Ga naar inhoud


ARTE-HD op Hotbird zwak?


Eduard07

Aanbevolen berichten

Klopt het dat de transponder 11681/H Hotbird waarop Arte-HD (Franstalig) uitzendt, een van de zwakkere transponders is?

En dat de sterkte van het signaal er niet beter op wordt door de S2 compressie?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Arte HD is de enige zender op de Hotbird die ik niet goed kan ontvangen. Het komt niet door de gebruikte standaard van DVB-S2, maar eerder door de gebruikte modulatietechniek 8PSK icm een zwakker signaal. Met name de kleinere schotels hebben problemen met deze transponder.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat de transponder 11681/H Hotbird waarop Arte-HD (Franstalig) uitzendt, een van de zwakkere transponders is?

En dat de sterkte van het signaal er niet beter op wordt door de S2 compressie?

 

kan ik toch niet stellen dat die zwak is

kan wel eens kijken met het signaalsterkte programmaatje maar die zegt bij jou NATUURLIJK iets anders

wel weet ik van het meermaals uitrichten van schotels dat je de LNB - skew voor hotbird goed moet hebben, voor goede ontvangst.

 

ciao

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik toch niet stellen dat die zwak is

kan wel eens kijken met het signaalsterkte programmaatje maar die zegt bij jou NATUURLIJK iets anders

wel weet ik van het meermaals uitrichten van schotels dat je de LNB - skew voor hotbird goed moet hebben, voor goede ontvangst.

 

ciao

Je trek je toch wel snel even conclusies.

Zou best kunnen dat ik de skew voor Hotbird nog nauwkeuriger moet instellen dan ik al gedaan heb :eek: , maar dat laat toch het feit onverlet dat deze transponder de enige op Hotbird is die bij mij zo zwak is dat ie soms onder de drempel zit. Alle andere geven totaal geen problemen, ook nu niet met het slecht weer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm..

Klopt het dat de transponder enz

ik trok geen conclusie maar gaf een reactie op de vraag daar ik ook NOG zwakkere zenders gezien heb.

en daarmee wilde ik enkel een suggestie geven om na te zien / analyseren of de uitrichting klopt.

als je zeker bent dat het aan de wok in orde is, dan is de "volgende vraag" wat is exact de instelling van ARTE HD als je dreamboxedit neemt en de eigenschap van die serviece laat zien kan er misschien nog wat debet zijn aan de minder goede ontvangst.

ciao

 

o jee, ik zie net ik kijk op 19,2

 

:sick:

 

die op hotbird is minstens 10% zwakker

sorry

aangepast door Tonskidutch

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

o jee, ik zie net ik kijk op 19,2

 

:sick:

 

die op hotbird is minstens 10% zwakker

sorry

Ahem...juist, ja.

En die Hotbird-versie is nou juist zo interessant, omdat die vaak op het tweede audiospoor het originele geluid heeft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...