Uncle_K Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 In het Allesin1 pakket van CanaalDigitaal wordt internet aangeboden (via KPN) met een snelheid van 20 MB down en 1 MB up. Op mijn postcode wordt al jarenlang ADSL aangeboden met een maximale snelheid van 20MB. Vanwege mijn afstand tot de telefooncentrale is dit in de praktijk slechts 4MB. Maar sinds kort staat in de wijk een nieuwe VSDL-kast (via een glasvezel aangesloten op de telefooncentrale km's verderop). Nu kan ik ook abonnementen krijgen met 40MB. Ik zou dus graag willen weten of het internet van CanaalDigitaal via ADSL of via VDSL gaat. Gaat het echt om 20MB internet, of zal het in de praktijk 4MB zijn? Humax irci5400z,h.2.08, Hot emu 0.9m schotel+rotor
Tonskidutch Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 In het Allesin1 pakket van CanaalDigitaal wordt internet aangeboden (via KPN) met een snelheid van 20 MB down en 1 MB up. Op mijn postcode wordt al jarenlang ADSL aangeboden met een maximale snelheid van 20MB. Vanwege mijn afstand tot de telefooncentrale is dit in de praktijk slechts 4MB. Maar sinds kort staat in de wijk een nieuwe VSDL-kast (via een glasvezel aangesloten op de telefooncentrale km's verderop). Nu kan ik ook abonnementen krijgen met 40MB. Ik zou dus graag willen weten of het internet van CanaalDigitaal via ADSL of via VDSL gaat. Gaat het echt om 20MB internet, of zal het in de praktijk 4MB zijn? Heel belangrijke vraag... daar enkel tot aan het israpunt een complete update van de infrastructuur zoiets mogelijk maakt.... voorbeeld: ik had het top pakket van een provider na verhuizing kwam ik op het allerlaagste pakket uit mbt de verbinding dat vertellen ze je pas achteraf... vraag VOORAF aan hun of ze het garanderen. vdsl is sneller maar ook veel kritischer mbt de netlijn, en dan is de afstand naar centrale noch steeds de bottleneck. ciao Heart of Glass Blondie
DeBeek Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 In het Allesin1 pakket van CanaalDigitaal wordt internet aangeboden (via KPN) met een snelheid van 20 MB down en 1 MB up. Er wordt internet aangeboden tot 20 MB , dat kan ook 4 MB zijn als je ver van de centrale zit.. Ik zit bijna 600 mtr van de centrale en haal met telfort adsl 18.7 MB..
Uncle_K Geplaatst: 16 december 2011 Auteur Geplaatst: 16 december 2011 Er wordt internet aangeboden tot 20 MB , dat kan ook 4 MB zijn als je ver van de centrale zit.. Ik zit bijna 600 mtr van de centrale en haal met telfort adsl 18.7 MB.. TOT 20MB heb ik inderdaad ook gelezen. Ik ben bang dat de helpdesk niet weet wat de snelheid in het echt zal zijn. Zij zullen ook zeggen: "tot 20MB, afhankelijk van de afstand" Hoe weet ik vooraf op welke kast - ADSL of VDSL - ik aangesloten zal worden ? Humax irci5400z,h.2.08, Hot emu 0.9m schotel+rotor
Uncle_K Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Geplaatst: 18 december 2011 Welk modem wordt geleverd bij het CanaalDigitaal allesin1 ? Humax irci5400z,h.2.08, Hot emu 0.9m schotel+rotor
Fritsjof Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Misschien niet nuttig maar misschien wel: Ik heb sinds kort VDSL van Telfort (=eigendom KPN), 20mbit, EUR 17.50 per maand gedurende het eerste jaar (is een contract voor 12 maanden). Na dat jaar 24.95 per maand maar je zit er dus slechts 1 jaar aan vast dus je kunt altijd overstappen als het duurder wordt. Ik heb zelf een Zyxel modem gekregen en zit ongeveer 400 meter van de centrale af en haal 2.7 MB/s Mocht je een goede VDSL abo zoeken voor weinig, dan is Telfort misschien een optie.
Uncle_K Geplaatst: 10 januari 2012 Auteur Geplaatst: 10 januari 2012 Telfort lijkt mij inderdaad een goed alternatief. Dan weet ik zeker dat ik snel internet heb. Naar aanleiding van deze thread http://www.sat4all.com/forums/topic/319509-bitrate-canaldigitaal-vs-ziggo-kabel/ begin ik te twijfelen aan aan de HD-kwaliteit van CDS. Iemand ervaring met de beeldkwaliteit van IPTV van Telfort in vergelijking met de beeldkwaliteit van CDS? Humax irci5400z,h.2.08, Hot emu 0.9m schotel+rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen