Loui (K) Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 kijk goed wat hier geselecteerd is en kijk bij jou dan ook even of het ook zo staat.Je kijkt dan bij Menu/Instellingen/Systeem/Diverse instellingen.
marleentje Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 @ Loui In je reply schreef je: als je ook nog met extra kleuren wil dan voeg je skin.xml in je Magic EHD map. Is het mogelijk hierbij een woorje uitleg te geven, of me wegwijs te maken waar ik die info kan terug vinden hier op dit forum ? Die Magic EHD map, moet ik die vinden via de verkenner van m'n PC en dan skin.xml daarin kopieeren ? Ik ben nog niet zolang bezig met de Dreambox en een heleboel dingen zijn nog nieuw. dank, Leen DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Loui (K) Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Als jij de Magic-Ehd (OpenPli) wil hebben op je dreambox dan kun je die downloaden via je Applicaties en dan download plugins (groene knop) En dan kijk je bij skins.Nog eenvoudiger is om dit Enigma2.rarbestand wat ik hier nu bij doe uit te pakken en de map enigma2 direct in de Dreambox map usr/share/ te kopieren daar staat al een map in die ook enigma2 heet dus dit voeg je eraan toe.En als het dan goed is zal er dan in de map Enigma2 2 mappen bij komen genaamd Magic-HD-Common en Magic-EHD-kleur.als dat zo is kun je via jou box de ze skin kiezen in het menu/instellingen/systeem/skin. PS Dit werkt ALLEEN OP OPENPLI image
marleentje Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 ik had magic EHD al geinstalleerd via de groene knop, no problem die er goed uit, maar met die skin zie ik dat het beeld net iets te groot is. Ik kijk op Samsung uiteraard via hdmi, maar zou het kunnen dat er ergens een resolutie niet juist staat...?? ( en ja ik gebruik pli2.1) DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Gerard 76 Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Dat komt omdat je TV overscan heeft. Het beeld is dan net iets te groot voor 't scherm. Kun je dat ook uitzetten? Mijn TV doet dat wel (panasonic) anders de Magic HD nemen,die past wel goed. @ toevoeging: start even een nieuwe draad over deze skin die niet goed past,we raken anders nogal offtopic hier.
Loui (K) Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Net wat Gerard zegt kies dan voor Magic-HD die is in princiepe het zelfde als de EHD maar geschikt voor TV's met overscan zoals die van jou.
marleentje Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 ik heb alle menu's van m'n samsung (+/- 4j oud) afgespeurd, nog eens het boekje erbij genomen, geen desbetreffende settings ! dan maar de Magic-HD. een TV is recent tot hij uit de verpakking gaat daarna gaat het snel achteruit ! dank DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
metoo Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 of de nieuwe PLI-HD skin ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Loui (K) Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 ik heb alle menu's van m'n samsung (+/- 4j oud) afgespeurd, nog eens het boekje erbij genomen, geen desbetreffende settings ! dan maar de Magic-HD. een TV is recent tot hij uit de verpakking gaat daarna gaat het snel achteruit ! dank Ik heb ook een samsung tv en daar zit het wel op, kun jij via het menu Beeldopties de beeldgrote kiezen b.v.b 4:3 of 16:9 ik heb dan ook nog de mogelijk heid volledig scherm. daar moet de tv op staan
Tonskidutch Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 (aangepast) misschien komt ook nog zo'n plugin voor dream kon ook nooit een echte hd-skin helemaal herkennen op mijn oude plasma met deze plugin kun je de osd skin (net als bij enigma1 destijds) terugschalen opdat het binnen de beelgrenzen valt. misschien iets voor de Pli-jongens? 13 december 2011 aangepast door Tonskidutch Eleanor Blancmange
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen