charliemadrid Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 Gisteren 60 euros uitgegeven aan het her-uitrichten van de schotel door een vakman, alles leek goed,.maar s´avonds steeds signaal uitval op de transponders 12.187 mhz, 12.110 mhz met de daarop zittende zenders, ( Ned3 HD, Rtl7 HD, Europsport HD, enz,enz) Ik woon in Madrid,.heb 2 aparte schotels 80 cm voor de Astra 23 en Triax 70 voor de Astra 19. Op de voorgenoemde TP´s als ze het doen heb ik 100 % signaal met 87% kwaliteit en vallen dus zomaar steeds weg. Alle andere kanalen en TP´s doen het gewoon ( heel af en toe wat blokjes op Ned1 HD, maar goed),....... De man komt maandag terug,....iemand een tip,.??.....opnieuw uitrichten en als referentie de problemen TP´s nemen en de LNB daar op richten,....of hebben meer mensen dit probleem daar ik ook veel lees dat naar het schijnt CD steeds aan het "rommelen" is,....... Bij voorbaat dank voor een helpende suggestie of opmerking,... Charlie Madrid Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO
satencom Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 Waar je in ieder geval op moet letten dat de schotel geheel vrij ontvangst heeft dus geen bomen of stuiken die voor de schotel zitten . Wat type Diseqc switch gebruik je,en type ontvanger . Probeer het even zonder switch ,hoe het dan gaat Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Radenko@onsbrant Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 Beste Charlie, Inderdaad, bij A3 zijn Eurosport HD en History HD de moeilijkste zenders. Dit komt door de Viaccess codering in combinatie met de DVB-2s 8PSK uitzendtechniek. Je zegt dat je 100% signaal sterkte heb en 87 % kwaliteit. De signaal sterkte is in deze niet zo van belang dat is een technisch verhaal voor de electrische verbinding tussen LNB en ontvanger. Nu gaat het in eerste instantie om de kwaliteit bij alle zenders. Je zegt dat je gebruik maakt van 2 afzonderlijke schotel. Je noemt geen merknaam en wat voor LNB's gebruik je? Wil ik helemaal mee kunnen denken moet ik meer weten. Ook zeg je niet of je de Skew hebt ingesteld. Madrid ligt op -3.68 lengtegraad dit houd in dat de LNB voor A3, -21 gr moet zijn en voor A1, -18gr.... Dit houdt in als de LNB's zo staan dat de coax precies verticaal naar beneden gaat, dat de LNB het aantal naar links gedraaid moeten worden. Ik weet niet wat voor schotels je hebt als ze helemaal rond zijn, dan kun je de schotel als zodanig niet wijzigen. Zijn het betere schotels die hoger zijn als ze breed zijn dan moeten ook de schotels ongeveer 28gr naar het oosten gekanteld worden voor optimaal resultaat. Heb je nog betere schotels dan is er aan de schotel bevestiging zelfs een instelling om de skew in te stellen. Laat maar een horen hoe het ervoor staat. Succes er mee Radenko Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen