Ga naar inhoud


Afspeellijst volgorde op alfabetisch?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Als ik de afspeellijst van de opgenomen bestanden open dan staat daarin de volgorde op datum - tijd.

Normaliter is dit uiteraard ook prima maar in dezelfde afspeellijst staan ook o.a. mijn zelfgemaakte video's.

De bestandsnamen van deze video's beginnen met Jaar - Maand waardoor deze bij weergave in alfabetische voldorde correct worden weergegeven.

Doordat de video's allemaal verschillende mutatiedata hebben worden deze nu door elkaar weergegeven.

 

Mijn vraag, is er een mogelijkheid om de afspeellijst alfabetisch weer te geven of kan ik een andere Media Player hiervoor gebruiken?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


EMC had ik vorige week al gedownload maar had er problemen met het afspelen van ISO bestanden. Dit hier op het forum gemeld (zie http://www.sat4all.c...ie-center-v201/).

 

Op dit moment is het afspelen van ISO niet meer aan de orde want ik heb de betreffende (ISO) DVD's naar een ander formaat omgezet, dus wat dat betreft zou ik EMC kunnen gebruiken.

 

Ik wil eigenlijk niet extra's sorteren maar hoofdzakelijk sorteren op alfabet en niet zoals het nu standaard gebeurd op datum - tijd.

Stel ik heb 2 files met de volgende namen en datum:

 

AAAAAA 20-11-2011

 

BBBBBB 01-12-2011

 

In de afspeellijst verschijnt het bestand BBBBBB boven aan de lijst geplaatst omdat de jongste datum eerst weergegeven wordt.

Ik zou nu graag willen dat het bestand AAAAAA boven aan de lijst komt te staan, dus in alfabetische volgorde.

Kan dit dan wel met EMC?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

EMC had ik vorige week al gedownload maar had er problemen met het afspelen van ISO bestanden. Dit hier op het forum gemeld (zie http://www.sat4all.c...ie-center-v201/).

 

Op dit moment is het afspelen van ISO niet meer aan de orde want ik heb de betreffende (ISO) DVD's naar een ander formaat omgezet, dus wat dat betreft zou ik EMC kunnen gebruiken.

 

Ik wil eigenlijk niet extra's sorteren maar hoofdzakelijk sorteren op alfabet en niet zoals het nu standaard gebeurd op datum - tijd.

Stel ik heb 2 files met de volgende namen en datum:

 

AAAAAA 20-11-2011

 

BBBBBB 01-12-2011

 

In de afspeellijst verschijnt het bestand BBBBBB boven aan de lijst geplaatst omdat de jongste datum eerst weergegeven wordt.

Ik zou nu graag willen dat het bestand AAAAAA boven aan de lijst komt te staan, dus in alfabetische volgorde.

Kan dit dan wel met EMC?

sorry begrijp het niet, noch de link nog de relevantie met dvdplayer (of heeft dvdplayer een bug in Pli? )

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...dat zal ik je uitleggen.

 

De link naar mijn bericht geef ik zodat je kunt zien dat ik jouw hierboven gegeven advies om eventueel EMC te gebruiken al eerder had opgevolgd.

 

Verder heb ik het niet expliciet over de DVD Player van OpenPLi maar over het gebruik van het programma welke opent als je op de knop AFSPEELLIJST van de AB toetst.

Of dit nu de DVD Player is weet ik niet.

 

Mijn simpele vraag is, kan ik de files in de afspeelijst alfabetisch sorteren?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

EMC is in Openpli niet nodig, in de afspeellijst op menu/instellingen/sorteren en dan met links//rechts toets de mogelijkheid kiezen die je wenst

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik weet niet welke image je hebt draaien, maar als ik in pli op de bekijk opname toets druk en de lijst verschijnt, en ik druk nog eens op menu, dan krijg ik een menu zoals is bijgevoegd in het screenshot. De eerste optie is sort, daar kan je kiezen voor alphabetical. Da's volgens mij wat je wil.

screenshot.jpg

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook OpenPLi en inderdaad, dat was het wat ik zocht.

Ik had wel al op Menu geklikt maar dan kreeg ik een ander beeld.

Nu zag ik pas dat daar onderin ook nog een optie Instellingen stond, toen ik daarop klikte zag ik de optie sorteren.

Mijn dank voor de hulp.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om iso's af te spelen moet je de dvd player installeren (Te vinden menu => applicaties => groen knop => systeemplugins)

Na installatie verschijnt dvd player op de eerste pagina als je op de menu knop drukt.

Selecteer op de hdd de gewenste iso en kijken maar.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...