Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben blij dat je hier even bent neergestreken.

Dus het is volgens jou onmogelijk om het op deze manier te doen?

Blijft mijn opname niet doorgaan als ik bv 4 tuners op 4 verschillende kanalen heb staan en een opname zoals ik hierboven heb beschreven.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Nee, dat is nummer 2. Sterker nog als je een server zou hebben zonder cache is 4x NED1 ook 4x een chid.

Ja dit kan ik begrijpen want dan zijn het 4 aanvragen.Met cache haalt hij de andere 3 keer ned 1 daar uit.

Maar begrijp ik het goed dat als de opname van tuner 2 daar bezig is terwijl ik met tuner 1 de chid aanvraag aan de kaart heb gedaan voor dat kanaal,en ik ga met tuner 1 naar een ander kanaal de opname niet meer uit het cache geheugen word gehaald door tuner 2 maar dan naar de kaart over schakelt en deze aan spreekt?Dan zal het inderdaad een 2e chid zijn.

Geplaatst:

Elke X seconden is een nieuw controlword nodig, X is in geval van CDS max 10 seconden. Als tuner 1 nederland 1 bekijkt en tuner 2 nederland 1 bekijkt of opneemt (dat maakt geen verschil trouwens!) dan zal tuner 2 een gecached control word van de cardserver ontvangen. Als echter tuner 1 naar nederland 2 zapped zal de cardserver nederland 2 én nederland 1 controlwords moeten vragen aan de kaart. twee chid's dus. Wat vervolgens wel weer gaat is dat je 1000 andere tuners de controlwords van nederland 1 en nederland 2 aanlevert.

Zo werkt de cache exchange. Als je dus heel veel cardservers laat samenwerken zal de meeste kanalen uit de cache gehaalt worden en de kaarten dus alleen aangesproken worden als de cache op dat moment niet een geldig controlword bevat voor een gewenst kanaal.

Vroeger in tijd van de gold en funcards werden de op dat moment actuele maandkey op de kaart geschreven die nodig was om decryptiesleutels te berekenen. Aangezien de codering van mediaguard 3 nog niet gehackt is wissel je met cache exchange de decryptiesleutels uit. Er is wat meer dataverkeer voor nodig maar aangezien we anno 2012 onbeperkt en altijd aan snelle internetverbindingen hangen en de decryptiesleutels (Controlwords) belachelijk klein zijn gaat dit zeer snel van server naar server en komt het dus ruim op tijd bij een tuner aan die het nodig heeft om signaal te decoderen. Voorwaarde is natuurlijk dat je een tuner gebruikt die voorzien is van een netwerkaansluiting en die mogelijkheid heeft om een "softcam" te draaien.

• Like 1
Geplaatst:

Bedankt voor je duidelijke uitleg.Begrijp dat ik op een verkeerd spoor zit.

Maar ga weer verder puzzelen.Ga eerst eens kijken aan apparatuur te komen om over de 4 chids te komen om iets beter dingen uit te kunnen proberen.

Hoop eigenlijk op meer die hier hun eventuele bevindingen kunnen plaatsen.

Geplaatst:

Cache exchange, waarom wordt dit door de oscam devs nou toegevoegd? Handig voor de payserver boys? Volgens mij niet echt. Voor de hobby clubjes? Kan.

Neem ergens in een outlaw regio een virtuele server voor weinig, de cw traffic is immers peanuts. Laat je vrienden, uiteraard via proxies, met hun oscam server hierop inloggen......en viola. Is maar een gedachte van mij hoor, people move on

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

Hallo

Is het mogelijk om bv de kaart wat sneller te laten draaien overkloken dus.

Stel je laat hem 2 keer zo snel draaiendan heb je 8 sid's

Gr pipo

Je kan hem sneller cw's laten geven, maar dan blijft de 10 seconde volgens mij.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen