Mr_Virtual Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Beste, Wat is de beste oplossing tegen wind en storm zoals bijvoorbeeld vandaag (7-12-2011). Ik heb erg last van de wind met een Triax 1.10m die ik op het balkon heb staan á 5 hoog (appartement). Alvast dank voor jullie reacties. Groetjes
MacGuinness Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Dimen dat het goed gaat. Of anders in de vaanstand zetten. (Zijkant schotel in de windrichting). Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
aci Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Meestal is 23.5 of 19 graden oost voldoende en niet meer draaien...
_Bartje_ Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Buiten goed vastzetten is er weinig tegen te doen. Ik heb echter nog geen schotel gehad die door storm defect is geraakt. Wel een keer grote sneeuwbrok van het dak op de arm van de LNB waardoor dat deze afbrak.
Fatfreddy Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Hier is gisteravond de tegelvoet blijkbaar een stukje verschoven wil echter het dak van dakkapel niet nog zwaarder belasten met nog meer tegels. Ik denk er nu aan zoiets als wat er in de bijlage staat te monteren. 9987170.pdf
trust Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 (aangepast) Als er nu nog een steun van de vertikale paal naar achteren had aan gezeten , had ik het een goede constructie gevonden . Nu komt er met wind wel erg veel kracht op het klempunt van de horizontale buis . In duitsland worden over het algemeen veel zwaardere dak constructies gebruikt als bij ons , dus ik zou eerst eens kijken wat er bij jou onder de pannen zit . Als dat alleen latten zijn i.p.v. van balken , word het twijfelachtig . 9 december 2011 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Fatfreddy Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 @Trust, Ik heb nu deze mast op dak geplaatst en het zit als een huis. Fatfreddy
Eduard07 Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 In mijn ogen een Duitse aanpak. Inmiddels heb ik een Fuba met multirail aageschaft. Door de storm van een paar weken terug zwiepte me de schotelarm te veel, maar ik denk dat er bij deze Fuba wel een wervelwind aan te pas mag komen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
trust Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Om mijn 120 cm Delta Star Gregorian op z'n plaats te houden , heb ik de 3" paal (76 mm) door het dak , langs het spant op de vloer verankerd . Staat al jaren , nog nooit problemen met storm mee gehad . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Fatfreddy Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Trust zo kan het inderdaad ook. Ik wilde liever geen gaten in het dak maken vandaar dat ik voor deze oplossing heb gekozen. Mijn dak is een sporendak ( zo een klapdak die vaak in de nieuwbouw gebruikt word)
Fatfreddy Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 In mijn ogen een Duitse aanpak. Inmiddels heb ik een Fuba met multirail aageschaft. Door de storm van een paar weken terug zwiepte me de schotelarm te veel, maar ik denk dat er bij deze Fuba wel een wervelwind aan te pas mag komen. Inderdaad Duits omdat daar veel te krijgen is op dit gebied.
hagen72 Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 IK zou de schotel zien te blokkeren tegen tegrootte windstoten door er aan de achterkant een ijzeren balk aantemonteren, en daaraan een soort spanhaken met twee sterke veren die met staalkabeltjes vast gezet worden waar je dan ook maar ruimte en stevigheid vindt. even inbeelden hoe ik het bedoel
Emekli Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 (aangepast) Mijn schotels staan allen op separate buizen (masten) van van 1 meter hoog en een doorsnee van 6 cm. Aan de voet verankerd met 4 bouten en nog 2 steunen, ook met bouten. Dit kan vanwege mijn plat betonnen dak. Dan heb ik de beugel, waarmee de schotels aan de mast hangen, aan de kant waar je de bouten er op draait, doorboord. Dit gat loopt door in de buizen en hier heb ik dan weer een bout met moer doorgedaan. Zo kunnen de schotels nooit om hun buizen draaien. Aan de schotels zit ook een soort van scharnier, voor de elevatie en, daar heb ik per schotel, aan beide kanten een zogenaamde zelf-tapper in geschroefd. Dit zijn schroeven met aan de punt een soort boortje. Ik woon aan het strand en zelfs de zwaarste storm heeft nog geen een schotel uit zijn positie kunnen krijgen. De foto´s komen qua LNB niet meer overeen met de werkelijkheid. Op het moment storm hier en kon nu geen nieuwe foto´s maken. Van de 4 schotels zijn er ook maar 2 echt te zien. 17 januari 2012 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Emekli Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Hier nog een foto van de achterkant, richting zee. Volgens de meteorologie, zou het vandaag net geen zware storm zijn, maar toch rukwinden van 100>110 km. p.u. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Emekli Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Hier nog een foto van de achterkant, richting zee. Links op deze foto, de schotel voor Turksat met twin LNB. Verder nog een schotel voor Arabsat, ook met twin LNB. Zoals gezegd, de opstelling is nu enigszins anders. Mar het verhaal blijft het zelfde, de schotels staan stormvast. Volgens de meteorologie, zou het vandaag net geen zware storm zijn, maar toch rukwinden van 100>110 km. p.u. en weer heb ik gewoon beeld. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen