Ga naar inhoud


Zappbox HD (DVB-S2 & DVB-C)


FreeMan

Aanbevolen berichten

ZappBox HD-Kabel-ontvanger met sharing mogelijkheden. voor ziggo, caiway en delta (leest ziggo, caiway en delta smartcards)

 

 

dit is de nieuwe zappbox HD. Deze ontvanger wordt gekenmerkt door 't volgende:

  • taal menu = nederlands, engels, duits, arabisch, pools, frans, spaans, grieks, etc.
  • fast scan mogelijkheden
  • scan op provider id
  • netwerk mogelijkheden
  • ingebouwde kaartlezer-->leest alle ziggo-, upc-,caiway- en deltakaarten (Conax,Irdeto,Viacces,Seca,Cryptoworks)
  • update firmware is via netwerk of usb
  • inlezen config files = via usb
  • uploaden/downloaden zenderlijsten = via netwerk of usb
  • sharing via cccam, newcamd, of mgCamd
  • HD,CI
  • Annex A/B/C, hoge gevoeligheid zapt snel,
  • geen reboot problemen die veroorzaakt worden door cccam, mgcamd of newcamd

Zap, Just for Fun!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

dit is de patch voor de zappbox q5

  1. zorg ervoor dat de ontvanger verbonden is op je netwerk. controleer dit door onder menu, instellingen, netwerkinstellingen te kijken.
  2. pak de bijlgage patch.rar uit in een folder. klik op patchserver.bat om de patch te runnen vanuit je pc.
  3. zorg ervoor dat de ontvanger verbonden is op je netwerk
  4. ga in de ontvanger naar menu, instellingen, softwareupgrade, en ga op netwerk staan.
  5. voer nu met de afstandbediening “785926” om de patch te starten. (doe dit in een vloeiende beweging. als je het te langzaam doet, dan start het niet op)
  6. de upgrade duurt dan 3-5 sec. als deze niet opstart, dan krijg je de opmerking “fail” te zien.
  7. controleer nu of de ontvanger uit en aangaat met de afstandbediening.

patch (1).rar

Zap, Just for Fun!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is gewoon een simpele closed source receiver met standaard firmware met wat extra mogelijkheden.

 

Er draait geen cccam op, maar hooguit een soort cccam compatible client. Niet bijzonders dus.

 

Beter even doorsparen en een echte open source enigma2 box kopen zoals de VU+ Uno bijvoorbeeld. Dan blijft het ook werken als de verkoop (en daarmee ook de ondersteuning) in China stopt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is de patch voor de zappbox q5

  1. zorg ervoor dat de ontvanger verbonden is op je netwerk. controleer dit door onder menu, instellingen, netwerkinstellingen te kijken.
  2. pak de bijlgage patch.rar uit in een folder. klik op patchserver.bat om de patch te runnen vanuit je pc.
  3. zorg ervoor dat de ontvanger verbonden is op je netwerk
  4. ga in de ontvanger naar menu, instellingen, softwareupgrade, en ga op netwerk staan.
  5. voer nu met de afstandbediening “785926” om de patch te starten. (doe dit in een vloeiende beweging. als je het te langzaam doet, dan start het niet op)
  6. de upgrade duurt dan 3-5 sec. als deze niet opstart, dan krijg je de opmerking “fail” te zien.
  7. controleer nu of de ontvanger uit en aangaat met de afstandbediening.

 

 

Wat doet deze patch precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Uiterlijk van de box is zelfde als openbox s10, alleen die bevat een andere chip. Alleen uiterlijk komt overeen.

 

Box zelf heeft cccam client, 2.1.1.

 

Is aardig beperkt in zijn doen. Heb via internet niet veel kunnen vinden. Geen officiële site of dergelijke.

Heb wel updates kunnen vinden. Tot nieuwste geupdate en toen zenders gescanned. Met de nit scanner krijg je in multikabel gebied maar een paar zenders, omdat hij verkeerde nit pakt. Je kan geen alternatieve (8888) invullen. Waardoor je dus veel zenders mist, en niet op volgorde.

 

Omdat de source closed is. En maar weinig geintresseerd zijn in de box, raadt ik hem af.

 

Bovendien was er voor mij het probleem dan Eredivisie live zenders het niet deden op deze box. De rest opende snel. Afstandsbediening is trouwens foeilelijk.

 

Zoals ik al zei is er ook de openbox s10 die hetzelfde uit ziet. Die heeft een andere processor, de orton x403p heeft diezelfde chip en is in kabel versie beschikbaar.

Laatste nadeel... geen geluid over hdmi uitgang! Dient via witte en rode tulp te gaan.

aangepast door DoeEensGek
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste lui,

 

ik vind het leuk om te lezen dat ook anderen met deze ontvanger aan de gang zijn gegaan.

Ik ben in de eerste instantie gecharmeerd van deze ontvanger door zijn eenvoud. dit is voor een echte hobbyist natuurlijk een beperking.

Ik denk dat deze ontvanger zeer geschikt is voor mensen die alleen tv willen kijken en niet aan zo'n box willen prutsen.

daar hebben we al genoeg goede hobbyboxen voor. denk hierbij aan de dreambox, azbox, VU etc.

 

ik heb er nu 2 draaien in combinatie met een dreambox. de dreambox is mijn homeserver en ik deel mijn ziggokaart naar mijn andere 2 ontvangers. de cccam sharing geeft geen enkel probleem. ik kan helaas niks zeggen over extern sharing, omdat ik dit niet getest heb.

 

ik had in 't begin problemen met Ed Live, die niet goed door kwam. ik heb onlangs de nieuwe update geinstalleerd en alles werkt weer.

Ook is de frequentielijst of cables.xml te wijzigen en met behulp van de channeleditor in de box te plaatsen.

 

een vriend van mij woont in de ziggo regio 9001 en heeft ook zo'n box gekocht. hij vertelde me dat hij met zijn box op bep. zenders met teletext problemen heeft.

de leverancier heeft hem laten weten dat ze het gaan oplossen. ik ben benieuwd.

ik woon zelf in de ziggo regio 1111 en alles werkt bij mij zoals het hoort :-)

 

Indien iemand vragen heeft m.b.t de box, dan help ik jullie graag verder. tenminste voor zover ik kan

 

in de bijlage heb ik wel de q5_tools.exe toegevoegd voor de geintresseerden

Q5_Tools.zip

Zap, Just for Fun!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Had je toevallig ook problemen met Sport1 Live HD e.d. en betroffen de problemen met EDL Live de HD zender i.s.m. met een oranje Ziggo kaartje?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...