Ga naar inhoud


Philips DSR7121 start niet meer op


Pletskop

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik heb hier een DSR7121 die - na een jaartje in de kast te hebben gelegen - niet meer wil opstarten.

De decoder is nog via een omruilactie van TV Vlaanderen in mijn bezit gekomen en is dus - ik veronderstel - door hen gecertifieerd.

 

Na het uit standby halen van het toestel, blijft alles zwart.

Geen enkel van de knoppen op de AB (menu, info, etc) blijken te reageren met uitzondering van de Vol +/-.

Als ik de smartcard uit het toestel haal, krijg ik plotseling wel beeld, nl. het pictogram dat me aanspoort de kaart er terug in te steken. Zodra ik dat doe, dan gaat alles terug op zwart.

 

Ik heb ondertussen al een harde reset uitgevoerd (stroom+linkerpijl 20 sec indrukken) maar dat heeft geen zoden aan de dijk gebracht.

Het toestel is wel op mijn schotel aangesloten maar ik kan er niet zeker van zijn dat de disecq instellingen in het toestel nog overeenkomen met de huidige schotel allignment. Maar aangezien ik niet eens het menu van het toestel kan oproepen is moeilijk dit te verifiëren.

 

Iemand een idee wat er hier mis kan zijn?

Bestaan er eventueel ook mogelijkheden om het toestel te flashen via USB, of zo?

 

Groetjes,

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt me overigens wel stug dat je decoder "in de kast" defect is geraakt.

Goh... het was wat ongelukkig uitgedrukt.

De decoder stond bij mijn ouders en ergens verleden jaar dit zich "het probleem" voor. De decoder heeft dan een hele tijd bij mij in de kast gelegen zonder dat ik tijd had om er naar te kijken. Nu, met al die heisa rond de smartcard-update van M7, wou ik er even een gecertifieerde decoder bij halen. Maar tja, als die nog niet eens wil opstarten...

 

Gebruik je een scart of een hdmi kabel.?

Ik heb het zowel via een scart als een hdmi geprobeerd. Ik denk dat hij via hdmi aangesloten was op het moment dat hij stuk ging.

Trouwens ik krijg wel beeld te zien als ik de TVV smartcard verwijder en decoder me aanmaant de kaart terug te stoppen. 't Is alsof hij blokkeert zodra er een smartcard wordt ingestopt.

 

Groetjes,

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hem al eens open gemaakt om te zien of je ook een bol staande Elco kan ontdekken.? Vooral de voeding zou ik eens goed bekijken.

 

Dat vrees ik dus ook.

Heb hem zonet opengemaakt maar kan geen bolle elco's onderscheiden.

Alles ziet er goed uit...

 

't Zal vuilbak worden, zeker?

 

Groetjes,

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...