Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb 3 kaarten en die staan op 4/11 werkt perfect.

ik zie dat een hele hoop mensen LB op 100 hebben staan als ik het goed heb gelezen dan kun je tot max 500 gaan zitten voor je locals en je proxies dus naar beneden halen met 500 heb je de snelste response tijn volgend de tabel.

Werk je met servies gebruik dan niet de Global LB settings laat die netjes op 0 staan ook als je meerder kaarten hebt met verschillende pakketen gaat dat niet werken.

ik merk wel dat de IRD2 kaartjes een stuk sneller zijn waar mijn smargo tussen de 250 en 300 ms aan de slag gaat blijven de IRD2 kaartjes tussen de 100 en 150.

Ik gebruik op de boxen liever Newcamd en geef alleen de caid door die nodig is om hem in de server als local te laten zien.

Ik heb nu de Boel draaien met 6 kaarten waarbij ik geen volle kaarten heb maar dat scherm ik af met de services.

Ik kan op 3 boxen allemaal DVB-C en DVB-S alles bekijken zonder problemen. Ik gebruik de DVBapi niet ik draai oscam_ccam op mijn boxen waarbij OSCAM voor de N-lijnen en CCcam als client. Alles wordt op 1 centrale server verzameld en vanaf daar netjes naar de DM boxen verstuurd.

Ow ja en blijf liever van de 1,20 unstable af pak de 1.10rc bespaart je een hoop ellende 1,20 e=is erg onvoorspelbaar en kan rustig kpappen zonder dat je het in de gaten hebt.

met caches heb ik ECM's van 50ms dat is best netjes ;)

Mochten je nog wat te vragen hebben stuur me dan even een PM.

Groten en veel suc6 met je Oscam, nu hij compleet is wil ik eigelijk niets anders meer dan deze opstellingen OSCAM WAY-2-GO.

Hemant

grotjes en suc6 met je config.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

• Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

@Mega

[reader]

label = mijn_lokale_kaart

protocol = smartreader

device = xxxx:000 (kijk even met scan usb)

caid = 0100

detect = cd

mhz = 600

cardmhz = 357

ident = 0100:00006A

group = 1

emmcache = 1,3,10

lb_weight = 500

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 11

zo zou hij moeten draaien

suc6

Geplaatst:

@Mega

[reader]

label = mijn_lokale_kaart

protocol = smartreader

device = xxxx:000 (kijk even met scan usb)

caid = 0100

detect = cd

mhz = 600

cardmhz = 357

ident = 0100:00006A

group = 1

emmcache = 1,3,10

lb_weight = 500

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 11

zo zou hij moeten draaien

suc6

2 vraagjes, waarom toch loadbalance. Eerder had je toch vermeld dat dit juist verstorend werkt. Maar indien jouw bevindingen gunstig zijn, welke loadbalance draai je nu ?

2e vraag, hoe werk je met cooldown ? Ik heb het aanstaan tussen drie kaarten maar concludeer dat de cooldown aan/uit gelijktijdig plaatsvindt bij de 3 kaartlezers. Hoe kan ik dit "uit elkaar" trekken ? ofwel verschoven laten plaatsvinden ?

Geplaatst:

2 vraagjes, waarom toch loadbalance. Eerder had je toch vermeld dat dit juist verstorend werkt. Maar indien jouw bevindingen gunstig zijn, welke loadbalance draai je nu ?

2e vraag, hoe werk je met cooldown ? Ik heb het aanstaan tussen drie kaarten maar concludeer dat de cooldown aan/uit gelijktijdig plaatsvindt bij de 3 kaartlezers. Hoe kan ik dit "uit elkaar" trekken ? ofwel verschoven laten plaatsvinden ?

lb_weight = 500 is anders als geheel loadbalance.

Hiermee kan je instellen dat faken dat een kaartje sneller is. Voordeel is dat hij eerst op deze kaart een aanvraag doet voor de zender en daarna op de volgende kaart.

