Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Op 4 dec. heb ik CD gebeld om aan te geven dat ik eredivisielive 2 en Oranjetv niet meer op mijn Topfield kon ontvangen. Nu, dat probleem was bekend en ze zouden mij een nieuwe ci module toezenden en dan kon ik mijn oude module terugzenden.

Aangezien ik vorige week nog geen nieuwe had ontvangen, nog maar eens met CD gebeld. Ja, er zat een weekend tussen en zo. Inmiddels is het 13 dec. en nog niets binnengekregen.

Zijn er nog meer leden die een nieuwe module werd toegezegd en hoe lang duurde het, voordat ze de nieuwe module met de bode bezorgd kregen? Vandaag nog maar eens een emailtje naar CD gestuurd.

aangepast door Gerard 76
onderwerptitel aangepast

Geplaatst:

Kan je wat details geven over je oude module?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

vreemd, zover ik weet moeten alle modules van c+ werken. Wel is er een type dat geupdate kan / moet worden.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Ik heb al een nieuwe CI module ontvangen. Eredivisie Live 2 werkt ook niet op deze nieuwe module.

Dit bij Canal Digitaal gemeld. Ze sturen me opnieuw een nieuwe CI module.

Afwachten maar..........

Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI

Mini USB DVB-T Stick

Geplaatst:

Ik vermoed dat er wat anders aan de hand is.

Heb je beeld op Eurosport, Travel HD, History HD? Dit zijn nl ook zenders die in DVB-S2/8PSK worden uitgezonden en vereisen een groetere C/N. Aka grotere schotel/perfect uitgerichte schotel

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Er zijn CI modules van CD die niet werken in combinatie met bepaalde ontvangers en ontvangst van inderdaad Oranje TV en TCm/Cartoon netwerk. Het is aan de module zelf niet te zien of deze goed is, de typenummers en firmware is (lijkt) identiek. Als je CD belt hierover en je hebt zo'n ontvanger en de beschreven problemen dan sturen ze een nieuwe CI op die ze zelf hebben getest. De oude moet terug. Ik heb het ook gehad en een op het oog identieke CI module gekregen die wel werkt. Het heeft niets te maken met de afstelling van de schotel.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:

Op 13 dec. nog maar eens een emailtje gestuurd naar CD betreffende het omwisselen van de ci-module. 14 dec. ontving ik het volgende antwoord:

"Het duurt inderdaad wat langer voordat u de ci-module toegestuurd krijgt. Dit komt omdat dit probleem bijna iedereen getroffen heeft

bij canaaldigitaal die gebruik maken van een ci-module" einde citaat.

Kanttekening: We hebben alsnog aangevraagd deze met spoed op te sturen.

Afwachten maar weer. Waarschijnlijk zijn ze bij de levering van de ci-module afhankelijk van derden.

Geplaatst:

Je zou hem nu toch wel binnen moeten hebben. Ik heb 13 december gebeld met dezelfde klacht. CD meldde dat ik een nieuwe module moest krijgen, maar dat ik eerst gebeld zou worden door iemand van de technische afdeling die nog wat controle-vragen zou stellen om te controleren of de diagnose juist was. 15 december werd ik inderdaad gebeld en de mededeling was dat ze een module zouden opsturen. Vandaag, 22 december, heb ik de nieuwe module ontvangen.... (En zo op het eerste gezicht, zijn mijn problemen opgelost!). Het heeft bij mij bijelkaar dus 9 dagen geduurd. Dat vind ik best acceptabel wanneer een bedrijf "overvallen" wordt door zo'n probleem. Het moet je maar lukken om op zo'n korte termijn zoveel modules te krijgen.

Ik hoop dat je hem snel krijgt!

Groeten,

Tijmen

VU+ Ultimo (2xDVB-S2, OpenPli, OSCAM, 1,5TB HDD)

Geplaatst:

Vandaag nog maar eens een email naar CD gestuurd. Heb nu het idee dat ze me echt aan het lijntje houden. Het wordt nu toch onacceptabel dat ze klanten zo behandelen. Wacht nu maar weer op hun reactie, c.q. smoesjes.

Geplaatst:

Vandaag nog maar eens een email naar CD gestuurd. Heb nu het idee dat ze me echt aan het lijntje houden. Het wordt nu toch onacceptabel dat ze klanten zo behandelen. Wacht nu maar weer op hun reactie, c.q. smoesjes.

?? Aan het lijntje houden doen ze daar niet volgens mij.

Mogelijk hebben ze er weer te veel weggegeven en moet het weer eerst worden geëvalueerd.

Geplaatst:

Ik heb ook al enige tijd moeten wachten op een nieuwe CI-module.

Ik heb die vandaag (23 december) ontvangen, maar helaas ook deze "nieuwe" werkt niet.

Dat wordt dus weer bellen, maar vanwege Kerst en zo wordt dat dus dinsdag a.s. en dan zijn we weer een aantal dagen verder.

Inverto IDL 5650S Scena 5m - Technisat Multytenne 45 Twin

Geplaatst:

Ik had dezelfde problemen met de Inverto Scena5. Nieuwe CI-module van Canal Digitaal ontvangen. Na een software update via de schotel en een nieuwe software versie nr 1.76 tbv de Inverto Scena 5 deed alles het weer. Na het installeren van de nieuwe software kreeg ik op de oude en nieuwe CI module weer beeld. Het is volgens mij een softwarematige fout in de Scena. Heb je voor de Inverto Scena 5M de softwareversie 1.74 ? Deze is beschikbaar op de site van de importeur.

Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI

Mini USB DVB-T Stick

Geplaatst:

Ik had inderdaad versie 1.74. Ik heb het nu geupdate naar versie 1.76.

En inderdaad alles blijkt nu te werken.

Wat frappant is, is dat deze versie van augustus 2011 blijkt te zijn.

We zijn dus dus pakweg 3 maanden hier niet van op de hoogte gebracht en toen dit probleem zich in november voordeed, zijn ze niet direct met die update van augustus 2011 gekomen.

Als het inderdaad een software-probleem blijkt te zijn, dan zijn we een lange tijd aan het lijntje gehouden.

Wat heeft Inverto dan voor belang om ons niet van deze update 1.76 op de hoogte te stellen ??????????

Inverto IDL 5650S Scena 5m - Technisat Multytenne 45 Twin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen