Ga naar inhoud


[RE-4000][RE-8000][RE-9000] Nieuwe Octagon fiemware V1.09.90


Audioniek

Aanbevolen berichten

mislukt, ik krijg error 0x71

 

Ik heb op één van mijn RE-4000's hetzelfde probleem gehad en met channel-up methode kunnen oplossen. Wat ik wel merk op die box is, dat ik nu vaker vastlopers constateer. één keer tijdens een opname en één keer tijdens het afspelen en één keer zomaar.

Ik lees op het Octagon-forum meer over vastlopers.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb op één van mijn RE-4000's hetzelfde probleem gehad en met channel-up methode kunnen oplossen. Wat ik wel merk op die box is, dat ik nu vaker vastlopers constateer. één keer tijdens een opname en één keer tijdens het afspelen en één keer zomaar.

Ik lees op het Octagon-forum meer over vastlopers.

Ik kan het zelf ook bevestigen, daarnet ook een vastloper gehad.. Ik kon de decoder nog wel via de standby toets aan en uit zetten ..

Soms heb ik het gevoel dat nieuwe firmwares altijd wel oude problemen oplost, maar dan altijd weer ergens een stap terug moet doen omdat er ook weer nieuwe problemen geintroduceerd worden .... Dit is dus wel weer een tegenvaller, aangezien ik zelf ook al voor een lange tijd geen vastlopers meer heb hoeven ervaren..dus ik was blij dat ik er van verlost was... maarja.. we wachten af...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het zelf ook bevestigen, daarnet ook een vastloper gehad.. Ik kon de decoder nog wel via de standby toets aan en uit zetten ..

Soms heb ik het gevoel dat nieuwe firmwares altijd wel oude problemen oplost, maar dan altijd weer ergens een stap terug moet doen omdat er ook weer nieuwe problemen geintroduceerd worden .... Dit is dus wel weer een tegenvaller, aangezien ik zelf ook al voor een lange tijd geen vastlopers meer heb hoeven ervaren..dus ik was blij dat ik er van verlost was... maarja.. we wachten af...

Ik word al minder positief over deze firmware, tweede vastloper binnen in een paar uur tijd . Ik denk dat ik zal moeten downgraden, want dit zal ik zo niet lang volhouden..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er (helaas) gisteren ook 2 mogen meemaken...

 

beeld begon heel traag te gaan, met horten en stoten, veranderen van kanaal ging niet meer... dan maar de powertoets op de AB ingedrukt gehouden, en box ging in deep sleep...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit hier zo lees dan lijkt het erop dat deze nieuwste FW slechter presteert dan de nieuwste Rebox FW.

Ikzelf kon het nog niet vaststellen omdat mijn Rebox op de slaapkamer meestal uitstaat en ik met mijn VU+ DUO geen problemen ondervind.

 

Overigens lees ik op het Octagon forum ook wisselende berichte over de nieuwste FW, de één heeft er totaal geen problemen mee en de ander heeft ook inderdaad schokkende beelden tot aan het bevriezen toe.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch nog een aanvulling voor diegene die met deze nieuwste FW problemen ondervinden.

Ik las op het Octagon forum dat een aantal de geconstateerde problemen hebben kunnen voorkomen door eerst alle Plug-ins te stoppen, de Flash.V3 repair cleaner uit te voeren en dan de nieuwe FW te installeren.

Hierna de Plug-ins opnieuw installeren.

Wellicht geeft het opvolgen hiervan enige verbetering.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch nog een aanvulling voor diegene die met deze nieuwste FW problemen ondervinden.

Ik las op het Octagon forum dat een aantal de geconstateerde problemen hebben kunnen voorkomen door eerst alle Plug-ins te stoppen, de Flash.V3 repair cleaner uit te voeren en dan de nieuwe FW te installeren.

Hierna de Plug-ins opnieuw installeren.

Wellicht geeft het opvolgen hiervan enige verbetering.

Ik heb wel aanleiding van die berichten op dat forum gisteren de gebuikersdata gewist en de plugin opnieuw geinstalleerd. Het stoppen van de plug-ins bij installatie van FW doe ik al.

Ik heb hierna nog geen stabiliteit getest.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel aanleiding van die berichten op dat forum gisteren de gebuikersdata gewist en de plugin opnieuw geinstalleerd.

Het wissen van de gebuikersdata zal nauwelijks of geen verbetering opleveren omdat je daarbij alleen de Plug-in gebruikersmap leegmaakt.

Iets meer helpt het al als de map /var leeg wordt gemaakt maar de meeste respons levert het uitvoeren van Flash.v3... op want daarmee vernietig je essentiële data die onder bepaalde omstandigheden conflicten kunnen oproepen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zustermerken Atevio en Icecrypt bieden deze versie inmiddels ook aan.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch nog een aanvulling voor diegene die met deze nieuwste FW problemen ondervinden.

Ik las op het Octagon forum dat een aantal de geconstateerde problemen hebben kunnen voorkomen door eerst alle Plug-ins te stoppen, de Flash.V3 repair cleaner uit te voeren en dan de nieuwe FW te installeren.

Hierna de Plug-ins opnieuw installeren.

Wellicht geeft het opvolgen hiervan enige verbetering.

Kan je ook die Del_var.ird tool gebruiken? Deze gooit ook de plugin informatie weg? Ik heb namelijk al via porter de firmware erin gezet en het lijkt me dat dit al op een redelijk laag niveau gebeurt.. Ik weet dus niet of die Flash V3 repair cleaner dus anders werkt?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de Del_var.ird tool haalt ook de Plug-in informatie leeg.

Dat doet Flash repair uiteraard ook maar deze tool ruimt veel meer op zoals o.a. het Flash geheugen.

Tsja..dat is mooi.. normaal gesproken draai ik deze altijd als ik een firmware upgrade doe.. Nu niet gedaan, omdat ik al via porter een firmware erin had ingezet.. Voordeel van de del_var firmware is dat ik wel een stuk sneller klaar ben, aangezien ik dan alleen de plugin hoef te installeren en configureren. Met die flash tool (nog niet eerder gebruikt) wordt het zo te zien wel aanbevolen om de Porter tool te gebruiken, dan moet ik met een seriele kabel aan de gang en dit kent toch wel wat meer doorlooptijd... \

 

Maarja.. uiteindelij moeten we ook wel weten of dit echt iets uitmaakt, dus als iemand betere ervaringen heeft :) Ik twijfel er toch wel over...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

gevolgde procedure:

 

1. alle plugins stoppen en verwijderen

2. box aan pc aangesloten met rs232

3. eerst del_var.ird gedaan

4. fw gedaan

5. fw toegepast (dus box aanzetten, zonder dat ie nog aan pc hangt)

6. factory reset

7. kanalen gezocht

8. /var geformateerd voor de plugins geinstalleerd zijn

9. plugins geinstalleerd

 

resultaat: sinds zondag 2x per dag minimum een vastloper... op FTA; tijdens opnemen; maakt niet uit.... 109.90 is, voor mij dan toch, geen verbetering. Helaas, vrouw wil ook af en toe nog wat tv kijken, dus downgrade zal niet vandaag of morgen gebeuren...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij niet veel beter, aangezien die nu weer hing heb ik daarstraks de Del_Var.ird meteen even uitgevoerd en als extra nog even de User format uitgevoerd. MCAS Plugin opnieuw geinstalleerd en nu weer afwachten. Ik verwacht persoonlijk alleen dat dit niet aan de plugin's ligt, maar dat de firmware in de basis gewoon niet goed is. Als het nu niet vandaag of morgen beter wordt, dan ga ik terug naar de V49 firmware en sla ik deze firmware over tot er weer een nieuwe firmware uitkomt waar deze hangers (2x per avond is veel te veel) in opgelost zijn...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zou ik ook van balen als er maar geen verbetering in komt.

Weliswaar heb je daar niets aan maar ook in Duitsland hangt het menige gebruiker de strot uit dat de FW nu maar niet datgene wil presteren waarvoor die bestemd is.

Een aantal hebben er al het bijltje bij neergegooid en zijn naar een ander merk overgestapt maar dat is ook weer niet voor iedereen weggelegd want je kunt je geld maar één keer uitgeven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...