Ga naar inhoud

Welke motor is de beste voor Visiosat SMC 120?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een draaibaar systeem met een Visiosat SMC 120 schotel. Welke motor is daarbij het beste? De visiosat SMC 120 weegt ca. 23 kilo. Ik heb liever een motor die wat overdreven sterk en degelijk is dan eentje die het maar net aan kan.

Wat kunnen jullie me aanbevelen?

Geplaatst:

Ik heb geen ervaring met anders dan DiSEqC motoren, maar hier is veel leesvoer:

http://www.sat4all.com/forums/topic/230929-visiosat-smc-120-h-2-h-mount-jaeger-hq-1224-smr-el-actuator/

(Als de schotel niet in de volle wind of aan zee komt te staan, zou ik liever de lichte Laminas 120 nemen met een DiSEqC motortje.)

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Ik heb jaren een MoteckSG2100A gehad, zeer geruisloos, hier de specificaties: De prijs ligt rond de €50.-- en,

Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A Schotels tm een max. diameter van 120cm

• Maximum schotel diameter 120 cm
  • Lengte van de bevestigingsbuis 180 mm
  • Azimuth Angle 75°EAST ~ 75°WEST ( 150° ) Adjustable
  • Elevatie hoek 10°~75°
  • Voeding 13 / 18 Vdc
  • Stroomverbruik in stand-by mode 50mA
  • Stroomverbruik in operating mode 200mA
  • Maximum stroomverbruik 350mA
  • Draaisnelheid 1.9° / sec ( op 13V) ; 2.5 °/ sec ( op 18V)
  • Programmeerbare posities 60 satellieten
  • Connectors F type
  • Operating protocol DiSEqCTM 1.2
  • Handmatig knop oost/west

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Afgezien van de windlast is het gewicht van Visiosat SMC 120: 23kg!

dat is met DiSEqC -motor niet mogelijk.

ter vergelijk bijvoorbeeld een triax 110 weegt (slechts) 9kg wat dan nog net zou kunnen wat zijn gewicht betreft.

Er zijn ook andere merken die minder wegen. Even zoeken.