Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goede avond allemaal,

Ik zou graag een vraag willen stellen over de ontvangst van Astra 23,5 in Marokko. Woon zelf in Rabat en heb net geprobeerd met een 110cm schotel, maar ontvang dan slechts een paar kanalen (o.a. TV Noord). Ik las dat in Oujda met een 120cm je alles goed kunt ontvangen. De meest belangrijke zenders van de Astra 23,5 zijn voor mij; EredivisieLive 1 en 2, Sport 1. Watvoor grootte zal ik nodig hebben voor Rabat?

PS Het doel is eigenlijk om te werken met 2 satellieten. Eentje die al werkt momenteel voor Astra 19,2, Nilesat, Hotbird, etc. (90cm schotel). De andere schotel zal puur alleen zijn voor Astra 23,5.

Alvast bedankt.

Kameleon47

aangepast door Kameleon47

Geplaatst:

Ferr,

Thnx voor je reactie. Deze footprint heb ik idd ook gekregen van Astra, maar als ik het zo zie dat heb je 150cm schotel voor Marokko nodig. Of bekijk ik de footprint niet goed?

Geplaatst:

Heb vandaag een 1.40 meter schotel gehaald en geinstalleerd. Het vreemde is dat ik de EredivisieLive 1 en 2 noch Sport 1, Nederland 1,2,3 HD helemaal niet kan vinden. Hij vindt alleen maar een paar zenders zoals TV Noord, TV Oost, TV Gelderland... Snap er niets meer van. Iemand een idee?

Heb vandaag een 1.40 meter schotel gehaald en geinstalleerd. Het vreemde is dat ik de EredivisieLive 1 en 2 noch Sport 1, Nederland 1,2,3 HD helemaal niet kan vinden. Hij vindt alleen maar een paar zenders zoals TV Noord, TV Oost, TV Gelderland... Snap er niets meer van. Iemand een idee?

Zo te lezen ontvang je enkel SD kanalen. TV Noord, TV Oost, TV Gelderland zijn FTA SD kanalen (MPEG-2)

Welke ontvanger gebruik je? Enkele zenders zijn onlangs geleden gewijzigd naar modulatie 8PSK

Voor de meeste zenders op Astra 23.5 oost heb je een HD receiver nodig

Kijk hier voor de frequenties en probeer met een handmatige scan zenders te zoeken

http://nl.kingofsat....naldigitaal.php

aangepast door profil
Geplaatst:

Zo kun je het wel stellen idd. Ik gebruik momenteel een Dreambox 500S. Deze had ik namelijk nog en wil eerst kijken of ik vanuit Rabat EDL1 en EDL2 uberhaupt wel kan ontvangen voordat ik een HD ontvanger koop. Ik weet dat ik met de 500S geen HD en MPEG4 zenders kan ontvangen/weergeven, maar betekent dat ook dat ze totaal niet in de scanlijst kunnen komen te staan? Zowel een automatische scan als handmatige scan gedaan..

Extra info:

TV Noord

SNR: 83%

AGC: 95%

BER: 0 tot 5

Zo kun je het wel stellen idd. Ik gebruik momenteel een Dreambox 500S. Deze had ik namelijk nog en wil eerst kijken of ik vanuit Rabat EDL1 en EDL2 uberhaupt wel kan ontvangen voordat ik een HD ontvanger koop. Ik weet dat ik met de 500S geen HD en MPEG4 zenders kan ontvangen/weergeven, maar betekent dat ook dat ze totaal niet in de scanlijst kunnen komen te staan? Zowel een automatische scan als handmatige scan gedaan..

Extra info:

TV Noord

SNR: 83%

AGC: 95%

BER: 0 tot 5

Met dat signaal zal je de overige NL zenders wel kunnen ontvangen

Alleen zal je de DVB-S2 zenders niet kunnen inlezen met een DM500. Daar heb je echt een HD ontvanger voor nodig

De gewone DVB-S kanalen zowel MPEG-2 als MPEG-4 zal de DM500 wel inlezen. De MPEG-4 kanalen indien DVB-S zullen dan wel in de lijst te zien zijn maar alleen de MPEG-2 kanalen zal je kunnen bekijken.

De zenders die jij wilt ontvangen kunnen niet op een DM500s gescand worden omdat die DVB-S2 zijn

Dus gaan voor een HD receiver.

Astra 23.5 oost:

NIET op een DM500s

11739 V DVB-S2 QPSK 27500 5/6

11856 V DVB-S2 QPSK 27500 5/6

12109 H DVB-S2 8PSK 27500 3/4

12129 V DVB-S2 8PSK 27500 2/3

12187 H DVB-S2 QPSK 27500 5/6

WEL op een DM500s

11798 H DVB-S QPSK 27500 3/4

11875 H DVB-S QPSK 27500 3/4

11914 H DVB-S QPSK 27500 3/4

11992 H DVB-S QPSK 27500 3/4

aangepast door profil
Geplaatst:

Profile, Thanks!

Dat klinkt wel logisch dus. Dan gaan we het testen met een HD ontvanger. Nou zag ik trouwens dat TV West, AT5 en Omroep Brabant niet werden ingescand bij mij. Dit zijn MPEG4 kanalen op 11914 DVB-S QPSK

Geplaatst:

Profile, Thanks!

Dat klinkt wel logisch dus. Dan gaan we het testen met een HD ontvanger. Nou zag ik trouwens dat TV West, AT5 en Omroep Brabant niet werden ingescand bij mij. Dit zijn MPEG4 kanalen op 11914 DVB-S QPSK

Waarom je ze op de DM500s niet kan inscannen kan ik niet zo direct zeggen.

Een kennis heeft nog een DM500+ staan met gemini erop en kan die wel inscannen.

Wat het voornaamste is, is dat je op die transponder een signaal hebt van SNR: 83%

Komt dus goed met een HD receiver

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen