Ga naar inhoud


Software update SECA 3 kaart i.c.m. Rebox


CronoS

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Er wordt aardig wat gespeculeerd m.b.t. de Anti Cardshare actie die momenteel loopt bij TeleSat. Hier en daar lees ik dat het verstandig is om nu al een kaartupdate uit te voeren, door de kaart in een ofificiele decoder te stoppen om de correcte update door te krijgen..

 

Ik neem aan dat we die bewuste kaartupdate niet door gaan krijgen op de interne kaartsloten van de Rebox? Aangezien artikels alleen over de CCCam praten en wij dit hier niet hebben, weet ik dit dus ook niet helemaal zeker?

 

Iemand een idee, of kan ik beter nu al op zoek gaan naar een CAM met wereldbol :) Wat ik uiteraard ook weer probeer te voorkomen als het niet nodig is :)

 

Thanks...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik hoop niet dat we hier nu ook al aan de hype over cardsharing beginnen zoals in het Nieuws forum waarbij de betreffende thread bij mij al 96 pagina's beslaat.

Als je gewoon een officiële CD smartkaart met een geldig abo gebruikt lijkt het mij dat je gerust achterover kunt gaan lenen en verder gewoon afwachten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja.. Gewoon even weten waar we aan toe zijn. Ik heb een officiele smartcard, maar geen officiele decoder. Alleen de RE4000 met wereldbol CAM is gecertificeerd vanuit Rebox, dus het lijkt mij dat we deze update niet goed binnen gaan krijgen en op een RE4000 dus wel..

Ik kan me dus voorstellen als je twee zenders opneemt en eentje kijkt, dat dit dus niet meer werkt zonder deze update mochten ze het ooit gaan activeren. Uiteraard kan je nu niets anders doen dan afwachten, maar dan weet ik wel waar we ongeveer aan toe zijn en wat er dient te gebeuren:)

 

Verder wil ik het ook niet over de anti-cardsharing hype praten hier, aangezien er al genoeg andere topics over lopen, ik ben dus alleen benieuwd of dat er een kans is dat we deze update probleemloos binnen krijgen?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben dus alleen benieuwd of dat er een kans is dat we deze update probleemloos binnen krijgen?

Dat is nu juist het probleem, niemand weet iets, iedereen is aan het gissen en er wordt van alles gesuggereerd.

Ik kan me niet voorstellen dat CD hiertoe overgaat want dat zou wel eens het einde van CD kunnen betekenen maar ook dit is alweer een veronderstelling die nergens op gebaseerd is.

Volgens mij is er maar één remedie, achterover leunen en afwachten wat er gaat komen.

De tijd zal het leren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan ook geen andere keus, maargoed.. normaal gesproken wil ik altijd wel weten waar ik aan toe ben :) In elk geval denk ik dat eigenlijk niemand het exact weet wat de Rebox zal gaan doen, maargoed als voorlopige conclusie..gezien de historie met Rebox en kaartupdates, verwacht ik niet dat ik die updates niet door gaan komen. Op het moment dat het gebeurt zal de kaart wel in een Cam moeten of in een gecertificeerde decoder gestopt moeten worden....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mochten we uiteindelijk daadwerkelijk regelmatig een CAM nodig hebben om de kaart up-to-date te houden dan zouden we over moeten nadenken om een bestand aan te leggen van gebruikers die over een passende CAM beschikken.

Die kun je dan bij jouw in de buurt even met elkaar uitlenen zodat niet iedereen een CAM moet kopen.

Zoiets doen we ook met het Android forum, daar hebben we een bestand voor een zogenaamde JIG. In dit bestand staan de gebruikers die over een JIG beschikken en daar kun je kijken wie bij jouw in de buurt er een heeft.

 

Het is maar een idee voor het geval het nodig mocht zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je mag ervan uitgaan, dat wanneer de management software van de kaart niet in de 8000/9000 geupdate wordt, Rebox hiervoor een aanpassing van de kaartlezer software gaat uitbrengen.

Er zijn meer softcams, die deze software update wel installeren op de kaart, zo is bij Telesat klanten gebleken.

Alleen softcams waarop geen ondersteuning meer wordt verleend zullen geen oplossing bieden.

De uitrol van de cardshare maatregel staat volgens zeggen gepland voor de 2e week januari, Rebox heeft dus nog tijd om de softcam aan te passen wanneer zou blijken dat er problemen zouden zijn.

 

Verdere discussie over de CS maatregel graag in het daarvoor bestemde draadje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren is volgens het forum de TVV maatregel actief geworden.. Gisteren geen problemen gehad en vandaag even een testje gedaan via PiP om beide tuners even af te stellen op belgische zenders. Als ik beide decoders afstel op vt4 en vtm HD... dan heb ik nog steeds beeld op beide decoders, ik weet het dus niet zeker (want ik zie niet altijd alle PiP kanalen), maar het lijkt er toch nog op dat ik beeld behoud en de update naar 4 zenders op een Rebox doorkomt in tegenstelling tot de CCCam.. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de MCAS plugin met Octagon firmware gebruikt heb.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, nog geen problemen ondervonden gerelateerd aan de veranderingen/limitering.

MCAS is op dat vlak redelijk goed, spijtig dat dit niet standaard op de rebox zit. Dan had ik geen uitstap naar Octagon moeten doen :D

 

ben de afgelopen dagen wel bezig geweest met oscam werkende te krijgen (met het oog op intern sharen na de verbouwingen van het huis), maar hier loop ik wel een beetje tegen een muur. Ik gebruik de aangepaste versie van skyway en niet de unstable releases. Maar, goed, zo heb ik iets om handen tijdens de donkere winternachten :) en geduld is een schone deugd, dus zal de documentatie maar verder uitpluizen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben de afgelopen dagen wel bezig geweest met oscam werkende te krijgen (met het oog op intern sharen na de verbouwingen van het huis), maar hier loop ik wel een beetje tegen een muur. Ik gebruik de aangepaste versie van skyway en niet de unstable releases. Maar, goed, zo heb ik iets om handen tijdens de donkere winternachten :) en geduld is een schone deugd, dus zal de documentatie maar verder uitpluizen.

Kan je me uitleggen wat je aan een OSCAM meer hebt dan de standaard MCAS? Of mis ik iets?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, kan je met oscam intern delen en ecm limitering instellen. Zo kan je dus al moeilijker voorbij de 4 simultane ecm's gaan. Geen idee hoe het delen met MCAS zit, momenteel heb ik de behoefte niet. Maar na de verbouwingen zal er mettertijd boven 1 tot 3 boxjes komen. en dit zullen niet allemaal rebox/octagon/fortis-afgeleiden worden. MCAS is specifiek voor deze modellen. En in theorie zou je MCAS en OSCAM samen kunnen gebruiken.

 

goede nieuws: hij werkt eindelijk... heb me al een halve week suf lopen zoeken waarom het niet lukte... en blijkt het gewoon aan de oscam.services te liggen. Had deze uitegspreid over meerdere regels, en hierdoor las ie de volgende regels niet in.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat je wat mist, kijk maar deze http://www.sat4all.com/forums/topic/312798-canaldigitaal-onderneemt-actie-tegen-card-sharing/ kilometer lange thread en nog een aantal aandere threads op o.a. het Dreambox forum.

Dit heeft alles met de aanstaande CD cardsharing actie te maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even snel gelezen, als ik het goed begrijp voorkomt de Oscam plugin ervoor dat er een 5de aanvraag doorkomt op de smartcard, waardoor de eerste 4 zenders zonder problemen blijven werken en dus dan niet alles naar zwart gaat :)

 

Dit kan interessant zijn om eens uit te zoeken en te configureren op de Octagon/Rebox, als dit dan hetzelfde werkt? Dus @de_perre als je nuttige info hebt, feel free to share it :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even snel gelezen, als ik het goed begrijp voorkomt de Oscam plugin ervoor dat er een 5de aanvraag doorkomt op de smartcard, waardoor de eerste 4 zenders zonder problemen blijven werken en dus dan niet alles naar zwart gaat :)

 

Dit kan interessant zijn om eens uit te zoeken en te configureren op de Octagon/Rebox, als dit dan hetzelfde werkt? Dus @de_perre als je nuttige info hebt, feel free to share it :)

 

Daarvoor zou je deze kunnen proberen "oscam-1.20-unstable_svn6088-sh4-webif-stapi-libusb-Distribution.rar" of het gaat werken voor CD weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik er nog even op wachten totdat echt duidelijk wordt wanneer, wat en hoe CD in Nederland gaat invoeren.

De exacte invoeringsdatum wordt niet door CD bekendgemaakt maar volgens de verwachting zal dit in januari plaatsvinden.

Zo lang CCCam op mijn VU+ DU en mijn RE-8000 op de Rebox FW goed blijft functioneren blijf ik er maar even van af, pas als voldoende ervaringen bekend zijn en het werkelijk noodzakelijk mocht zijn stap ik ook over naar Oscam.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...