Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

bedankt ga er vanavond mee aan de slag. Ik heb nog wel een paar anderen vragen, als ik zo vrij mag zijn.

1) Ik zie bij sommigen de volgende instellingen staan:

mhz = 600

cardmhz = 357

Zijn deze instellingen echt nodig? en waarvoor dienen ze precies?

2) Wat is de beste oscam versie die er nu beschikbaar is? Ik draai nu met de versie 6035.

3) Wat hebben de cccam versie die je configureert in oscam voor een nut. M.a.w. is er nog verschil tussen 2.1.3., 2.1.4 of 2.2.1. Of maakt dit niks uit en is het alleen bedoeld voor versie informatie voor de clients.

m. vr. gr.

Humaxxx

Op vraag 1 terug te komen, dat is de snelheid waar je kaart op draait ( dat is voor iedere kaart weer anders Seca NDS of wat dan ook), ze hebben zeker nut ja , dus die moet je goed invoeren

op vraag 2 terug te komen, dat is moeilijk te zeggen , klik deze link LINK , daar worden de Oscam versies met zeer veel regalmaat geupdate en nieuwste versies neer gezet, ik draai nu Ubunto en ik draai daar oscam-svn6082-i386-pc-linux-webif-ssl-libusb-Distribution, maar let op dit is voor Ubuntu 32 bit versie . die me goed bevalt.

Op vraag 3 terug te komen, ik denk niet dat dat niet zoveel voor je uitmaakt, kijk als je binnenhuis shared in ieder geval niet , vaak mensen die ook buiten huis sharen gebruiken versie 2.011 geeft 1 reshare extra (dat is een bug) en versie 2.13 heeft het voordeel als je met Nline werkt als je er 256 achter zet dat die de kaart als local ziet , vanaf versie 2.14 is dit verholpen

aangepast door greevels

• Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hallo,

Die kaart snelheden horen dus ook bij een seca 3 kaart van canaldigitaal NL. Als dat zo is zal ik ze erbij zetten!

Ik zit ff te kijken bij de de link die je gegeven heb, maar welke moet ik nu precies hebben als ik met dreambox 8000 op GP3 draai. Er staan zoveel mappen op die site

Alvast bedankt

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Binnenkort ook eens een overstap proberen naar Oscam.

Misschien een domme vraag; als je die limiet voor aantal gelijktijdige zenders op 3 zet, is dit dan alleen op het apparaat met de kaart?

Of ook op de client, dus de slaapkamerbox meegeteld...dus, als de vrouw boven kijkt, beneden nog 2 over.

Werkt het zo?

Tot op heden is volgens mij nog niet bewezen dat ratelimitecm = 4 goed werkt onder Oscam, maar je kan groupen aanmaken in Oscam en je kan het aan readers toevoegen maar als je het onder readers zet is het gewoon voor elke share binnenshuis / buitenhuis die gebruik maakt van die reader (maar nogmaals tot op heden is niet bewezen dat dat werkt binnen Oscam die ratelimitecm op 4 te zetten ), je kan ook sids restriction geven op reader/group dat heeft ook weer zo zijn voor/ en nadelen , maar daarvoor zou je je wat dieper in Oscam moeten verdiepen en de logica erachter moeten begrijpen is heel simpel als je je er even in verdiept

aangepast door greevels

Hallo,

Die kaart snelheden horen dus ook bij een seca 3 kaart van canaldigitaal NL. Als dat zo is zal ik ze erbij zetten!

Ik zit ff te kijken bij de de link die je gegeven heb, maar welke moet ik nu precies hebben als ik met dreambox 8000 op GP3 draai. Er staan zoveel mappen op die site

Alvast bedankt

Sorry weet ik ook niet ik draai Ubuntu 10.04 niet moet je even Googelen he aangepast door greevels
Geplaatst:

nog meer van die verbijsterende uitspraken en ik knal de hele CDS kaarten uit het venster

of lees nooit meer dit soort berichten, waar je helemaal simpel wordt van geadviseerde "tegenacties"

tegen wie?

- CDS doet lelijk (nog niet gemerkt op receiver)

- oplossingen worden geboden door leden die echter geen oplossingen zullen zijn (zoals een ???zakelijke smartcard???, handel aha HAHAHA)

wat een hoop onduidelijke info

geen uitleg, geen plan, geen aanpak, geen oplossing

gewoon een zakelijke smartcard aanschaffen , toch ?

en hoezo en wat kost dat en wat kunnen we ermee en garandeer jij na aanschaf de werking (neen wellicht niet)

je zult wel gek zijn een CDS kaart in je receiver te steken.

je hebt er enkel ellende mee

ciao ;)

True North

Rebekka Bakken

Hoi

wat me wel opvalt is als ik Oscam een dag gedraait heb (Ubuntu 10.04 en twee smargo's) en ik connect met een gewone c lijn vanaf mijn eigen server naar mijn slaapkamer heen dat de ecm tijden flink opgelopen zijn in 24 uur , naar wel een 1500 en meer terwijl ze bij mijn n lijn vrij normaal blijven , als ik de server dan reboot dan zijn ze weer laag rond de 350 a 400

is dat normaal voor Oscam na 1 dag draaien ? heeft die dagelijkse reboot nodig ? of staan er dan instellingen niet goed , en zoja welke dan ?

Ik weet dat ik ook een N lijn kan doen maar dat met die c lijn moet toch ook laag kunnen blijven blijven ?

aangepast door greevels
Geplaatst:

Heb er al meer over gelezen dat oscam issues heeft met linux installaties op pc's.

Cronjob aanmaken die oscam daemon eens per 24 uur herstart op een voor jou gunstig tijdstip.

Dat is the problem ik heb er twee smargo's aanhangen die rebooten de server dan niet goed , die moet je dan loskoppelen

maar heeft dat met seca te maken of meer met oscam zelf dat die ecm tijden zo hoog oplopen ?

Geplaatst:

Met linux op pc platform. Op een box draait het wel ok.

Heb me er niet zoveel in verdiept omdat ik zelf geen oscam op een pc platform heb draaien maar veel bugtickets gezien van users die dat wel deden en die beschreven

ook oplopende ecm tijden.

kan ik ook alleen een cronjob maken dat die elke 24 uur alleen oscam alleen restart ? en iets met loabbalance van de readers doen ? en is hiermee the problem dan solved ?

Jij zegt een ouwe dm met twee readers erin die vanaf je ubuntu pc laten corroesponderen met elkaar en dan heb je dat probleem niet ipv de smargo's die rechtstreeks aan je ubuntu server hangen ?

aangepast door greevels

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...