Ga naar inhoud

Kan niet inloggen op mijn ubuntu server

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heb hier een ubuntu server draaien maar kan niet meer inloggen er gebeurt nl het volgende :

staat xxxx login : vul ik hier mijn passwd in zie ik een letter en druk ik enter komt weer hetzelfde ?

En dit blijft zich maar herhalen passw is oke want als ik bv naar Drop root to shell ga om passwd te veranderen pakt ie em .

Snap er niks van iemand raad ??

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Lijkt mij dat je gewoon je gebruikersnaam moet invullen of je moet duidelijker zijn dat kan natuurlijk ook.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

In Ubuntu kan je standaard niet inloggen als root user. Je moet inloggen als normale user en dan met "sudo su -" naar de root user schakelen. Echter daar is normaal gesproken weinig tot geen reden toe...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

weet ik allemaal maar wat gebeurt als ik wil inloggen als user laat ik als voorbeeld hond zeggen ga ik dit typen zie ik de H staan meer niet .

1pm

Geplaatst:

Werkt je toetsenbord wel goed ? Er dient namelijk gewoon hond te komen staan.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Tja begin nu zelf ook eerlijk gezegd te twijfelen . maar als ik bv naar menu ga om mijn passw te veranderen werkt alles gewoon .

Is alleen als ik wil inloggen .

1pm

Geplaatst:

Na de virtual console schakelen met ctrl alt F1 en dan hond op de console intikken werkt wel ?

Mythbuntu 12.04

• Moderator
Geplaatst:

In de grafische login hoort gewoon je username te staan. Staat er alleen een H, klik dan eens op dat radertje en vul je username en password in.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ctrl alt f1 moet je doen als je op het loginscherm staat.

Mythbuntu 12.04

Geplaatst:

Oke nu alles opnieuw geinstalleerd kan ook weer inloggen maar heb nu een ander probleem nl:

Ik wil m in t netwerk hebben (lan) als ik bij installatie alles ga in vullen krijg ik de melding er zijn andere bronnen uw systeem kan traag zijn of er is een hardware probleem .

Ik heb netwerkkaart al verwisseld alles blijft etzelfde .

Als ubuntu 8.04 erop staat en ik log in geef commando ifconfig zie ik staan mijn ip wat ik gegeven heb alles klopt alleen staat er dan 0 packages install .

heeft iemand hier een oplossing of tips voor , moet wel zeggen heb 2 netwerk kaarten erin een onboard een losse doen allebei hetzelfde .

1pm

Geplaatst:

Sorry, maar nu dwaal je te ver af. Dit vraagt voor een nieuw topic, waar ik met plezier in voor je zal reageren

Mythbuntu 12.04

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen