Mr_Virtual Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Hallo, Ik heb mijn Dreambox (met harde schijf) onlangs naar de nieuwste newnigma2 image geupdatet. Nu wou ik de picons installeren kreeg ik alleen de keus om ze in de flashgeheugen te installeren. Ik snap er niks van. Heb gewoon de harde schijf nog geformateerd. Weet iemand hoe ik dit eenvoudig kan oplossen, of moet ik mijn dreambox opnieuw flashen met een schone installatie? Groetjes
Loui (K) Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 (aangepast) Het beste is om in het Flashgeheugen te zetten anders draait jou Hdd continu door of je box loopt vast omdat de Hdd nog niet gestart is.Nog beter is een CF card of USB stick dan heb je nergens last van. 10 december 2011 aangepast door Loui (K)
Mr_Virtual Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Waar plaats ik dan de CF kaart?
EBOR Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Je moet nu met newnigma eerst de HDD mounten voordat je hem kan gebruiken. Daarnaast kan je nu kiezen waar de picons moeten komen als je ze download of selecteer onder de blauwe knop menu waar ze staan.Usb, Cf(8000) of Hdd DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Mr_Virtual Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Je moet nu met newnigma eerst de HDD mounten voordat je hem kan gebruiken. Daarnaast kan je nu kiezen waar de picons moeten komen als je ze download of selecteer onder de blauwe knop menu waar ze staan.Usb, Cf(8000) of Hdd Heb jij voor mij een uitleg (link?) waar ik dit kan teruglezen? Vriendelijk bedankt voor jouw hulp!
Mr_Virtual Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Of usb stick!! Ik heb een harde schijf van 500gb, vind het zonde om dan daarvoor een usb stick te gebruiken. Alsnog bedankt voor jouw reactie.
Loui (K) Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 (aangepast) Dat begrijp ik, maar zoals gezegt zal jou hdd blijven draaien, en dat gebeurd niet als je de picons in de flash zet of op een usb stick.Dan zal jou hdd pas gaan werken zodra je deze gaat gebruiken voor opname of andere dingen.Ik heb hier in mijn DM8000 een CFCard van 1 GB en daar zet ik de Picons op en de NFIBackup werkt prima zonder enige hinder van wat dan ook. 10 december 2011 aangepast door Loui (K)
Mr_Virtual Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Dat begrijp ik, maar zoals gezegt zal jou hdd blijven draaien, en dat gebeurd niet als je de picons in de flash zet of op een usb stick.Dan zal jou hdd pas gaan werken zodra je deze gaat gebruiken voor opname of andere dingen.Ik heb hier in mijn DM8000 een CFCard van 1 GB en daar zet ik de Picons op en de NFIBackup werkt prima zonder enige hinder van wat dan ook. Oké, dus het draagt alleen onnodig belasting voor de harde schijf. Ik zal dan maar een usb-stickje kopen. Dank je wel. ;-)
theparasol Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Bedenk ook dat als je poosje gekeken hebt en dan weer zapped, de disc meestal in slaapstand staat, eerst weer moet upspinnen. Daar moet de tuner op wachten en jij uiteindelijk dus ook. MAW: het komt de snelheidsbeleving niet ten goede!
Mr_Virtual Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Bedenk ook dat als je poosje gekeken hebt en dan weer zapped, de disc meestal in slaapstand staat, eerst weer moet upspinnen. Daar moet de tuner op wachten en jij uiteindelijk dus ook. MAW: het komt de snelheidsbeleving niet ten goede! Dus de picons op hdd is nadelig. Je kan toch ook ervoor zorgen dat je hdd gewoon nooit op standby gaat? Dat ben ik tenminste tegen gekomen in mijn image.
vGnp Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Je kan toch ook ervoor zorgen dat je hdd gewoon nooit op standby gaat? Denk dat je (veel) goedkoper even een USB stickje kunt gaan halen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Loui (K) Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 (aangepast) Dus de picons op hdd is nadelig. Je kan toch ook ervoor zorgen dat je hdd gewoon nooit op standby gaat? Dat ben ik tenminste tegen gekomen in mijn image. I.d.d dat zou kunnen maar wil jij dat jou Hdd in levensduur beperkt wordt? Nee dus! net wat vGnp zegt een Usbstick is 10X beter dan je Hdd laten draaien voor nob. 10 december 2011 aangepast door Loui (K)
-Dennis- Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Ik heb me hetzelfde afgevraagd (en weet nog steeds niet wat de beste optie is), en, buiten het stroomgebruik om, vraag me af wat er erger is met betrekking tot levensduur van de HDD. Een HDD die nooit op stanby gaat, en dus veel vaker aan en uit gaat, of een HDD die een keer of 5 (en misschien wel vaker) per dag opstart/standby/opstart? En, wat dien ik mij voor te stellen bij beperkingvan de levensduur van de HDD, bv in termen van jaren? Gaat ie in plaats van 5 jaar dan maar 2 jaar mee?
Gerard 76 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Gewoon een usb stikkie van een paar euro en klaar is kees. let wel ff op dat de map waar de picons in staan piconHD moet heten, anders herkent newnigma 'm niet en zie je nog geen picons
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen