Ga naar inhoud


Opname capaciteit externe USB


marcow

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik gebruik voor opnames een externe USB HD (My Passport Essential 500 GB ).

 

Als ik nu op de REBOX 8000 de gegevens specificeer staat er :

 

FAT32

 

Totaal 119195 MB

Vrij 76% 90865 MB

 

 

Ik had hier een groter aantal MB verwacht (ongeveer 500 x 1024 ) .

 

Ik heb toenertijd op advies van een lid de USB HD met CREATEMINI op de computer geformateerd.

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is in elk geval niet goed.

Je zult bruto in elk geval iets van 486 Mb ter beschikking moeten hebben.

Nu weet ik niet wat CREATEMINI is en of dat nu een goed FAT32 formateertool is maar ik gebruik hiervoor Fat32Formatter.exe en daarmee wordt de USB HDD door mijn Rebox in zijn volle capaciteit herkend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de USB HD nog even op de computer aangesloten en hier staat hij vermeld met de naam SWAP. en bij eigenschappen

krijg ik dezelfde capaciteit . ( 116 GB ).

 

Ik weet nogwel dat ik dit advies( Creatmini ) toenertijd heb gekregen om zowel opnames te kunnen maken als nieuwe

firmware op de USB HD te zetten die ik dan vervolgens in de REBOX inlas.

 

MVG Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet van wie je dit advies hebt verkregen maar als jij de USB HDD via een daarvoor bestemd programma (o.a. Fat32Formatter.exe) met FAT32 formatteert dan kun je daarna over de volledige capaciteit beschikken én zowel de opnamen als de FW erop zetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen,

 

Bedankt voor je advies .

 

Geeft de formateerfunctie op de Rebox hetzelfde resultaat als Fat32Formatter.exe.

Ik durf namelijk na een crash enige tijd geleden de FW niet meer in te lezen via de USB-HD .

Is er een mogelijkheid om de reeds opgenomen programma"s te kopieren of veilig te stellen want als ik de USB-HD opnieuw

ga formateren ben ik de opnames kwijt.

 

MVG Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft de formateerfunctie op de Rebox hetzelfde resultaat als Fat32Formatter.exe.

Ik heb dit nooit in een test vergeleken maar het lijkt me van wel.

Maar waarom zou je het programma Fat32Formatter.exe niet eens proberen, het is gratis.

 

Is er een mogelijkheid om de reeds opgenomen programma"s te kopieren of veilig te stellen?

 

Als je de USB HDD gewoon op een Laptop / PC aansluit kun je de map met opnamen of de opnamen individueel gewoon naar de harddisk van de laptop of PC kopiëren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Jurgen zegt, kopieer alle opgenomen data [content hdd] via de usb kabel naar de laptop/pc/andere hdd.

 

[Er vanuit-gaande dat er daadwerkelijk maar 1 partitie op de hdd aanwezig is [de rest misschien ongeformatteerd]]

Wat ik zou doen met de hdd is het volgende:

 

sluit 'm aan op een windowspc/laptop, zet alle data eerst over en ga dan aar 'my computer/mijn computer', rechtermuisknop en kies 'manage/beheer'.

kies dan -'disk management'- en zoek de usb hdd.

 

haal dan de HELE partitie weg van die usb hdd zodat de HELE hdd undefined is en laat windows er dan weer een partitie opleggen [ntfs of fat32; gezien de rebox nu met laatste firmware al aardig met ntfs kan omgaan KUN je dit gebruiken], en dan deze formatteren.

 

Sluit de hdd nu weer aan op je rebox en kijk wat ie nu aangeeft.

 

Ik heb een WD Passport Elite 500gb FAT32 en deze werd altijd tot volle vermogen in 1 partitie herkent.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...