groeselt Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Ik heb sinds een weekje ziggo 40mb/s, ik heb een cisco modem van hun gekregen, bekabeld gaat goed, draadloos triest. op 10cm van modem haal ik draadloos ca. 500-1000 kb/s, een meter of 10 ervan af bijna geen signaal. hopeloos. ziggo zegt gewoon het ligt aan je huis, ook is al een monteur het modem komen testen en zegt dat modem goed is. ze zeggen gewoon plaats maar een router ergens ertussen. Nu ben ik overal aan het kijken welke krachtig is. maar er zijn er zoveel en ook zoveel meningen, maar welke zouden jullie me bij dit abo aanbevelen (tot 75 euro) eentje wat krachtig is die evt. de zolder kan bereiken (7-8 meter boven modem houten vloeren)
winwiz Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Ik heb het onderwerp maar even verplaatst in de goede rubriek.... Maar heb je hier al eens gekeken? http://www.sat4all.com/forums/topic/304343-snelste-router-wifi/ Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
kaelem Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Ik heb hier ook ziggo en heb een kabel naar de 1e verdieping lopen waar een doodnormale goedkope sitecom staat. Ik heb 2 betonnen vloeren maar overal in huis en rond het huis perfect signaal. Ik heb er 1 met 3 antennes ik dacht uit mijn hoofd een wl 130 -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
grunnsat Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Je kunt het beste naar een repeater zoeken, die zijn veel kleiner en je kunt ze direct in een stopcontact steken. De Fritz! WLAN is zo'n repeater, maar ook Apple heeft heel kleine draadloze routers die je als repeater kunt gebruiken.
groeselt Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 dankjewel voor jullie reacties, zie ook de e series van linksys, maar deze gaan tot 149 euro, vind ik veel geld. Maar ik vind het triest hoe ziggo hiermee omgaat
winwiz Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Ik heb sinds een weekje ziggo 40mb/s, ik heb een cisco modem van hun gekregen, bekabeld gaat goed, draadloos triest. op 10cm van modem haal ik draadloos ca. 500-1000 kb/s, een meter of 10 ervan af bijna geen signaal. hopeloos. ziggo zegt gewoon het ligt aan je huis, ook is al een monteur het modem komen testen en zegt dat modem goed is. ze zeggen gewoon plaats maar een router ergens ertussen. Nu ben ik overal aan het kijken welke krachtig is. maar er zijn er zoveel en ook zoveel meningen, maar welke zouden jullie me bij dit abo aanbevelen (tot 75 euro) eentje wat krachtig is die evt. de zolder kan bereiken (7-8 meter boven modem houten vloeren) Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn.. Of er is een probleem met de Cisco of met je Laptop. Een router moet, zeker binnen de zelfde ruimte, een veel hogere snelheid en afstand via Wifi kunnen halen. Dus probeer eens met een andere laptop of je hetzelfde probleem ondervind. Indien ja, is er toch iets aan de hand met de Cisco indien nee.. dan is het duidelijk een probleem met je laptop. Check de plaatsing van de Cisco. Staat hij vrij, geen bos kabels er langsheen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Moderator wiz Geplaatst: 9 december 2011 Moderator Geplaatst: 9 december 2011 check ook eens of je buurman niet toevallig op hetzelfde wifi kanaal zit. Dan heb je daar enorm last van. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
theparasol Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 En er is nog meer electronica die gebruikt maakt van 2.4 Ghz ISM band. Jouw kanaal kan ondertussen permanent gestoort worden door bv: 1) bewakingscamera 2) wireless speakers 3) antimasking alarmsensoren 4) audio/video doorstuur zet
Pionewbie Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 5) basisstation Dect telefoon Deze word vaak vlakbij de modem gezet omdat hij daarop word aangesloten, maar hij kan flink storingen geven. Staat de modem wel vrij en niet tussen, of pal naast andere apparatuur? Staan router en laptop wel op draadloos N (80211N) ingesteld? Met G haal je nooit de 40 Mbit/s. Welke beveiliging heb je gebruikt? Voor N moet je eigenlijk WPA2 AES gebruiken. Als je Windows gebruikt een keertje het profiel van de draadloze verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken zodat je zeker bent dat er verkeerde instellingen meer in hangen.
theparasol Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Basis station dect zit niet in de 2.4 Ghz wifi band. DECT werkt op een frequentieband van 1880 MHz tot 1900 MHz. Deze 20 MHz van het radiospectrum wordt verdeeld in 10 kanalen met een tussenruimte van 1,728 MHz. Het laagste kanaal is 1881,792 MHz en het hoogste is 1897,344 MHz. Elk kanaal bestaat uit 12 duplex tijdslots. Dit geeft een totaal van 120 beschikbare radiokanalen. De technologie die DECT gebruikt is Time Division Multiple Access (TDMA). Als je dect stoort tief dat ding dan maar in de kliko want dan stoort het ook op andere aparatuur. Verder boeit protocol of codering niet zo, niet op afstanden die TS vermeldt (0~10 Meter) En andere apparatuur ertussen, het wordt er niet beter van maar kan niet zo'n ernstig bereikvermindering geven.
gli Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 scoor gewoon een linksys e2000. hierop als eerste dd-wrt opzetten . hiermee is dit routertje schijnbaar toch iets sneller . en zijn de instel mogelijkheden ruim aanwezig zoals je output sterkte van de standaard 71 mw naar ruim boven de 100 mw ( max rond de 250 mw dacht ik ) en je kan zelfs een hotspot maken van je router ( ap) als het nodig is . aansluiten modem naar router doe je via de lan ingang en als je dan ook nog een hot spot wilt draaien ga je met patch kabeltje na het instellen van lan naar de ( internet aansluiting op de router)
groeselt Geplaatst: 11 december 2011 Auteur Geplaatst: 11 december 2011 ik heb een sitecom WLR4000 gekocht, alleen doet 1 poort van cisco modem het nog maar, morgen komt weer een ziggo monteur. de sitecom is ietsje sneller maar nog niet top., heb voor de rest niet iets wat kan storen denk ik. dect telefoon staat paar meter er vanaf.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen