Satfreak1969 Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 (aangepast) In januari 2007 heb ik op advies van een kennis een Visiosat schotel gekocht voor 13, 19, 23 en 28 graden te ontvangen. Deze stond in het begin laag op de grond (tuin) en later op de zijmuur net boven het garagedag zodat ik er makkelijk bij kan. De schotel was voorzien van 4 x Alps single LNB ! Alleen tijdens een normale regenbui ging het beeld vaak blokken ! Dus sinds een paar maanden heb ik nu een Triax 88cm met 4 x Inverto LNB's en EMP switch. Het ontvangst is zeker 20% beter geworden wat net het verschil maakt tussen beeld en geen beeld met een regenbui. Alleen vindt ik zo grote Wok geen gezicht en heb toch liever weer een Visiosat. Is de Visiosat 3G beter geworden dan die ik had in 2007 (aanpassingen) ? Of kan ik beter de Bigsat nemen ? Ik wil gewoon een goeie schotel met veel signaal....wie kan mij advies geven wat te doen ? Ps: foto is van mijn oude Visiosat G4 Quadro! Bedankt !! 11 december 2011 aangepast door Satfreak1969 -> VU+ Duo Twin Linux HDTV Receiver PVR + 320Gb Western Digital + Triax 88cm met 4 Inverto lnb's gericht op 13/19,2/23,5/28,2 <--> Image OpenPLI <-
alfred de witt Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Vreemd dat je visiosat minder signaal geeft dan de triax 88. Met de juiste middelen voor het uitrichten moet je met de visiosat geen problemen met je ontvangst krijgen tijdens regen. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Cooter Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Zet die Inverto's anders eens op je Visiosat. Zal vast beter zijn. VU+ Solo2, Gibertini OP65 met Canal digitaal tripe LNB 28.5E - 23.5E - 19.2E
Seniorsatter Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Zet die Inverto's anders eens op je Visiosat. Zal vast beter zijn. Dat gaat niet goed werken. De koppen van de inverto's zijn te dik.
Ventura Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Dat gaat niet goed werken. De koppen van de inverto's zijn te dik. Het kan goed passen met de Inverto lnb's. Mogelijk dat men voor de astra 1 of astra 3 een smalle Alps lnb zal gebruiken
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Het kan goed passen met de Inverto lnb's. Mogelijk dat men voor de astra 1 of astra 3 een smalle Alps lnb zal gebruiken jammer dat het leden schoteltjes subforum weggevallen is, maar daar was vaker een G4 visiosat te zien... (ook zo de bijgevoegde afbeelding) daar is een smalle kop voor 23,5 Oost te zien wegens dat plaatsgebrek eerlijk gezegd zou ik de 19,2 een smalle geven als je hoofd kijk gewoonte 23,5 oost is de Inverto black premium is namelijk naar mijn bescheiden mening beter dan die smalle alps ciao Compulsion Röyksopp
Marc-Sim Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 In januari 2007 heb ik op advies van een kennis een Visiosat schotel gekocht voor 13, 19, 23 en 28 graden te ontvangen. De schotel was voorzien van 4 x Alps single LNB ! Alleen tijdens een normale regenbui ging het beeld vaak blokken ! Alleen vindt ik zo grote Wok geen gezicht en heb toch liever weer een Visiosat. wie kan mij advies geven wat te doen ? Ps: foto is van mijn oude Visiosat G4 Quadro! Bedankt !! @ Satfreak, Volgens bijgevoegde foto van uw 2007-Visiosat denk ik dat de Skew van alle lnb's niet correct werd ingesteld - Zo te zien stonden die alle 4 netjes verticaal ! - Dit kan een verklaring zijn voor géén weerreserve.... 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Marc-Sim Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 @ Satfreak, Een (van de vele) Visiosats die echt een grote weerreserve hebben - hier op foto eentje met 3x Inverto 19 + 23 (centraal) +28. Bemerk de "schuinstand" van de lnb's. De bisat is in feite een 70cm schotel met een breder azimuth bereik - met ook nog 13 erbij presteert die eveneens picobello 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Satfreak1969 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 @ Marc-Sim Er is nooit iemand geweest die mij verteld heeft dat ik de Skew moest instellen. Maar Ik heb wel begrepen via diverse forums dat je daar een speciale meter voor nodig hebt. Dus met mijn Digisat Pro gaat het vrees ik niet lukken. Maar nu graag een antwoordt op mijn vraag ! Met welke schotel zou ik het beste resultaat kunnen behalen ? Een Visiosat G4 (4 lnb's) , BIGSAT of met een Triax 88cm -> VU+ Duo Twin Linux HDTV Receiver PVR + 320Gb Western Digital + Triax 88cm met 4 Inverto lnb's gericht op 13/19,2/23,5/28,2 <--> Image OpenPLI <-
Marc-Sim Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 @ Satfreak, Voor ontvangst van uw 4 genoemde sat-posities zou ik een betere poging ondernemen met de G4. De Bigsat zou in uw geval (zonder BER-meetmogelijkheid !!) geen beter resultaat opleveren. De Triax 88 raad ik af (om 4 sat-pos. te ontvangen). Uw Visiosat-2007 foto toont een nette montage en is goed toegangkelijk - Het precies laten afstellen vergt maximum 1/2 uurtje mits ...............? Ik woon (Brugge) helaas niet vlakbij - M'n vingers jeuken al. Grt, 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
alfred de witt Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 als je al een visosat hebt dan deze uit rusten met de juiste lnb's zoals de nieuwe maximums rod lnb's en opnieuw uitrichten. De bigsat is niet nodig voor 4 satellieten en de triax 88 is leuk voor 1 of 2 satellieten of single met motor. Uit welke omgeving kom je ? Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Satfreak1969 Geplaatst: 15 december 2011 Auteur Geplaatst: 15 december 2011 (aangepast) @ Alfred de Witt Ik woon in Gorinchem @ Marc-Sim Ik ben niet meer in bezit van deze schotel. Ook stond hij niet meer in de tuin maar aan de zijgevel van mijn woning,...boven het garagedak (dus ook makkelijk bereikbaar). Ik kan gewoon naast de schotel gaan staan en afstellen ! Maar omdat ik die Triax 88cm zo groot vindt wil ik graag terug naar een VisioSat G4. Qua prijs is een VisioSat stukken duurder dan een Triax 88....daarom had ik ook meer resultaat verwacht en niet bij een regenbui blokjes in het beeld. Nu zit ik op de 23 graden rond de 88% (VU+ Duo) en de Astra 19 graden rond 94% Ik ben er zeker 20% op vooruitgegaan met de Triax en dat is net het verschil met een regenbui. 15 december 2011 aangepast door Satfreak1969 -> VU+ Duo Twin Linux HDTV Receiver PVR + 320Gb Western Digital + Triax 88cm met 4 Inverto lnb's gericht op 13/19,2/23,5/28,2 <--> Image OpenPLI <-
Eduard07 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Ik ben er zeker 20% op vooruitgegaan met de Triax en dat is net het verschil met een regenbui. Doordat ik eveneens dat probleem met de Visiosat G4 had (regenreserve), heb ik die een tijdje geleden eveneens vervangen door een Triax 88. IK kan daardoor die verbetering met minstens 20% beamen. (Ik wou trouwens achteraf dat ik een Fuba 850 met rail voor 4 had aangeschaft voor iets meer geld. Waarschijnlijk had ik met die schotel een nog betere ontvangst bereikt dan met de Triax. En bovendien een schotel van zeer degelijk materiaal.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen