Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een raar fenomeen met mijn 500HD, om overklaarbare redenen kan mijn 500HD in mijn slaapkamer niet meer benaderd worden via netwerk en is hij de connectie via de cccam kwijt naar de 800HD in de woonkamer, geen WEBIF, geen cccam 16001, geen ftp,ssh, niks meer, als ik kaart lokaal inplug werkt deze wel nog dus kan je stellen dat de cccam wel draait maar enkel het netwerk uitvalt, en het probleem op het netwerk of de ethernet kaart situeert. De lampjes op mijn router blijven wel branden waar de ethernet inzit van de 500HD. Als ik de box even zonder stroom zet komt alles terug, gewone reboot via afstandsbediening niet.

Soms is het één dag, soms is het 3 dagen. Ik heb al tijdelijk een andere lange netwerkkabel getrokken, andere poort op router genomen en vond dat de DM vrij warm stond door gebruik in kastje, door installatie van fancontrol sluit ik dit nu ook uit want temp komt niet boven de 37 graden meer. Ook heb ik al gewerkt met zowel static IP als met DHCP, maakt geen verschil.

Toen ik 3 maand geleden de box pas had had ik Peter Pan erop, nu al 2 maand OpenPLI, die ik ondertussen al es herflasht heb met een versie begin december, Ik gebruik de laatste #84 bootloader.

Problemen begonen ongeveer een maand geleden, volgens mij zonder enige aanleiding, iemand enige tips wat ik nog kan checken of kan uitsluiten ? Heb geen zin deze 3 weken te moeten missen tijdens de feestdagen om hem dan terug te krijgen met de boodschap dat ze niks gevonden hebben ....

Alvast prettige feesten aan iedereen !!!

DM500HD, Open PLI build 06/12, Visiosat 4 APLS Quad LNB

Geplaatst:

Heb je toevallig meerdere boxen in je netwerk opgenomen? Met mogelijk dezelfde 'naam'in het netwerk? Dit kan problemen opleveren.

Probeer eens of je de box wel met WEBIF kunt benaderen als het de enige client is in het netwerk.

Geplaatst:

Box staat normaal in DHCP, via een "static dhcp" setting in de router, zo krijgt ie steeds weer zelfde IP en moet ik niet eens gaan zoeken op welk IP hij zit als ik hem wil fashen. Deze zitten ook buiten de standaard dhcp range van de router, dus van een IP conflict met dubbel IP is er geen sprake. Ik gebruik niet de hostname wel IP doch deze is ook zowel in hostname als in samba cfg ook uniek. Deze is op geen enkele poort meer benaderbaar, dus ook niet de webIF. eventjes de power eraf en dan werkt alles weer. Ik deed ook al de test door dit IP vast te zetten, zelfde fenomeen.

Andere suggeste ? danjewel om mee te denken ...

Geplaatst:

had ik ook,effe Pli bij werken/updaten!

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Geplaatst:

IK heb het zelfde gehad, had het idee als hij in rust staat dat hij dan het netwerk uitschakeld.

Hier liep hij de heledag en dan snachts uit en de volgende morgen geen netwerk meer. dan herstarten en weer gaan.

Ik heb dit niet verder uitgezocht heb gewoon PLI er opnieuw op gezet zonder de auto backup tegebruiken.

Dus moest wel weer even alles instellen.

nu al meer als een maand geen probleem meer.

MiKa

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...