arjendj Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Wat is een haalbare signaalsterkte & kwaliteit met een 65cm schotel met duo lnb? Ik haal nu: dB 59 % SNR 59 % AGC 65 % BER 0 Tussen de schotel en de ontvanger zitten 2 stukken coax kabel van 30 meter die verbonden worden met een een verbindingsstuk. Wil die dB zeggen dat ik 41% signaal verlies door de lengte van de kabel??
arjendj Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 Hier nog even de gegevens, de gegevens hierboven zijn door elkaar geraakt. dB 58 % (3dB) SNR 58 % AGC 65 % BER 0
vGnp Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Ah. Nu lijkt het tenminste herkenbaar. Staar jezelf niet blind op die percentages, het kan best (en is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook zo) dat als je een ander merk ontvanger aansluit je heel andere (in ieder geval afwijkende) percentages te zien krijgt. Als met het kleinste buitje je signaal al weg valt, dan ontvang je niet voldoende signaal en zul je de schotel beter moeten uitrichten. Over die kabel: het moet al bouwmarkt kwaliteit kabel zijn wil die het signaal heel sterk dempen. Als je kwaliteitskabel gebruikt is 40-50 meter geen probleem. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
arjendj Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 De dreambox geeft op (een paar franse kanalen na) alle kanalen goed beeld. Alleen wanneer ik de kabel probeer op mijn HTPC met mediaportal, vind die wel de kanalen maar geeft bij het bekijken ''no signal''. Is het mogelijk om een schotel van 65cm, een duo lnb van canaldigitaal verbonden door 2 stukken hirschmann kabel die met een verbindstuk aan elkaar verbonden zijn een hogere signaal kwaliteit en sterkte te halen? Door bijvoorbeeld halverwege tussen de lnb en de ontvanger een versterker te plaatsen?
vGnp Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 In inline versterker is wel het laatste wat je wilt. Naast het signaal versterk je ook alle ruis, en je verbeterd er niets mee. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
CronoS Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Bij mij is gisteren denk ik door de storm mijn schotel vergaan (had zo ie zo al problemen,kan dus ook zijn dat de boel echt de geest heeft gegeven), morgen even het dak op, Mijn decoder ging gisteren/eergisteren plots ook 11% in signaalkwaliteit achteruit (23,5 zenders 70%, 19.2 ook rond de 55%).. De probleemzender als History HD geeft nu continue blokjes, daar kan je niet meer kijken. Dus hopelijk kan ik het nog wat finetunen, maar verwacht dat dit toch te weinig is om een goed te kunnen kijken, zeker omdat ik vroeger ook 90% heb gezien..... --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
arjendj Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 Hoe is eigenlijk de kwaliteit van de duo 19.2,23.5 lnd quad van canaldigitaal, redelijk of is het beter om hem te vervanger door 2x monoblock quad? Wordt het signaal dat de lnb opvangt ook van slechtere kwaliteit als de lnb wat ouder wordt?
CronoS Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Goede vraag, ik vraag me dat ook af.. Ik zit er aan te denken om een Visiosat te nemen, maar eerlijk gezegd houd de kosten me toch nog even tegen om de boel aan te schaffen. Met goede switches, bekabeling e.d. is het toch duur... Daarom is een 88 cm Triax schotel en een multiblock een stuk goedkoper, maar dan moet mijn signaal kwaliteit ook wat beter worden.. Ik heb het gevoel dat die Canal Digitaal LNB's gewoon afsterven na verloop van tijd.. Ik ben al aan mijn derde bezig voor periode van 5 jaar.. Mijn eerste had problemen met de doorgifte van de MTV's, kreeg de boel niet werkend dat ik een daarom maar een nieuwe LNB gekocht en daarna werkte het meteen. Mijn tweede LNB ging achteraf niet kapot, maar is vervangen voor een Quad LNB.. De Quad LNB van CD had ooit rond 90% kwaliteit en een supersignaal, maar de afgelopen anderhalf jaar zie ik de kwaliteit gewoon zienderogen achteruit gaan, met nu het ultieme dieptepunt en zenders die niet meer werken. Morgen mijn dak op en anders wordt het een bezoek aan de satwinkel en dan toch nieuw spul kopen.. --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
theparasol Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Heb ooit ook eens zoiets gehad bij mij was de coax kabel achteraf verwatert. Ik was toen inmiddels al zo link dat ik schotel, lnb, tuner en coax vervangen heb. Terwijl ik de coax uit de tuinslang trok kwam het water al mee naar buiten. Voortaan maak ik een krulletje erin!
CronoS Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Ik heb alles in PVC buisjes zitten. Mijn schotel hangt tegen de gevel aan en de coax gaat via een korte weg rechtstreeks de muur in, dus ik ga er nog even vanuit dat dit niet het probleem is Ook heb ik 2 decoders met in totaal 4 tuners, op elke tuner is het signaal gewoon slecht, dus ik ga er vanuit dat dit toch door een afstervende schotel/lnb kop is.. anders had ik wel op een tuner beter signaal moeten hebben.. --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen