ericb Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Ik krijg deze week een VU+ Uno binnen. Mijn eerste Linux ontvanger. Dan komen dus ook de vragen: 1. Welk image ik het beste kan installeren is moeilijk te beantwoorden, maar wat zijn voor-, en nadelen van Openpli / Vix / Vti / Blackhole? 2. Welk image heeft cccam al aan boord voor gebruik van Canal Digitaal kaart? 3. Is het noodzakelijk FPGA te installeren? Zo ja, hoe? 4. Vanwege de hoge prijs wacht ik nog even met een interne HD. Wat heeft nu de voorkeur: ext. HD (zonder eigen voeding!) of een 16G usb stick? Eric Only those who know the secret can read a stream of bytes
Tonskidutch Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 (aangepast) ja mag er natuurlijk op installeren wat je zelf als prettigst image vindt. de VTI 4.0 is uit (allereerst net, voor Ultimo) dus weldra vanavond of morgen voor Uno. ciao en ja sorry, voor die FPGA dien je het van de fabrikant te downloaden en extra te installeren voordat je twijfels gaat krijgen ciao again 15 december 2011 aangepast door Tonskidutch La Solitudine Laura Pausini
Moderator wiz Geplaatst: 15 december 2011 Moderator Geplaatst: 15 december 2011 welkom. Vraag 1 is lastig te beantwoorden, en een kwestie van persoonlijke smaak welk image het beste is. Pli bijvoorbeeld heeft goeie ondertiteling, VTI heeft weer wat anders wat daar beter in is geregeld dan in pli, en zo ook voor blackhole. Vraag2, voor zover ik weet heeft geen van de images standaard cccam aan boord, maar de meesten ondersteunen wel het installeren van de softcam als plugin. Vraag3, dat hangt ervanaf. Het kan goed zijn dat de leverancier de fgpa update al heeft gedaan. Ik zou hem gewoon doen, dan weet je in ieder geval zeker dat het gebeurd is. vraag4, een interne disk. Overigens is het niet zo handig om meerdere vragen in een topic te gooien, voor je het weet ben je het overzicht kwijt. Ik kijk even aan hoe dit topic gaat verlopen, anders wordt deze alsnog gesplitst. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 er is er maar een. via softwarebeheer > softwareupdate La Solitudine Laura Pausini
gerwen Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 http://archive.vuplus.com/download/fpga/vuuno/4.2/ http://archive.vuplus.com/download/fpga/vuuno/4.4/ Dit zijn twee verschilende
Tonskidutch Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 (aangepast) klopt en wat staat erover geschreven? oké niet eerlijk en informatief van mij de laatste natuurlijk 4.4 ciao 15 december 2011 aangepast door Tonskidutch La Solitudine Laura Pausini
Tonskidutch Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 klopt en wat staat erover geschreven? oké niet eerlijk en informatief van mij de laatste natuurlijk 4.4 ciao La Solitudine Laura Pausini
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen