keessie100 Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 Hoi, zoek een scripje voor debian om een groot csv bestand in de mysql database te pompen. De tabellen heb ik al aangemaakt. De database heet zeg maar "mijndatabase" en eronder heb ik naam van de tabel "video" In de tabel "video" heb ik de lijst gemaakt waar de data in moet komen. Als ik deze handmatig via de mysql importeer gaat het goed, maar ik wil dit elke dag automatisch doen. (dit kan met een cronjob). Wie heeft er een juist scrippie die de import kan doen voor me, waarbij in de eerste rij de veldnamen staan en die moeten natuurlijk overgeslagen worden met importeren. Ik werk lokaal met debian waar ook de mysql op draait. Wie heeft er iets in de aanbieding??
Gast Vampire Trix Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Normaal kan je zoiets zelf schrijven in PHP. Je wilt dus elke keer een csv bestand laten invoeren in database? Ik vrees er wel voor dat als het echt een groot bestand is dat dit de uitvoeringstijd van PHP gaat overschrijden en dus zowiezo gaat falen. Beste blijft om het via command line uit te voeren.
Puch Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Normaal kan je zoiets zelf schrijven in PHP. Je wilt dus elke keer een csv bestand laten invoeren in database? Ik vrees er wel voor dat als het echt een groot bestand is dat dit de uitvoeringstijd van PHP gaat overschrijden en dus zowiezo gaat falen. Beste blijft om het via command line uit te voeren. Ik denk dat hij een script voor linux zoekt ipv php zodat hij een een cronjob kan van maken. In verband met uitvoeringstijd in php Mocht hij het met php oplossen, dan draait de webserver sowieso lokaal en kan je de uitvoeringstijd van php langer laten lopen door het aan te passen in de php.ini iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Beheerder Michel Geplaatst: 22 december 2011 Beheerder Geplaatst: 22 december 2011 Dat laatste is niet noodzakelijk als je het in stapjes van bijvoorbeeld 100-500 records doet. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 22 december 2011 Beheerder Geplaatst: 22 december 2011 Probeer het hier eens mee....csv2mysql-1.0.0.tar.gz Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
pe0mb Geplaatst: 25 december 2011 Geplaatst: 25 december 2011 Ik denk dat hij een script voor linux zoekt ipv php zodat hij een een cronjob kan van maken. In verband met uitvoeringstijd in php Mocht hij het met php oplossen, dan draait de webserver sowieso lokaal en kan je de uitvoeringstijd van php langer laten lopen door het aan te passen in de php.ini Waarom zou dat alleen via de webserver kunnen ? PHP kun je prima zonder uitvoeren, dat PHP tevens wordt gebruikt om dynamische HTML te produceren staat hier los van. Visiosat Big Bisat - DM8000HD - AzboxME - VU+Solo
Hellum Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 toch noem je het dan altijd nog een server, ook als je bijvoorbeeld Xampp of Lampp installeert, je bent eigenlijk altijd apache nodig, je kunt wel php script in een commandvenster uitvoeren maar dat is een beetje zinloos. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
pe0mb Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 toch noem je het dan altijd nog een server, ook als je bijvoorbeeld Xampp of Lampp installeert, je bent eigenlijk altijd apache nodig, je kunt wel php script in een commandvenster uitvoeren maar dat is een beetje zinloos. MVG. Gerard Er wordt gevraagd om een scriptje om een csv bestand in te voeren in sql, php is een scripting taal en kan dit gewoon standalone doen. Ik zie dus niet in wat de topicstarter dan aan apache heeft ?? Visiosat Big Bisat - DM8000HD - AzboxME - VU+Solo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen