mobieltje Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Originele Dream image er op zetten, schijf formateren en kaar is kees. http://www.dream-multimedia-tv.de/dm-7020-hd-informationsseite Daarna de image OpenPli 2.1 er op zetten en je schijf werkt. Grts.
Emper0r Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ik had hetzelfde probleem met een 2TB harddisk en heb het opgelost middels de tutorial die te bereiken is via de volgende link: http://www.satpimps.com/showthread.php?149126-dreambox-initializing-HDD-dream-elite Groeten, Erwin
tom27955 Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Hoi Erwin Ik heb het geprobeert om te doen via je link als ik putty of dcc gebruik eerst geef ik ip in dan nadien paswoord : root dan geef ik het comando door fdisk/dev/sda ik krijg als antwoord sh: fdisk/dev/sda: not found heb ik iets verkeerd gedaan? thanks for helping
vGnp Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 dan geef ik het comando door fdisk/dev/sda Het moet zijn fdisk HIER DUS EEN SPATIE /dev/sda vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
tom27955 Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Hakllo thanks voor de tip als ik dit doe krijg ik sh: fdisk: not found sorry ben een beetje nieuw hier
wigee Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Misschien moet eens kijken op de website van de makers van deze schijf. Bij mijn 2tb schijf moest ik eerst jumpers verzetten omdat hij anders het nieuwe system gebruikt om de schijf in te delen. Na aanpassen van deze jumper werd de schijf wel herkent en kon ik hem formateren. Dit was wel op een vu+duo.
Geuze Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Geplaatst: 22 december 2011 Hallo Michel Ik had alles terug gestuurd naar leverancier. 2 dagen later weer terug gekregen met een nieuwe hard disk. Nu is het oké. Er stond niet bij wat er aan mankeerde. Groet Hans Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000. VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.
tom27955 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Er zitten geen jumpers op mijn segeate ... dus...
tom27955 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 het bizare is als ik kijk met de dcc zie ik de schijf... voor mij is het een probleem met openPLI ik weet dat ik soedig wel een gouden tip krijg die mijn schijf doet werken
columbo Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Tom ,ik heb gelezen in WebWereldd dat Seagate en westerndigtal de Garantie termijn met 80% verlaagd hebben,Seagate nog maar 1 jaar en westerndigital nog maar 2 jaar,dus dat belooft niet veel goeds.
icesat Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 het bizare is als ik kijk met de dcc zie ik de schijf... voor mij is het een probleem met openPLI ik weet dat ik soedig wel een gouden tip krijg die mijn schijf doet werken Deze tip van mobieltje al geprobeerd ? Originele Dream image er op zetten, schijf formateren en kaar is kees. http://www.dream-mul...formationsseite Daarna de image OpenPli 2.1 er op zetten en je schijf werkt. Grts.
tom27955 Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Hallo, heb dit nog niet geprobeert, ik ben beetje nieuw hierin... weet jij ergens waar ik deze info kan vinden hoe ik dit kan doen stap voor stap?
mobieltje Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Hallo, heb dit nog niet geprobeert, ik ben beetje nieuw hierin... weet jij ergens waar ik deze info kan vinden hoe ik dit kan doen stap voor stap? Alles wat je nodig hebt en moet weten (inclusief de uitleg hoe) is toch te vinden op die pagina? Grts.
PeterX Geplaatst: 25 december 2011 Geplaatst: 25 december 2011 Nog even terugkomen op het probleem dat mijn HDD in mijn dreambox 7020HD niet werd herkent. Na overleg met de leverancier gisteren zelf de kap eraf gehaald en wat bleek? Gele draag in de witte stekker lag eruit. Slordigheidje van de monteur die de HDD heeft geplaatst. Probleem opgelost. Opnames zijn via DCC E2 vanaf Dreambox ook draadloos over te halen naar laptop als ts bestand en daar met bijv. VLC af te spelen. Iedereen fijne Kerstdagen Peter DM7020HD Openpli 2.1 DVB-S2 en C, HDD 1TB Geotrack SG 107, Archsat 90 cm. Technisat Multytenne met Samsung D7000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen