Ga naar inhoud


CCcam-2.3.0 Configuratie-instelling


Ghanssie

Aanbevolen berichten

Bij mij is dat gisteren gebuurt op bijde kaarten maar ik kan nog steeds 4 of 5 opnamens tegelijk maken op bijde kaarten en dan ook nog gewoon tv kijken!!

 

je moet ook niet denken dat de nieuwe maatregels waar idereen over klaagt nu voor het hele abonnenten bestand geldig is

kaartgroepen en serialnumbers worden langzaam maar zeker aangepast.

 

maar dat ter zijde :grin:

Mausam

Nitin Sawhney, Reena Bhardwaj

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels in mijn Canal Digitaal kaart via rev I49 na een restart van cccam 2.3.0, en daarna een keer de kaart eruit en erin gestoken ook op rev I4A gekomen...

Nog geen idee of ik gelimiteerd ben, tis nu te laat daarvoor ;)

 

SECA card xxxxxxx rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-02-21

006a CANALDIGITAAL : 2012-02-12

 

Aangezien cds dit nog niet geactiveerd heeft kan ik je berichten dat met de nieuwe firmware je nog steeds niet gelimiteerd bent. :grin:

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand hoe ik intern de F-lines moet programmeren als ik in 1 decoder 2 dezelfde kaarten

heb en zeg decoder2 toegang wil geven tot kaart1 en decoder3 tot kaart2.

 

dus decoder1 heeft 2 dezelfde kaarten (kan dus niet filteren op provider) en decoder2 moet naar kaart1 gaan in decoder1

en decoder3 moeten naar kaart2 gaan in decoder1

3x DreamBox 800SE, 78cm Triax, Quad Monoblock
"There are only 10 types of people in the world; Those who understand binary, and those who don't."

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ubuntu servertje werkt met smargo readers dus geen sci......

werkt dit dan op deze manier?

 

in de cccam.cfg:

SERIAL READER : /dev/ttyUSB0

SID LIMIT: /dev/ttyUSB0 4 11

 

dit lees ik dan uit:

 

card reader /dev/ttyUSB0

handled 0(0) ecms and 52(52) emms

SECA card 00.XXX.XXX.XXX entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-02-21

006c TV VLAANDEREN : 2012-02-21

 

Probleem is dat mijn servertje de 2.30 niet wil aanvaarden, moet op 2.21 blijven nochtans copieer ik de cccam.x86(2.30) naar usr/local/bin en verander ik de naam naar cccam en pas de rechten aan naat 0755 maarkt dan werkt het nie meer.....

 

Hoe komt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

mijn ubuntu servertje werkt met smargo readers dus geen sci......

werkt dit dan op deze manier?

 

in de cccam.cfg:

SERIAL READER : /dev/ttyUSB0

SID LIMIT: /dev/ttyUSB0 4 11

 

dit lees ik dan uit:

 

card reader /dev/ttyUSB0

handled 0(0) ecms and 52(52) emms

SECA card 00.XXX.XXX.XXX entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-02-21

006c TV VLAANDEREN : 2012-02-21

 

Probleem is dat mijn servertje de 2.30 niet wil aanvaarden, moet op 2.21 blijven nochtans copieer ik de cccam.x86(2.30) naar usr/local/bin en verander ik de naam naar cccam en pas de rechten aan naat 0755 maarkt dan werkt het nie meer.....

 

Hoe komt dit?

 

Als ik een oude CCcam overschrijf naar een nieuwere / oudere dan stop ik alleen de CCcam overschrijf hem maar hoef dan de rechten niet goed te zetten..

Verder schrijf je wel dat je de cam hernoemd naar CCcam maar is dit exact hetzelfde als de benaming van je oude cam??Hoofdletters??Kleine letters???

Krijg je ook de melding dat de cam overschreven gaat worden??

Verder praat je in de verkleinende vorm over je server...is dit een desktop of een NSLU??of een andere soort van server micro client?Gebruik je dus wel de goede CCcam versie voor jouw server(tje)

Zijn alle pakketten up 2 date van je Ubuntu??

 

Gr.Merkedesch

aangepast door Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, heb het servertje via een kennis aangekocht,is en klein computerke dat werkt op een CFkaartje van 4Gb, er stond cccam 2.1.4 op en kon dit zonder problemen aanpassen naar 2.2.1... gewoon de cccam(kleine lettertjes) deleten terwijl ie draait en de nieuwere erop zetten en rebooten...

Zelfde procedure met de 2.30 werkt niet, ben ook niet de enige dacht ik....

Heb ook al gepobeerd om de file CCcam te noemen maar helpt niet, de oude benaming is cccam.

Geen melding dat de cam overschreven wordt want is al weg he.

 

Ik dacht dat er wel wat meldingen opstaan ivm ubuntu tijdens opstart.....

Echter waarom werkt het dan wel op 2.1.4 en 2.2.1 ?

 

Hoe evt die pakketten(Ubuntu) updaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

tja, heb het servertje via een kennis aangekocht,is en klein computerke dat werkt op een CFkaartje van 4Gb, er stond cccam 2.1.4 op en kon dit zonder problemen aanpassen naar 2.2.1... gewoon de cccam(kleine lettertjes) deleten terwijl ie draait en de nieuwere erop zetten en rebooten...

Zelfde procedure met de 2.30 werkt niet, ben ook niet de enige dacht ik....

Heb ook al gepobeerd om de file CCcam te noemen maar helpt niet, de oude benaming is cccam.

Geen melding dat de cam overschreven wordt want is al weg he.

 

Ik dacht dat er wel wat meldingen opstaan ivm ubuntu tijdens opstart.....

Echter waarom werkt het dan wel op 2.1.4 en 2.2.1 ?

 

Hoe evt die pakketten(Ubuntu) updaten?

 

Rara manier van updaten doe jij??

Zou het zelfde zijn als dat jij onder een rijdende auto de wielen verwijderd om er nieuwe onder te kunnen zetten :)

 

Persoonlijk zou ik even inloggen op je server naar de juiste map gaan kijken waar CCcam staat...

Daarna even in een telnet venster ps -A typen kijken of je CCcam ziet staan in de lijst(die draait dan)

typ daarna kill het nummer wat er voor CCcam staat.

 

Zou je daarna weer ps -A typen dan zul je zien dat CCcam niet meer draait..

Dan kopieer je de CCcam.x86 naar de map waar jouw CCcam instaat..standaard zal er b.v staan kopie usr/local/bin/*.* persoonlijk zou ik van de *.* de juiste bestandsnaam maken ik zie graag wat ik doe!!!De melding wilt u dit overschrijven zal waarschijnlijk te voorschijn komen?

 

Start daarna CCcam even opnieuw op of start je server even opnieuw...

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, bovenstaande en deze mogen weg. Overheen gelezen.

 

Een fijne dag allemaal!

 

ciao.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...