Ga naar inhoud

Welke motor is de beste voor Visiosat SMC 120?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een draaibaar systeem met een Visiosat SMC 120 schotel. Welke motor is daarbij het beste? De visiosat SMC 120 weegt ca. 23 kilo. Ik heb liever een motor die wat overdreven sterk en degelijk is dan eentje die het maar net aan kan.

Wat kunnen jullie me aanbevelen?

Geplaatst:

Ik heb geen ervaring met anders dan DiSEqC motoren, maar hier is veel leesvoer:

http://www.sat4all.com/forums/topic/230929-visiosat-smc-120-h-2-h-mount-jaeger-hq-1224-smr-el-actuator/

(Als de schotel niet in de volle wind of aan zee komt te staan, zou ik liever de lichte Laminas 120 nemen met een DiSEqC motortje.)

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Ik heb jaren een MoteckSG2100A gehad, zeer geruisloos, hier de specificaties: De prijs ligt rond de €50.-- en,

Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A Schotels tm een max. diameter van 120cm

• Maximum schotel diameter 120 cm
  • Lengte van de bevestigingsbuis 180 mm
  • Azimuth Angle 75°EAST ~ 75°WEST ( 150° ) Adjustable
  • Elevatie hoek 10°~75°
  • Voeding 13 / 18 Vdc
  • Stroomverbruik in stand-by mode 50mA
  • Stroomverbruik in operating mode 200mA
  • Maximum stroomverbruik 350mA
  • Draaisnelheid 1.9° / sec ( op 13V) ; 2.5 °/ sec ( op 18V)
  • Programmeerbare posities 60 satellieten
  • Connectors F type
  • Operating protocol DiSEqCTM 1.2
  • Handmatig knop oost/west

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Afgezien van de windlast is het gewicht van Visiosat SMC 120: 23kg!

dat is met DiSEqC -motor niet mogelijk.

ter vergelijk bijvoorbeeld een triax 110 weegt (slechts) 9kg wat dan nog net zou kunnen wat zijn gewicht betreft.

Er zijn ook andere merken die minder wegen. Even zoeken.

verder zoeken op 'SG-2100 DISEqC Motor' leert:

This unit is good for any offset Satellite Dish with a U-Bolt or Pole mounting up to 120cm aluminum or 95cm steel.

en:

For any dish up to 1.2M (LESS THAN 27 LBS)

27LNB(:2.2)=12,3kg.

Dus een 110cm van Traix (aluminium zou gaan al is de windlast wel erg hoog.

De Visiosat SMC 120 gaat niet met een DiSEqC motor en zal je dan een Actuator moeten gebruiken. Als je satelliet ontvanger geen 36V aansturingsmogelijkheid heeft, dan kan je ook een Vbox gebruiken om deze als converter DiSEqC aansturing naar 36V te gebruiken.

Geplaatst:

Moteck heeft ook rotors voor schotels tot 180 cm http://www.moteck.com/product.asp?idproduct=164

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Is een constructie met actuators niet sterker dan een rotor(enkele motor)?

Geplaatst:

Jeroensky , uit jouw vraag leid ik af dat je denkt 2 actuators nodig te hebben .

Voor een standaard polarmount is dat niet zo , tenzij je inclined orbit satellieten wilt ontvangen .

Als je een groot draaibereik wilt hebben (75 E -- 58 W) lukt dat waarschijnlijk niet met een actuator .

T.o.v. een diseqc rotor is zo'n constructie wel sterker .

Persoonlijk vind ik H2H motoren mooier en prettiger , met enige aanpassing werken ze ook met Usals , iets wat met een actuator nooit gaat .

Mijn 120 cm Gregorian schotel heeft orgineel een eigen H2H motor , deze motor ligt echter op zolder om aangepast te worden .

Achter de schotel zit nu zolang een AJAK H2H motor (met elevatie mogelijkheid)

Net als de Jaeger 1224 SMR word deze AJAKpost-30993-0-55032700-1324055107_thumb.jpg niet meer gemaakt en 2e hands bijna niet te vinden .

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

En met jou velen ! daarom gaf ik je die tip van Motec .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen