Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ ollie,

Met deze lnb (en bijgeleverde schotel ?) kunt u beide satelliet posities ginder niet ontvangen - Alleen de Astra 1 positie (op 19.2° oost = Vlaamse zenders in SD) zou moeten kunnen.

De Astra 3 (op 23.5° oost) zal niet kunnen - Monteer daarom de met 19.2 gemerkte neck in de klem van de schotelarm.

Succes !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

Ollie : je kan best op internet eens zoeken naar wat men 'footprints' noemt van de verschillende satellieten die je wil ontvangen.

Op sommige kaarten lees je dan ook ineens af hoe groot de diameter van je schotel moet zijn.

Dat het met die set en het schoteltje van TVV niet zal lukken lijkt me een zekerheid. Die set is ontworpen om hier in Vlaanderen gebruikt te worden. Niet +/- 3000 kilometer

zuidelijker.

Geplaatst:

Kan de Duo LNB Twin van TVV ook in Tenerife worden gebruikt?

Een TVV Duo LNB daar staan de LNB's maar 37 mm uit elkaar. Dit is bedoeld voor een 60cm schotel. Daar waar jij wilt ontvangen duizenden km zuidelijker, dan heb je een veel grotere schotel nodig. Ik zal je een voor beeld geven. Er van uitgaande dat je met 1 schotel wilt werken. Hoe groter de schotel hoe verder de LNB's van A1 en A3 uit elkaar moeten staan. Pakken we een Mono block LNB wordt hier gebruikt voor A1 en Hotbird daar staan de LNB's 53 mm uit elkaar. Neem als voorbeeld een schotel van 1.2mtr dus 1.2 mtr breed. Dan ga ik er van uit dat de brandpunt afstand 0,65x120 cm = 78 cm . Dus de voorkant van de LNB tot het brandpunt van de schotel is dan 78cm. Voor Tinerife is de afstand tussen A1 A3 3.84 gr . Nu de truc de Tanges van 3.84 gr = 0,0671211 x 780 mm = 52.35 mm Dus perfect voor een mono block waar de LNB's 53mm uit elkaar staan. Bij het installeren zou ik je adviseren om de A3 in de LNB houder te klemmen. De A1 zit dan rechts van de A3 LNB gezien van uit de satelliet. De A3 moet in de LNB-houder omdat daar de HD zenders zitten welke een iets sterker signaal nodig hebben. Omdat de satellieten veel oostelijker staan als Tenerife moet de schotel 49 gr naar het oosten gekanteld worden de duo LNB 42 gr naar het oosten gedraaid dus 7 gr minder als de schotel . Nu kun je het zelf uitrekenen als je de werkelijke brandpunt afstand van je schotel weet wat theoretisch de afstand van de LNB's zouden moeten zijn dit gemeten aan de voor kant van de LNB waar stralen naar binnen gaan. Doe er je voordeel mee.

Groeten Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Geplaatst:

Kan de Duo LNB Twin van TVV ook in Tenerife worden gebruikt?

In mijn vorige schrijven ben ik wat te snel geweest. Ik zeg daar dat de duo LNB 7 gr minder schuin moet staan, maar dat gaat bij een duo LNB niet op. Voor A3 had het niet uitgemaakt maar A1 gaat helemaal in de fout, want die wordt dan ook in de hoogte versteld. Als het 2 losse LNB's waren dan hadden A1 8,5 gr en A3 6gr terug gedraaid moeten worden. Sorry voor de verwarring.

Radenko.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Geplaatst:

Bedankt iedereen. Ik heb momenteel Astra één op een 80 cm schotel. Heel goeie beeldkwaliteit.

Ik zal even een lokale technieker vragen of die eens komt kijken want ikzelf ben maar een "schotelleek".

Geplaatst:

Dag Ollie,

Dit gaat bijna zeker niet werken.

Je kan beter een hele grote schotel nemen en een rail waar je de lnb,s op kan plaatsen.

Verder kan je ook 2 schotels plaatsen om de 2 sattelieten te ontvangen,het voordeel hiervan is dat ze wat kleiner kunnen zijn .

19,2 is geen probleem met een 90 cm voor de 23,5 heb je een grotere nodig ,kijk even bij de landgenoten wat ze hebben dan ben je er gelijk achter .

Succes Jaap

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen