Ga naar inhoud


Wat kan je doen tegen sneeuw?


haelewyn

Aanbevolen berichten

ipv regenreserve zandreserve...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste druid

Je maakt nu een grapje over zandreserve maar dit is een serieuze factor.

Ongeveer een maand geleden toen ook de weerberichten in Nederland berichtte over zand uit de Sahara, was het hier in Zuid-Spanje een bijzondere waarneming om in de late middag een wolkeloze hemel te zien die puur beige was vanwege al het woestijnzand dat in de hoge luchtlagen richting noorden waaiden. Ach is Spanje kijken ze daar al niet meer van op, in Nederland komt het in het nieuws als de auto’s weer onder een laagje woestijnzand zitten. Maar dit woestijnzand kan wel degelijk een verminderde satelliet-ontvangst geven.

Ik weet niet of je wel eens belangstelling hebt gehad voor oude gebouwen (o.a zeer oude kerken e.d.) van een paar duizend jaar oud? Dan zul je zeker opgemerkt hebben dat die vaak meters lager liggen dan recente gebouwen. Voor een belangrijk deel komt dit door het woestijnzand dat door de vele eeuwen heen in Europa is neergedaald.

Tja, er zijn vele factoren die satellietontvangst kunnen hinderen. Een ruim bemeten schotel heeft hier in de regel weinig last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik breng mijn schotel altijd naar een Thaise massage salon. Daar laat ik helemaal in-masseren met massage olie.

Nooit geen last van sneeuw meer door die olie!

Je bedoelt prostitutie?

Want een echte Thaise massage zal je lnb houders verbuigen, en mogelijk de schotel breken, en er wortdt ook geen olie gebruikt.

Afgelopen maand paar massages gehad in BKK.

 

(Ik vind het beledigend om te lezen dat men illegale bedrijven danwel prostitutie assosieert met Thaise(of Chinese) massage.)

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee...ik bedoelde geen prostitutie. Heb je me dat zien schrijven? Het was eerder als humor bedoeld omdat iedereen met een andere soort olie opkwam.

Ik laat me ook iedere week professioneel masseren en wel door een man. Kan ik iedereen aanbevelen.

 

Wat betreft het zand, dat is in dit gedeelte van de wereld heel normaal en alles zit onder het zand. Vanwege de hoge elevatie blijft er veel zand in de schotel achter. C-band schotels hier hebben een groot gat in het midden waardoor het zand weg komt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar we dwalen langzaam af van de sneeuw, hier in New Delhi sneeuwt het eigenlijk nooit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in noord-holland is de sneeuw ook weer voorbij ceesv

Het regent momenteel warm water dus alle sneeuw is weer verdwenen als sneeuw voor de zon ....

Dus tot de volgende sneeuwval maar weer, dan kunnen we de nodige uitval weer verwachten.

Dat is dan toch wel een nadeel van satelliet ontvangst in Nederland.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afgelopen week in Bangkok een paar tropische regenbuien meegemaakt met donder en bliksem.

Toen ik die middag in het hotel terug kwam zag ik op de meeste kanalen "no signal" als beeld staan.

 

Even later zag ik hoe alle ontvangers gereset werden om weer in te kunnen locken op het signaal, en was er weer beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Beste haelewijn

Je kunt de schotel beter insmeren met vloeibare autowas en even uitpoetsen. Als er olie op je schotel zit blijft al het vuil dat er tegenaan waait er op zitten.

Vloeibare autowas heb ik niet. De schotel hier is van plastic.

Ik gebruik gewoonlijk kruipolie om in te spuiten en dat is best ok hoor.

Maar bij een lange winter moet ik het wel eens opnieuw doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...