Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, had vroeger een satelliet opstelling met C+ en Sky en Tivo maar in mijn huidige woning zat al kabel en ik heb toen na een tijdje (deels vanwege de hoge kosten van al die abbo's) mijn satellietschotel en receivers allemaal verkocht/ weggegeven en ben overgestapt op upc.

Maar na een paar jaar wil ik geen upc monteur meer zien, geen helpdesk meer spreken en gewoon een installatie die mij tv laat kijken als ik dat wil en nu denk ik er over om weer een satelliet receiver te kopen. De schotel staat nog op het dak en de kabels liggen er ook nog.

Ik heb wat vragen omtrent wat er mogelijk is vandaag de dag. En of ik bijvoorbeeld met een Eye Tv Sat via mijn Mac mini die als htpc draait ook tv kan kijken en opnemen en of de kwaliteit daarvan net zo goed is als een dreambox bv. Ik wil niet veelmmeer dan gewoon tv kijken, heb geen tijd voor alle extra's maar als ik op mijn ipad honkbal kan kijken terwijl mijn vriendin een film kijkt dan zou ik dat wel weer erg makkelijk vinden.

Ik wil graag BBC kijken, ESPN America (baseball en american football), bij voorkeur twee programa's tegelijk kunnen opnemen en zo min mogelijk apparaten onder mijn tv.

Mijn tv is een oude Hitachi plasma met een extra tuner met een dvi ingang voor hd weergave en het zou mooi zijn als de receiver daarmee kan communiceren.

Als iemand me op weg kan helpen dan hoor ik het graag.

Alvast dank voor de info op dit forum.

Met vriendelijke groet,

olav

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

1)

De schotel staat nog op het dak en de kabels liggen er ook nog.

2)

Ik heb wat vragen omtrent wat er mogelijk is vandaag de dag. En of ik bijvoorbeeld met een Eye Tv Sat via mijn Mac mini die als htpc draait ook tv kan kijken en opnemen en of de kwaliteit daarvan net zo goed is als een dreambox bv. Ik wil niet veelmmeer dan gewoon tv kijken, heb geen tijd voor alle extra's maar als ik op mijn ipad honkbal kan kijken terwijl mijn vriendin een film kijkt dan zou ik dat wel weer erg makkelijk vinden.

Ik wil graag BBC kijken, ESPN America (baseball en american football), bij voorkeur twee programa's tegelijk kunnen opnemen en zo min mogelijk apparaten onder mijn tv.

3)

Mijn tv is een oude Hitachi plasma met een extra tuner met een dvi ingang voor hd weergave en het zou mooi zijn als de receiver daarmee kan communiceren.

Als iemand me op weg kan helpen dan hoor ik het graag.

Alvast dank voor de info op dit forum.

Met vriendelijke groet,

olav

dus een twintuner op z'n minst als ik het bovenstaande zo bekijk

1) daar is dan ook voor de LNB's de quattro uitvoering nodig (dus kijk wat je er nu op hebt en verviervoudig dan ook je diseqc switch)

2) dat kan allemaal (alleen ben ik niet zo bekend met de specificaties van die eye-tv)

3) de meest compacte TWIN receiver met ingebouwde hdd en ethernet bijvoorbeeld de nieuwe DM7020HD van dmm biedt alle connectiviteit

echter of de oude dvi aansluiting gaat werken ? verloopstuk HDMI<>DVI

schema1

pc > coax 1 > diseqc switch 1 > LNB's poort A

DM7020HD > tuner A > coax 2 > diseqc switch 2 > LNB's poort B

DM7020HD > tuner B > coax 3 > diseqc switch 3 > LNB's poort C

een poort aan de quattro over voor uitbreiding in de toekomst

schema2

met ethernet aangesloten kun je ook vanaf pc een zender separaat ontvangen via het webinterface van de dream terwijl anderen tv kijken

dus veel mogelijk (maar liefst wel middels LAN of heel heel snel WAN)

schema3

de eerste HD van dreambox hadden een DVI naar HDMI verloopstukje <> de nieuwe 7020HD heeft dat ook maar of daarmee ook je Hitchi dat DVI begrijpt zal nader onderzocht moeten worden

ciao

aangepast door Tonskidutch

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Hallo Tonskidutch,

Hartelijk dank voor je uitvoerige antwoord. Ik zal eens bij een satellietwinkel langsgaan voor wat info over prijzen en de technische details en zien of mijn Hitachi geschikt is voor deze aansluiting.

Nog een aanvullende vraag. Kan ik ook een canaal digitaal aanbieding nemen en daar dan alsnog de engelse zenders mee ontvangen of heb ik daar dan een xtra box voor nodig? En is de kwaliteit van canaal digitaal vergelijkbaar met de hd kwaliteit van van UPC.

Nogmaals hartelijk dank,

olav

Geplaatst:

Natuurlijk kun je ook een canaal digitaal aanbieding met receiver nemen

Maar aanbiedingen hebben meestal enkel een beetje van alles Maar niet alles wat je zou willen... of wel gebruiksgemak ofwel aanpasbaarheid.

In ieder geval zou ik zeker in het forum receivers daar even over gaan lezen als ik jou was.

Principieel is BBC met een extra lnb op 28,2 otnvangbaar, ook bij die canalDIGITAALontvangers..

succes

Eleanor

Blancmange

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hallo Tonski,

Wil nog even laten weten hoe het is afgelopen. Heb de verschillende receivers overwogen en uiteindelijk na her en der reviews en ervaringen te hebben gelezen gekozen voor een VuDuo, mee omdat er op het forum een paar in de aanbieding waren.Ik heb uiteindelijk in Almere een tweedehands VuDuo gekocht bij en forum lid die aan een Ultimo toe was. Gekocht met alle instellingen en plugins was het een eitje om de schotel aan te sluiten. Mijn oude installatie op het dak stond er nog netjes bij, een sopje er over, nieuw twin lnb' sgekocht en van de Satellietwinkel een Satmeter Pro te leen gekregen. Op de eerste koude dag het dak op en alle lnb' s, disecq' s en kabels aangesloten en de schotel grof afgesteld. Met bevroren vingers toen de zon verdween weer naar beneden en signaal op de receiver. De volgende dag net voor de sneeuwbuien alles nog wat precieser afgesteld en ben heel tevreden over het beeld en de kwaliteit.

Ik heb net genoeg tijd gehad om een harddisk van 1 tb in te bouwen voor het begin van de Superbowl, waarbij het enige probleem is dat OpenPli niet aangeeft wanneer het proces klaar is. Ongeduldig als ik kan zijn was ik er de eerste keer te snel bij. Misschien kan een voortgangsbalkje dat voor anderen ook makkelijker maken. Heb zelfs al de webif aan de praat en via een app ook beeld op de ipad. Nog niet allemaal perfect maar dat komt later wel. Heb nog niet genoeg tijd gehad om de receiver echt te leren kennen ( en aan mijn vriendin uit te leggen) maar ik ben zeer tevreden.

Dank voor je hulp en advies,

Groet,

Olav

.

Fijn dat je zo tevreden bent. Een openpli ontvanger is dan ook een waar genot voor de veeleisende tv kijker/opnemer. Vergeleken daarmee zijn alle providerdecoders prullen.

aangepast door cheapwatcher

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

( en aan mijn vriendin uit te leggen)

Heb je toch een meerjaren planning nodig :D

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Heb zelf jarenlang op een isdn forum hulp geboden aan vragenstellers en was heel vaak verbaasd dat de steller van de vraag, als het antwoord eenmaal binnen was, niets meer van zich liet horen.

Het zijn actieve forumleden met zo veel kennis die het beginners als mijzelf mogelijk maken een linux receiver te kopen en er plezier aan te beleven. Waarvoor mijn dank :-)

aangepast door olav
  • Moderator
Geplaatst:

dat met die vriendin komt wel helemaal goed hoor , mijn vrouw was na een uurtje op de knoppen drukken al helemaal gewend. Ik moet ook het dak nog op om voor de Ultimo nog de 3e tuner op een eigen switch te kunnen aansluiten, en dan kan de Uno ook worden voorzien van een aansluiting. Nu nog maar even met een loop kabeltje, het is mij toch echt nog even te koud, ik wacht nog wel even :D

Leuk om te zien dat het allemaal niet tegen is gevallen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Ik zat vorig week op het dak, met 3 paar handschoenen, dekens en warme chocolademelk. Het was beregoed en na een uur werd het niets meer met het afstellen. (Maar dat kan ook aan de rum in de chocolademelk gelegen hebben ;) ).

Ik wacht tot het +15 is voordat ik weer het dak op ga voor de laatste klusjes.

aangepast door olav

Ja Olav.Alcohol met deze lage temperaturen kun je maar beter achter wege laten,daardoor koel je nog meer af,en is niet zo goed voor je gezondheid.

En de kwaliteit van het werk word er niet beter op.

De zgn HD van UPC is ongeveer gelijk aan de SD uitzendingen van canaalDigitaal,in somige gevallen nog slechter,lijkt dan meer op Annaloge uitzendingen.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Nou sorry hoor maar HD bij UPC is op de meeste zenders beduidend beter dan de HD zenders van CDS. Laat staan de SD van CDS.

Als jij zegt dat de SD zenders van CDS beter zijn dan de HD zenders van UPC dan weet ik 100% zeker dat er bij jou iets is fou aan gesloten of ingesteld.

Was vroeger grote fan van CDS maar dat hebben ze de laatste jaren volledig verkloot. Terwijl (mijn ervaring) UPC de klantvriendelijkheid erg heeft verbeterd.

Ja Olav.Alcohol met deze lage temperaturen kun je maar beter achter wege laten,daardoor koel je nog meer af,en is niet zo goed voor je gezondheid.

En de kwaliteit van het werk word er niet beter op.

De zgn HD van UPC is ongeveer gelijk aan de SD uitzendingen van canaalDigitaal,in somige gevallen nog slechter,lijkt dan meer op Annaloge uitzendingen.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Helemaal mee eens Guppje29. Ik heb zelf CDS en een vriend van mij in Arnhem UPC.

We hebben dezelfde Pioneer tv en zijn beeld is echt een fractie beter dan dat van mij.

Ben benieuw waarom dit de mening van Columbo is.

Kan natuurlijk een andere regio of aansluitkast zijn waardoor UPC mindere kwaliteit levert?

In Arnhem gaat het wel om een nieuwe wijk dus ook nieuwe UPC apparatuur. Misschien dat dat het verschil maakt?

Geplaatst:

Ik ben voor een poos terug bij een vriend in de OOI geweest ,nieuwe wijk',deze heeft een UPC HD decoder ,ik heb div zgn HD programma's gezien waaronder Discovery HD ,hij heeft een Pioneer Plasma van ca 150cm ,maar het beeld was allles behalve scherp,ik had een DVD met een Natuurdocu mee gebracht diehad ik rechtsreeks van een Duitse SD zender direct van¨ de Dreambox 7020 s met de PC gebrand,af gespeeld en perfekt beeld ondanks de SD opname.

Het betreft dus een Duitse Sat zender,die hebben de beste beeld kwaliteit,daar aan kan UPC echt niet aan tippen!

Wat de prijs betreft al helemaal niet,want de meeste Duitse zenders zijn FTA,ook in HD ,kost dus niets,die drie van de meer als 100 Duitsers die UPC door geeft worden gedowngrade,geen HD en geen AC3 alleen maar stereo.

Ik heb ooit hier UPC gehad ,eens maar nooit meer,je hebt niets te vertellen over welke zenders op het pakket staan,of verdwijnen,vroeger hadden we nog RTL Television, de best bekeken en de grootste van heel Europa,sinds dien deze er af gehaald is ben ik op Satelliet ontvangt over gegaan,eerst analoog toen digitaal nu HD.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen