Ga naar inhoud


[RE-4000][RE-8000][RE-9000] Nieuwe Octagon fiemware V1.09.90


Audioniek

Aanbevolen berichten

Ja, daar zou ik ook van balen als er maar geen verbetering in komt.

Weliswaar heb je daar niets aan maar ook in Duitsland hangt het menige gebruiker de strot uit dat de FW nu maar niet datgene wil presteren waarvoor die bestemd is.

Een aantal hebben er al het bijltje bij neergegooid en zijn naar een ander merk overgestapt maar dat is ook weer niet voor iedereen weggelegd want je kunt je geld maar één keer uitgeven.

Sinds die actie met Del_Var.ird die ik gisterenavond heb gedaan, heb ik nog geen vastlopers gehad, dus nog even afkloppen :) Dus we houden het in de gaten..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hij vliegt eraf, toch nog 2 hangers gehad gister avond ... Vanavond even terugflashen, dit is de slechtste firmware sinds 2,5 jaar dat ik de decoder heb :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 of 2 vastlopers per dag is voor mij ook de reden om te gaan downgraden.

Jammer, want er zaten toch goede verbeteringen in.

Volgende keer beter mag ik hopen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jammer, dat de Oxctagon SW op dit moment zoveel problemen geeft.

Ik kan jullie de laatste versie Rebox SW aanbevelen. :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die heeft de mooie extra menu nog niet (zie screenshot).

 

niet dat dit de belangrijkste reden was om de upgrade te doen... we hadden allen gehoopt om enkele bugs eindelijk verdwenen te zien.

post-54172-0-25945400-1323886182_thumb.jpg

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

die heeft de mooie extra menu nog niet (zie screenshot).

 

niet dat dit de belangrijkste reden was om de upgrade te doen... we hadden allen gehoopt om enkele bugs eindelijk verdwenen te zien.

Het domme was dat overige bugs wel verdwenen waren, dus dat was wel iets. De delete bug en de Standby bug, waren voor mij redenen om deze firmware te proberen.. Maar de vastlopers die ik nu krijg is gewoon niet toelaatbaar. Aangezien het klachten regent, dan zal het dus ook niet lang duren voordat er een nieuwe firmware uitkomt. Dit kan dus een voordeel zijn ;)

 

@ceesv: De rebox firmware werkt voor mij persoonlijk minder goed. Dit vanwege de CD & TVV kaart, ik krijg hierdoor vaak gecodeerde zender meldingen en dat komt dan ook niet meer goed. De octagon firmware met MCAS plugin heeft dit probleem niet, waardoor ik nog niet in staat ben om de Rebox firmware te gebruiken. Ik zou dit uiteraard wel willen als je de interne kaartsloten kan uitzetten en Plugin's zou kunnen gebruiken. Dan zou ik er nog niet over twijfelen :)

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo heeft ieder zijn eigen legitieme reden om voor de moeder of voor de dochter te kiezen. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch nog een aanvulling voor diegene die met deze nieuwste FW problemen ondervinden.

Ik las op het Octagon forum dat een aantal de geconstateerde problemen hebben kunnen voorkomen door eerst alle Plug-ins te stoppen, de Flash.V3 repair cleaner uit te voeren en dan de nieuwe FW te installeren.

Hierna de Plug-ins opnieuw installeren.

Wellicht geeft het opvolgen hiervan enige verbetering.

 

Ik het bovenstaande toch maar uitvoeren, omdat ik alleen problemen heb op de Rebox waarvan FW update aanvankelijk mislukte problemen heb en de andere niet.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag toch terug gegaan naar de V61. Iets minder vastlopers ervaren in de loop van de week, maar vanochtend stond de boel ineens weer 100% vast toen ik iets aan het kijken was. Dus te hopen dat er snel een betere nieuwe firmware uitkomt waar geen vastlopers meer in voorkomen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees het ergste en met mij velen anderen.

Als er al een bug wordt opgelost komt er minstens één weer terug in de plaats.

Er zijn een paar bijna stabiele versies geweest maar de laatste 4 á 5 zijn om te huilen.

Dit was in elk geval voor mij aanleiding om de RE-9000 in de huiskamer te vervangen voor een ander apparaat en die draait volledig probleemloos.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het bovenstaande toch maar uitvoeren, omdat ik alleen problemen heb op de Rebox waarvan FW update aanvankelijk mislukte problemen heb en de andere niet.

Helaas ook dit mocht niet baten. Het is niet normaal dat je slow-motion beelden zonder geluid krijgt te zien krijgt op een SD-FTA kanaal, dat hij opeens compleet dood lijkt en met geen mogelijkheid met de RC, power knop voorop en achterop maar aan te krijgen is. Pas toen ik tevens Ch-Up drukte met de aan-uit schakelaar omhalen achterop kwam er weer leven in. Dus die Rebox, die tevens als MCAS-server dient, heb ik terug moeten flashen naar FW 1.09.49. De stabiliteit van FW 1.09.61 was ook nog niet je dat.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...