Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs de d-link dhp-200 ingebruik genomen, software geinstalleerd etc.

Ik heb wel een netwerk verbinding maar als ik dmv de software mijn adapter wil zien dan kan die hem niet vinden:

No HomePlug ADAPTERS DETECTED

Ook handmatig toevoegen dmv de password die op de adapter staat werkt niet.

Ik heb wel gewoon een netwerk verbinding, dus de adapters zien elkaar wel, blijkbaar.

Je zou zeggen wat is het probleem dan, het werkt toch. JA maar je moet ze toch kunnen zien in de software en waar nodig iets aan kunnen passen?

Iemand een idee???

Geplaatst:

Bedankt voor je bericht, echter heb ik de firewall al helemaal uitgezet en dit hielp dus niet.

Ik verwacht ook wel dat het probleem aan de pc kant zit maar ik lig er een beetje uit.

Ik ga het nog op een xp machine testen maar die heb ik nu niet beschikbaar. ik heb de software nu draaien op win 7. Dat zou tegenwoordig ook geen probleem moeten geven.

Als iemand nog suggesties heeft,graag!

Geplaatst:

Lees op het grote www dat bv vista 64 bit os-en en ook windows 7 os-en er last van hebben.

Op windows xp werkt het probleemloos. Sommige applicatie versies werken wel met vista en win7 64 bit.

Zou zeggen probeer eens een andere softwareversie van de d-link site, zowel de recentste als een wat oudere.

Suc6

Geplaatst: (aangepast)

Onlangs de d-link dhp-200 ingebruik genomen, software geinstalleerd etc.

Ik heb wel een netwerk verbinding maar als ik dmv de software mijn adapter wil zien dan kan die hem niet vinden:

No HomePlug ADAPTERS DETECTED

Ook handmatig toevoegen dmv de password die op de adapter staat werkt niet.

Ik heb wel gewoon een netwerk verbinding, dus de adapters zien elkaar wel, blijkbaar.

Je zou zeggen wat is het probleem dan, het werkt toch. JA maar je moet ze toch kunnen zien in de software en waar nodig iets aan kunnen passen?

Iemand een idee???

Tja, ik heb hier ook homeplugs in gebruik. Maar daar zie ik helemaal niets van. Zij vormen een deel van de ethernet bekabeling. Ze maken gewoon verbinding met het betreffende apparaat en dat apparaat moeten ingesteld worden op je netwerk.

Maar of via helemaal via kabel of gedeeltelijk via homeplugs maakt volgens mij geen verschil.

Het werkt overigens erg goed.

De vraag is natuurlijk in hoeverre het voldoende veilig is met zo'n verbinding.

Groet,

Bram

aangepast door verkerkbr

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen