Ga naar inhoud


Wat kan je doen tegen sneeuw?


haelewyn

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...

zoek maar eens op duivenpinnen. Een buks lost niets op, dat gevolgelte is en dom en met grote getale.

Maar wellicht heeft iemand prima culinaire recepten voor duif dan kun je er nog wat positiefs mee doen ;)

 

Zou dat ook werken voor katten . de wok hier staat laag bij de grond en heb al zo eens een zwerfkat betraptdie met de coax lag te spelen en naar de lnb's te springen :angry: .Of zou ik beter gaan voor een luchtbuks :D .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ik was vergeten om de schotel te behandelen voor de winter.

Na enkele mm sneeuw op de grond en een paar cm op de dish (wel opgewaaide onregelmatige laag) heb ik al geen ontvangst meer.

De nadelen van sat nog eens weergegeven... En tegelijk een klein pleidooi aan nieuwe gebruikers. Gedeeltelijk als waarschuwing om toch maar je schotel met iets in te spuiten voor de winter begint.

Straks het laddertje op. En inspuiten / ontvriezen maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Visiosat en ik schrik er eigenlijk van hoe snel deze uitvalt. Ik heb dus op geen ene zender meer beeld en dat na een uurtje sneeuw. Ik dacht dat mijn oude Triax het langer volhield. Wat is een goede remedie voor een Visiosat? Of toch een regenkapje op de LNB's monteren op een of andere manier?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier nu een cm of 6 sneeuw op mijn zelf inmekaar gebastelde kapjes liggen en het beeld is nog perfect

 

geen vastlopers op alle zenders en dat met die raketten van lnb's (ventom)

 

toch een bewijs dat een paraplot (of zelf made) echt wel helpt

 

p.s ik heb mijn 88 triax met wat olijfolie (in een sproeier) ingespoten

dit is op natuurlijke basis en er blijft geen vlok sneeuw hangen erop

kruipolie of andere chemische instanties tasten de schotel aan en halen je coating weg

met nadelige gevolgen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen enkel probleem,3cm sneeuw hier ik heb een e85 en een triax88 ik heb nog overal dezelfde signaalwaardes

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...