Ga naar inhoud


Wel of niet nu al Oscam Plug-in gebruiken?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik lees al een paar dagen het hier in Nieuwsberichten lopende onderwerp CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing en het in OpenPLi lopende onderwerp Oscam ervaringen, vragen en antwoorden.

 

Als leek begrijp ik het een en andere wel maar inhoudelijk raak ik nu wel de draad kwijt.

Voor zo ver ik het nu kan beoordelen is het raadzaam om van de op mijn VU nu geïnstalleerde CCCam over te stappen naar Oscam om eventuele toekomstige problemen met de ontvangst van CD te omzeilen.

Hierbij een aantal vragen:

  • Als niet meer dan 3 zenders (2 opnemen en 1 kijken) tegelijkertijd actief zijn, is het dan ook noodzakelijk om over te stappen?

  • Zo ja, is het dan zinvol om het nu al te doen of nog even te wachten?

  • Zo ja, welke van de via de VU OpenPLi te downloaden Oscam Plug-ins zou je dan moet gebruiken, stable of unstable en welke versie?

  • Is (zijn) de Oscam Plug-in configuratie file(s) dan al ingevuld zodat de CD (HD) kanalen zonder aanpassing met de orange - witte SECA3 kaart ontvangen kunnen worden?

  • Zo niet, welke wijzigingen in de instellingen zijn er dan strikt noodzakelijk?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Jürgen,

 

Ik zal je proberen om zoveel mogelijk te antwoorden op jouw vragen.

Wat ik begrepen heb, is dat er een ingebouwde beveiliging in de Seca3 kaart zit die op afstand door M7 kan geactiveerd worden.

Zoals je ondertussen weet, is deze activatie reeds door Télésat en TVV gebeurd.

Standaard kan je hierdoor slechts max. 2 kanalen gelijktijdig bekijken (bvb. 1 opname + 1x kijken). M7 verandert dit op afstand naar 4.

Het is net die laatste aanpassing welke door CCcam niet kan geïnterpreteerd worden en oscam dus wel.

Afgelopen zaterdag heb ik de experimental oscam geïnstalleerd en hiermee kan ik je bevestigen dat ik geen problemen heb om 3 TVV programma's op te nemen en ondertussen nog naar 1 TVV programma te kijken. Zelf heb ik aan de Oscam configbestanden niets gewijzigd.

Hopelijk heb ik je hiermee wat kunnen helpen.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de cccam het echt niet kan vraag ik me af. Ik heb nog steeds data die twee maanden verder zijn. Vandaag bijvoorbeeld managenet op 14 februari en canaldigitaal op 12/02. En volgens de kenners is de update dan uitgevoerd. Zijn hier kenners die dit willen weerspreken? ;)

aangepast door Edwin024

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jürgen

Ik weet eet 't niet exact meer maar ik geloof wel dat ik de recentste had genomen.

Het kan zijn dat er ondertussen bij Pli terug al recentere versies worden aangeboden want m'n update dateert van afgelopen zaterdag.

Ik zou zeggen, probeer het gerust. Lukt het niet, dan kan je nog altijd terug naar CCcam.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dat heb je inderdaad.

Zo had ik het inderdaad ook begrepen.

Alleen nog één vraag.

 

Welke van de 2 beschikbare experimentele versies heb je gebruikt, de r4.1 of de r0?

 

ik gebruik de laatste experimentele versie en ik had na een seconde of 3 beeld, zonder configuraties te moeten aanpassen. Daarna heb ik iedere volgende zender binnen een seconde beeld. Ik heb 'm nog maar 3 dagen draaien en moet dus nog ervaren hoe oscam zich op de lange termijn gedraagt. Je kunt de CCcam gewoon geïnstalleerd houden, zodat je bij problemen direct terug kunt schakelen.

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een probleem met de installatie.

Als ik een van de 2 mogelijke experimentele versies wil installeren dan krijg ik tijdens de voortgang van de download de melding :

 

Collected errors:

* check_conflicts_for: the following packages

conflict with enigma-2-plugin-softcams-oscam-experimental-cs.

 

Kan ik de conflicterende package ergens verwijderen zodat ik de juiste plugin kan installeren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een probleem met de installatie.

Als ik een van de 2 mogelijke experimentele versies wil installeren dan krijg ik tijdens de voortgang van de download de melding :

 

Collected errors:

* check_conflicts_for: the following packages

conflict with enigma-2-plugin-softcams-oscam-experimental-cs.

 

Kan ik de conflicterende package ergens verwijderen zodat ik de juiste plugin kan installeren?

tuurlijk kan dat,

Instellingen applicaties verwijderen plugins aanklikken en dan wachten dan naar softcams gaan en selecteren wat je wilt verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

kan jij me eventueel helpen. Ik heb de versie 1.0 geinstalleerd. krijg dan tuxboks/config/oscam-stable. Heb settings aangepast. krijg geen beeld en geen log info (file blijft op nul bytes staan) maar gaat wel naar mijn kaart in sci0. Als ik de experimentele gebruik krijg ik niks onder config staan. Wat moet daar van directories staan?

kan ik mijn camslot gebruiken? wat zijn de beste settings voor de vuduo? graag wat help.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...