Ga naar inhoud


Wat kan je doen tegen sneeuw?


haelewyn

Aanbevolen berichten


Gaat het om sneeuw op de lnb’s of sneeuw op de schotel. Om sneeuw op de schotel te voorkomen heeft Visiosat een mooie verwarmingsdeken, zie bericht 19 van dit draadje: http://www.sat4all.com/forums/topic/108913-paraprot-onzin-of-niet/page__st__10

Thanks. Ziet er leuk uit.. Alleen ik vind op het internet geen leverancier die dit aanbied. Mocht je er een weten, dan kan je me een PM sturen. Probleem wat ik alleen wel heb, is dat mijn schotel op een dak staat en dat ik daar geen stroom heb, dus ik weet niet in hoeverre ik dit ook daadwerkelijk kan gaan gebruiken...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minder signaal maar nog steeds beeld.

post-54808-0-66910300-1354878474_thumb.jpg

post-54808-0-99559300-1354878486_thumb.jpg

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag eens geprobeerd om in te spuiten met een middeltje waarmee je dashboards in auto's vernieuwt. Het lijkt me vettig genoeg en waterafstotend ook. Het is op basis van een of ander aardolieprodukt dus dat moet ook wel goed zijn. Vorig jaar met kruipolie heeft het wel lang effect gehad. Genoeg maanden om de winter mee door te komen alleszins.

 

Mijn coating was trouwens al om zeep voordat ik enig produkt erop gebruikte. Na een twee a drie jaar in weer en wind zag mijn schotel er al een pak minder glanzend uit. Het is een Visiosat Bisat.

 

Hier trouwens alleen last van de schotel, niet van de LNB's die dichtsneeuwen.

Zal wel met de plaatsing ook iets te maken hebben... en met de windrichting als het gaat sneeuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het sneeuwt al bijna 12 uur niet meer maar mijn Reebox geeft nog steeds bij elke zender "geen signaal". Probleem begon tijdens een opname vanaf TVE, heb de schotel zojuist wel weer op Ned1 kunnen zetten maar verder geen resultaat. Vastgevroren sneeuw kan evt ook een storing veroorzaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste druup

Een heel mooi plaatje. Tja, in deze situatie zal het wel afgelopen zijn met het beeld. Daarom adviseer ik ook altijd de schotel op een redelijk bereikbare plaats te zetten zodat je met een (eventueel verlengde) ragebol de sneeuw van de schotel en de lnb’s af kunt poetsen want maar weinigen onder ons zullen voor die enkele slechte dagen per jaar een schotelverwaring aanschaffen. Maar ik ben blij dat ik in Zuid-Spanje gewoon in een blouse met korte mouwen kan werken bij een temperatuur van 18 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste CronoS

Die verwarmingsdeken staat gewoon in de hoofdcatalogus van Visiosat, zie bladzijde 11 van deze PDF: http://issuu.com/visiosat/docs/cata-visiosat_2011/1?mode=a_p

Misschien kun je bij VisioSat zelf vragen waar je dit kunt kopen, misschien zelfs wel bij VisioSat in Frankrijk zelf maar je moet er wel op rekenen dat zoiets een paar honderd euro kost.

Hier kun je je vraag stellen in het Engels aan Visiosat:

http://www.visiosat.com/home/contacts/form.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik sproei mocht het echt nodig zijn wat warm water over de lnb en die maak ik vervolgens droog dat is toch veel makkelijker

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...