Ga naar inhoud


Probleem met Audio bij afspelen ISO bestand


Aanbevolen berichten

Misschien wordt deze thread als dubbele posting gezien want ik heb deze vraag ook al in het VU forum gesteld maar ik heb toch de indruk dat deze vraag hier beter tot zijn recht komt.

 

In de periode van 1992 t/m 2006 heb ik circa 25 DVD's (Home Video's) met Pinnacle Studio (8, 9, 10 en 12) gebakken.

Een paar jaar geleden heb ik de DVD's omgezet naar ISO bestanden zodat ik deze overal via het netwerk kon afspelen.

 

Ik heb deze ISO bestanden nu op een NAS staan en wil deze van daaruit op mijn VU+ DUO afspelen.

Dit gaat gedeeltelijk prima en wel via de Plug-in DVD speler maar ook via de optie van de afspeellijst.

Circa de helft van de ISO bestanden geven echter geen Audio weer terwijl er wel terdege Audio beschikbaar is want via een normale DVD of Multi Media Player of via de PC is het geluid wel beschikbaar.

Ik kan niet zo 1-2-3 het verschil ontdekken tussen de wel en niet goed functionerende ISO bestanden, tenminste ga ik ervan uit dat daar verschil inzit.

Dit probleem heb ik voor sommige ISO bestanden kunnen omzeilen door d.m.v. Movavi Video Converter 11 de bij de ISO bestanden behorende DVD's om te zetten naar .mpg bestanden.

Van een aantal DVD's wordt dan van elk DVD - Menu-item een separate .mpg file gemaakt die ik dan met geluid op de VU kan afspelen.

Dus m.a.w., als er 7 hoofdstukken zijn worden er 7 losse .mpg files aangemaakt.

Op zich is dit een prima alternatieve oplossing, echter functioneert dit weer niet bij alle DVD's.

Bij een aantal wordt er maar één grote .mpg file aangemaakt waarin alle DVD - Menu-items zonder geluid zijn opgenomen.

Ik hoop dat dit verhaal nog enigszins verstaanbaar overkomt.

 

Weliswaar is dit een bescheiden informatie maar heeft iemand misschien een idee waar ik het probleem eventueel zou kunnen gaan zoeken.

Ergens zit het geluid wel in elk ISO bestand / DVD opgenomen maar komt niet bij elk ISO bestand op de VU beschikbaar.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hallo Jurgen,misschien moet je het in de audiocodec zoeken.

ik stream zelf via mijn acryan mediaplayer of lg bd player.

ik weet niet niet of de vu+ bijvoorbeeld dts aan kan.

in dat geval zou je de dts om moeten zetten naar ac3.

ik zet zelf alles om naar mkv bestanden met ac3 audio.

amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speel je ze af via de mediaplayer of dvd speler? Bij mij geeft dat wel degelijk verschil, een groot aantal dvd's is niet af te spelen via de mediaplayer en via de dvd spler wel. Met de dvd speler moeten de iso's wel uitgepakt worden volgens mij. Ik heb soms bij een dvd dat het geluid wegvalt. Ik druk dan op de audio knop en selecteer het audiospoor die op de dvd staat. Dat is tot nu toe altijd de oplossing geweest.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...