De basis is, wie eerst reageert. Met lb_weight = 500 lijkt hij op papier sneller en zal hij dus worden gebruikt.

Geplaatst: (aangepast)

lb_weight = 500 is anders als geheel loadbalance.

Hiermee kan je instellen dat faken dat een kaartje sneller is. Voordeel is dat hij eerst op deze kaart een aanvraag doet voor de zender en daarna op de volgende kaart.

De basis is, wie eerst reageert. Met lb_weight = 500 lijkt hij op papier sneller en zal hij dus worden gebruikt.

Met andere woorden loadbalance uit (0) en enkel lb_weight = 500 (aan) ?

Weet je ook hoe cooldown in z'n timing verschillend kan starten bij 3 kaarten ?

aangepast door Toppers
Geplaatst:

inderdaad, dit is de korreke setting als je de loadbalance wil aktiverent !...

... met lb_weight = ... geef je vervolgens per reader aan met welke snelheidsverhouding de inkomende kaartjes gelezen worden, met als default waarde 100 (normale leessnelheid). Vul je bv 500 in dan wordt de inkomende ECM 5-maal sneller, 1000 = 10-maal sneller en daarentegen 50 is 2x trager !!!

;)

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Geplaatst:

inderdaad de LB op de kaart is meer een prio 500 is het hoogst.

de LB in de config op 0 houden dat is namelijk niet handig als je services gebruikt zijn allebei loadbalance maar hebben een totaaal verschillende functie.

De cooldown gebruik ik niet maar die kun je per kaart verschillend instellen met 4/11 heb ik altijd beeld.

hoe komen jullie toch aan 1000?

500 is volgens tabel toch echt het hoogst:

http://streamboard.gmc.to/wiki/OSCam/en/Loadbalancing

Geplaatst:

dat je kaarten tegelijkertijd een cooldown ingaan komt omdat alle sids tegelijk zijn vergeven

werk je met services? zo ja dan stel je per kaart de services in zul je zien dat de ene kaart meer gevaargt zal worden dan de ander en dan kun je ook beter je cache gebuiken.

hemant

Geplaatst:

probeer controle te krijgen over je kaarten door met de services te spelen.

dit geld alleen voor C+ en TVV voorde overige heb je nog geen 4/11 limit

groeten

hemant

Geplaatst:

1.) inderdaad de LB op de kaart is meer een prio 500 is het hoogst.

2.) de LB in de config op 0 houden dat is namelijk niet handig als je services gebruikt zijn allebei loadbalance maar hebben een totaaal verschillende functie.

3.) De cooldown gebruik ik niet maar die kun je per kaart verschillend instellen met 4/11 heb ik altijd beeld.

1.) Je bedoelt lb_weight = 500 bij de kaartlezers ?

2.) In oscam.config LB op 0, dus loadbalance = 0 ?

3.) En tot slot: ?????

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 11

# cooldown = 50,120

Klopt dit, dank voor je reactie(s)

Geplaatst:

lb_weight = 500 zet je bij voorkeur alleen op je locals. Proxies geef je dan als waarde 100 of meer, maar nooit 500. Door de waarde 500 zal je local altijd sneller zijjn voor Oscam dan een externe reader met dezelfde caid's.

als je de loadbalancer op 0 zet doet hij niets en gaan alle aanvragen naar alle locals en proxies tegelijk.

Met de loadfbalancer op 1 zal voor elke zender een test worden gedaan met 5 ecm reply's. De reader die na die 5 ecm's de snelste reply geeft zal antwoorden. Dit blijft die reader doen zolang het antwoord sneller is dan 800ms. Pas na 500 ecm's zal er weer een herschikking plaatsvinden tenzij je die waardes anders instelt.

Voor de mensen die duits kennen... ik heb een hoop gehad aan de informatie op zebradem (google: zebradem loadbalancer)

Op dit moment heb ik de loadbalancer op 10 staan (alleen loggen) omdat er te vaak kanelen ten onrechte op 'not found' werden gezet waardoor een kanaal gedurende een kwartier niet meer te raadplegen was.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...