nog nooit problemen gehad.

Groetjes.........

Geplaatst:

Samen met DD devices hebben we naar het probleem gekeken, ook zij konden me niet meer verder helpen... Hoogstwaarschijnlijk had ik gewoon een defecte CI interface...

Geplaatst:

Hoi, dan neem ik aan dat ze jou per omgaande een nieuwe sturen?

En als je nog moet onderhandelen ga dan gelijk voor de twin ci interface

Groetjes.....

Geplaatst:

Ik heb de DD spullen retour gestuurd. Wanneer ik weer verder ga spelen met de HTPC zal ik waarschijnlijk voor een ander merk kiezen.

Geplaatst:

Ok, snap je teleurstelling zeker als je project in een zo vroeg stadium reeds gedoemd is te mislukken, maar ik kan je wel zeggen dat het erg leuk is een en ander te bouwen zeker als het werkt maar tegenslagen horen er nu eenmaal ook bij...ben momenteel ook bezig met een derde tuner en een smargo reader dat werkt en dan weer niet,tja hobby he .

En ook standaard dozen kunnen erg lastig zijn en crashen ed ......

In ieder geval succes verder.

Groetjes..............

Geplaatst:

Was dit aan het volgen, en het is erg jammer dat het niet gaat zoals je wilt. Had eigenlijk al een bestellijstje liggen.

@Terradon,

Ben jij in de mogelijkheid om een stappen plan op te zetten? PDF of/en wat foto's?

Zeker nu, nu je weet dat het werkt, is het interessant voor de anderen.

Of heb je je ergens al iets staan op het web?

Humax iCord - Onbekende Schotel van 120cm - merkwaardig goed werkende naamloze LNB + 2 Alp's - Powercam Pro HD

Geplaatst:

@Lord anubis

Als je de installatie van een DD twin tuner met ci interface bedoeld dat is gewoon plug en play net als bv een geluidskaart of videokaart en kan zowel onder windows als ook linux een kind kan de was doen.

Maar voor nadere hulp stuur maar pm

Groetjes.........

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Hallo,

Ik draai nu ongeveer anderhalf jaar met succes MythTV met sasc-ng + oscam + smargo reader om naar TV Vlaanderen te kijken. Mijn 3 TeVii S464 tunerkaartjes werken uiteindelijk best goed. Tijdens de setup wel gigantisch veel moeten zoeken en klooien met recentere kernels (driver support) en allerhande patches om sasc-ng vervolgens nog gecompileerd en werkend te krijgen.

Uiteindelijk draaide dit alles als een trein en kon ik probleemloos tot 6 gelijktijdige opnames maken van geëncrypteerde zenders (dankzij MythTV multirec).

Sinds november begint het echter allemaal in de soep te draaien, eerst door de anti-CS maatregelen (het is niet makkelijk om MythTV max 4 SIDs te laten gebruiken als je 3 tuners met multirec hebt...) en sinds een week werkt decryptie plots helemaal niet meer alhoewel ik in de logs niets kan opmerken (oscam print nog mooi de "found by smargo" lijntjes op het moment dat decryptie gevraagd wordt e.d. en free-to-air zenders werken probleemloos). De smartcard werkt nog uitstekend in m'n cheapo DVB-S receiver die ik als backup gebruik.

Ik ben het geklooi ondertussen meer dan zat en ben geïnteresseerd in DVB-S adapters met een hardware CI waar ik dan een overprijsde gecertifieerde TV Vlaanderen CAM en m'n smartcard in kan proppen.

Een Digital Devices bundel als deze lijkt me het einde: http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/191016

4 DVB-S2 tuners en plaats voor 2 CAMs.

Kan iemand bevestigen dat je dan effectief een zorgeloze TV-experience hebt? Terradon, jij hebt blijkbaar ervaring met deze hardware, is het ook een kluwen van kernel patches, firmwares en allerhande hacks om dit werkende te krijgen? Moet je om de paar maanden opnieuw aan de slag omdat de satellietprovider weer aanpassingen zit te doen? Of is het plug-and-play?

En als je plaats hebt voor 2 CAMs, worden de requests van de verschillende tuners dan automatisch over beide smartcards verdeeld zodat je weer 8 opnames zou kunnen maken, of is dit ijdele hoop en werkt het sequentieel? In het laatste geval krijgen we weer afgebroken opnames omdat de 1e kaart op zwart gaat als anti-CS maatregel.

Bedankt voor alle mogelijke tips.

Groeten,

JD

Geplaatst:

Hoi Joydivision,

De combinatie DD CineS2 met ci interface draait hier al een jaar zonder problemen, en als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de nieuwe met dubbele ci interface gaan ivm CD en Tvv kaart, ik werk met win 7 ultimate 64 en Mediacenter software met als limitering dat ik 1 opname kan maken en dan nog een kijken, maar met meerdere tuners kun je per tuner opnemen en afhangkelijk van de software kijken...de limitering die we kado hebben gekregen omzeil je met de DD tuners natuurlijk niet.

Hoe een en ander met linux werkt weet ik niet, ik was nog van plan dit eens te proberen maar ben uitermate tevreden dat ik het voorlopig zo laat.

Groetjes.................

Geplaatst:

Bedankt voor de informatie! Ik had gehoopt dat je ook op Linux bezig was, maar dat je al die tijd nog geen enkel decryptie-issue gehad hebt op Windows is toch ook al een opsteker.

De Mystique SaTiX-S2 zou dezelfde hardware zijn, allemaal afkomstig van http://linux4media.de/producte.html

Op http://linux4media.de/Treiber.html zie ik jammer genoeg alweer links naar howtos met source code downloads en patches om de CI te laten werken... Dus ik blijf sceptisch.

Het zalige aan MythTV is dat je dankzij multirec de meeste Belgische zenders met 1 tunerkaart toch tegelijk kan opnemen, omdat de meeste Belgische zenders in dezelfde transport stream zitten op Astra 1 (op 12722 H http://www.lyngsat.com/packages/tvvlaanderen.html ). Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Ned 1-2-3 + NatGeo + Nickelodeon op 12722 H. Enkel de Linux DVB drivers zouden dit ondersteunen, op Windows kan dit niet. http://www.mythtv.org/wiki/Record_multiple_channels_from_one_multiplex

Het lastige aan MythTV is je channel list up to date houden (ik heb er een mysql script voor gemaakt dat ik draai na elke rescan). Maar elders is dat niet veel beter denk ik.

Live TV is ook niet het sterkste punt (traaaaag zappen) omdat Myth daar eigenlijk niet voor ontwikkeld was (mythbackend start *altijd* een opname naar disk en streamt die dan naar je mythfrontend). Maar je merkt al gauw dat je gewoon altijd alles laat opnemen wat je eventueel interesseert, wij kijken eigenlijk geen Live TV meer.

Je kan opnames schedulen via de webinterface en er bestaat een MythBox plugin voor XBMC zodat je ook vanop je Windows laptop naar opnames kan kijken.

Je eerste setup is wel even doorbijten omdat het niet zo intuïtief is. Maar eens geconfigureerd, kan niets er aan tippen.

Tot zover mijn schaamteloze poging om je toch eens MythTV te laten proberen op een test-harddisk ;-)

Ik ga maar even op zoek naar meer gebruikerservaringen, eer ik nog maar eens 300 euro uitgeef aan hardware in de hoop dat ze misschien goed zal werken :-)

http://www.spinics.net/lists/linux-media/msg42818.html geeft me alvast wat hoop.

Groeten,

JD

Geplaatst:

Hoi,

leuk bedacht maar mijn expirimentele fase is momenteel even over alles staat nu netjes( devrouw is ook al blij) ingebouwd in het tv meubel en komt daar voorlopig niet uit.

De DD tuners zijn idd plug and play en ook de CI interface werkt perfekt met oa een aston, mediaguard en dragon cammetjes.

Misschien start ik een nieuw (linux) project maar dat zal pas in de wintertijd zijn.

Groetjes.............

Geplaatst:

Niet erg hoor, if it ain't broken, don't fix it. Zolang alles goed draaide, bleef ik er ook met m'n fikken van af :-) De vrouw is eveneens een belangrijke factor.

Bedankt voor je reactie!

Geplaatst:

Zou het kunnen dat zo'n hardware CAM maar in staat is om in het beste geval 2 channels te decoden? Als je gelukt hebt? Dat lijkt me wel een serieuze tegenvaller :(

Er zouden extreem dure "pro" kaarten bestaan die tot 12 of 16 channels kunnen (wat dan weer overkill is), maar ik had toch wel op een stuk of 4 gehoopt?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen