Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een opname gemaakt van een 90 min durend programma en wil dit nu op een USB-2.0 stick van 8Gb plaatsen (ca 7Gb vrij.

De eerste poging was mislukt door gebrek aan plaats???

Vandaar m'n vraag hoe groot is een file van een opname in SD van 90' ???

• Moderator
Geplaatst:

Dat staat als het goed is onderaan het scherm. Je drukt op de toets opname bekijken, gaat op de opname staan, en rechts onderin staat dan de info van de file (epg info) en helemaal onderaan staat hoe groot de file is. Tenminste in openpli.

Overigens kan je niet zomaar iets roepen over hoe groot een sd opname is van 90 minuten. Het maakt nogal verschil of er 4 mbit/s streams worden gebruikt of 15 mbit/s streams, dus een en ander is afhankelijk van welk kanaal je het opneemt.

Ik denk dat je wel de ruimte hebt, maar dat de usb stick in fat of fat32 is geformatteerd, en dan kom je in de knoei als je een bestand wilt opslaan wat groter is dan 4 gbyte.

Zie screenshot

screenshot_011.png

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Toets opname bekijken bedoel je de weergavetoets (liggend driehoekje)?

Ik heb nu de lijst-opnames toets gedrukt, en

dan op een opname de balk geplaatst; en

dan de toets verplaats, en

dan USB gekozen...

Ik geloof dat de stick in NTFS geformatteerd is. Is dat OK?

• Moderator
Geplaatst:

als die stick ntfs geformatteerd is is dat je probleem, ik meen dat de meeste images alleen leesondersteuning hebben voor ntfs.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

Je kunt ook je stick in ext2 formateren dan kun je probleemloos opnemen

indien je die dan wilt lezen op een PC moet je wel vooraf even de fsdrivers voor windows installeren, gaat prima.

ciao

aangepast door Tonskidutch

La Solitudine

Laura Pausini

Geplaatst:

Ik heb de stick in FAT32 geformatteerd en na een zeer lange transfertijd was "de file" overgezet...

Nu blijkt die één file (zo d8t ik, (lid simplistisch verbond)) te bestaan uit 5 files:

*.EIT 1kB

*.TS 2.200.000kB

*.TS.CUTS 1kB

*.META 1kB

*.TS.SC 896 kB

Hoe en met welk programma zet ik die op DVD-RW?

Welke files moeten behouden blijven of welke mogen in de vuilbak?

Geplaatst:

HET programma is er niet er zijn enkele programma's die je kunt gebruiken.

Maar je vergeet iets!

Je kunt de .ts direkt op dvd branden... met een elke dvd_burner proggie of standaard windows hulpmiddelen

Maar wil je het met een ander apparaat afspelen, dan is belangrijk wat dat ander apparaat KAN afspelen?

kan het direkt .ts afspelen dan enkel branden

moet je een echte DVDspeler voeden met die dvdschijf dan is het formaat belangrijk etc etc.

de bestanden gemarkeerd in bijgaande afbeelding zijn voor niet sat-receivers onbelangrijk.

ciao

La Solitudine

Laura Pausini

Geplaatst:

Ik denk eraan om het met een dvdspeler af te spelen...

Mijn DVDR Philips moet vervangen worden, en als het opnemen/op dvd zetten met de sat rec goed meevalt zal het een gewone dvd speler worden met HDMI aansluiting...

De goedkoopste zal volstaan want in de moderne elektronika heb je toch maar een levensduur van 24mndn, eens uit waarborg en defekt=>kliko

Ik heb ook een file van 5.560Mb, heb je enig idee hoe dat op een dvd moet geperst worden(4.7GB)???

Geplaatst:

oh nu komt vraag op vraag...

nu ja dat mag, maar welke moet ik eerst beantwoorden?

TSDOCTOR is er om je .ts te contorleren en reinigen

daarna is meestal de grootte van het bestand al gedecimeerd.

een dvdspeler, oude simpel klasse (goedkoop) leest het standaad dvd formaat VOB

dat is dan >tstovob< proggie zoeken (ts to vob)

ook in sat4all zijn dergelijke al besproken zie subforum http://www.sat4all.com/forums/forum/48-mkv-iso-divx-xvid-avi/

misschien heb je zelfs een dvdspeler die mpeg2 speelt met meerdere audio kanalen en of subtitles (ondertitels)

en met een beetje geluk speelt ie gewoon je origineel .ts

daar de codecs daarvoor immers veel meer verspreid werden dan we terloops hebben meegekregen als info.

ciao

La Solitudine

Laura Pausini

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...