Ga naar inhoud


2 tv vlaanderen kaarten in 1 vu+ duo


Tuneboy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Met de recente beperkingen die men oplegt van M7 group wou ik even vragen of het mogelijk is 2 kaarten van tv vlaanderen samen te laten werken in 1 vu+ duo.

Op mijn hoofdkaart heb ik Basic+ en op mijn 2de kaartje heb ik gewoon Basic.

Wanneer ik beide kaarten in mijn vu+ duo stop gebruikt mijn vu+ duo alleen maar de hoofdkaart waardoor ik dus max 4 streams kan openen. Hoe stel ik mijn vu+ duo in zodat hij ook die 2de kaart gaat gebruiken om zo nog eens 4 streams te openen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met oscam schijn je loadbalancing in te kunnen stellen. Ik ben geen kenner, dus hoe dit precies werkt, kan ik je niet vertellen, maar als je de configuraties nakijkt en een beetje rondkijkt in de verschillende fora, zul je vast antwoorden kunnen vinden

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met oscam schijn je loadbalancing in te kunnen stellen. Ik ben geen kenner, dus hoe dit precies werkt, kan ik je niet vertellen, maar als je de configuraties nakijkt en een beetje rondkijkt in de verschillende fora, zul je vast antwoorden kunnen vinden

 

ook met CCcam zie configuratie uitleg:

"

#example 1: load balance requests for three identical cards

#

# LOADBALANCE : /dev/ttyS0 /dev/ttyS1 /dev/ttyS2

"

 

ciao

It's Over

Level42

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook met CCcam zie configuratie uitleg:

"

#example 1: load balance requests for three identical cards

#

# LOADBALANCE : /dev/ttyS0 /dev/ttyS1 /dev/ttyS2

"

 

ciao

 

Bedankt maar zoals ik al gelezen heb werkt die load balance voor geen meter met cccam. Oscam daarentegen zou dit wel doen.

 

Mischien een andere optie Als ik nu beide kaarten in de vu+ duo steek kan ik dan cccam (cccam.cfg?)zo instellen dat de vu+ duo ALLEENmijn hoofdkaart gebruikt en dat mijn 2de receiver op de kamer ALLEEN mijn 2de kaart gebruikt via interne sharing?

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je steekt 1 kaart in vu duo en de andere in een andere box, limiteer de chid van beide kaarten en opgelost :whistle:

 

Bedankt voor het antwoord maar het probleem is dat er denk ik een slecht contact zit in de cardreader van mijn 2de toestel (Is gevallen door mijn dochter) waardoor ik genoodzaakt ben van beide kaarten in mijn vu+ duo te steken en zo een lan share te maken naar mijn 2de toestel. Anders zou ik het zo wel gedaan hebben zoals je zei SatMann gewoon in elk toestel een kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een mogelijkheid om te zeggen van kijk mijn VU+ duo gebruikt enkel mijn bovenste kaartje ( /dev/sci1 ) en dat mijn box boven enkel mijn 2de kaartje ( /dev/sci0 ) gebruikt?

Aangezien beide kaarten dezelfde CAID/ident hebben kan ik toch onmogelijk 1 van die CAID uitsluiten in de F regel want dan gaat geen enkele kaart meer werken. Is mijn redenering juist?

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenvoudigste oplossing de 2e kaart in de 2e ontvanger stoppen, hoef je niets te configureren?

 

 

Bedankt maar zoals ik al gelezen heb werkt die load balance voor geen meter met cccam. Oscam daarentegen zou dit wel doen.

 

Mischien een andere optie Als ik nu beide kaarten in de vu+ duo steek kan ik dan cccam (cccam.cfg?)zo instellen dat de vu+ duo ALLEENmijn hoofdkaart gebruikt en dat mijn 2de receiver op de kamer ALLEEN mijn 2de kaart gebruikt via interne sharing?

Bedankt

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenvoudigste oplossing de 2e kaart in de 2e ontvanger stoppen, hoef je niets te configureren?

 

Lees mijn vorige post die zegt dat ik met een slecht contact zit in mijn cardreader van mijn 2de box waardoor ik genoodzaakt ben om die niet meer te gebruiken.

Ik kan die box enkel via lan sharing aan de praat krijgen voor mijn betaalzenders

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou hetzelfde willen doen met 2 cd kaarten in CCcam.

Met oscam kan ik instellen welke sids naar welke kaartlezer gaat.

Dit werkt prima maar oscam moet ik ivm zwart beeld wel elke dag een keer of twee opstarten.

Kan ik in CCcam ook sids per kaartlezer toewijzen?

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...